היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמורות שחלו בחינוך המשותף הקיבוצי בשנות התשעים

עבודה מס' 050952

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת התמורות שחלו בקיבוץ על החינוך המשותף.

11,532 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה סמינריונית זו עוסקת בתמורות שחלו בחינוך המשותף הקיבוצי בעשור האחרון.
השאלה המחקרית הנה - כיצד השפיעו התמורות שחלו בקיבוץ בעשור האחרון על החינוך המשותף בקיבוץ?
בפרק השני של העבודה תיארתי, בצורה מפורטת, את היסודות והרעיונות של החינוך המשותף הקיבוצי, כפי שהיה בעבר, והסברתי את הדרכים והביצועים שלו, הלכה למעשה .
פרק זה, הנו בבחינת רקע והוא הכרחי על-מנת להבין, בהמשך, בצורה ברורה, את הפרק הרביעי, המהווה את הפרק המרכזי של העבודה, העוסק בשינויים שחלו בחינוך הקיבוצי (כלומר, פרק זה חשוב, כי הוא משמש מדד להשוואה).
בפרק השלישי של העבודה ערכתי סקירה כללית של השינויים שחלו בקיבוץ בעשור האחרון וציינתי את הסיבות לשינויים הללו וכן הסברתי את התהליכים והתמורות שהתחוללו בחברה הקיבוצית. כבר בפרק הנ"ל, ניתן לראות את השפעתם של אלו על החינוך המשותף ולהבין, שהשינוי החינוכי אשר התרחש בקיבוץ היה מתבקש
ובלתי-נמנע, לאור כל השינויים שעברה החברה הקיבוצית.
בפרק הרביעי של העבודה, המהווה את החלק המרכזי של העבודה, תיארתי את השינויים שחלו בחינוך המשותף בקיבוץ, בדרגות הגיל השונות - בגיל-הרך, בבית הספר היסודי ובבית הספר התיכון.
את החומר הביבליוגרפי לעבודה זו ליקטתי מכמה מוקדים - ספריית חינוך אוניברסיטת בר-אילן.
מכון לחקר ולימוד הקיבוץ, יד-טבטקין, רמת-אפעל.
מכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. החינוך המשותף בקיבוץ, יסודותיו, דרכיו וביצועו
3. מבט כללי על השינויים שחלו בקיבוץ בעשור האחרון
4. השפעת השינויים הללו על החינוך המשותף בקיבוץ
4.1 שינויים במוסדות החינוך לגיל הרך
4.2 שינויים בחינוך המשותף בבית הספר היסודי
4.3 שינויים בחינוך המשותף בבית הספר העל-יסודי
5. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אברהמי ארזה, "בית הספר הקיבוצי העל-יסודי במתח השינוי", הקיבוץ במפנה המאה (1994), יחזקאל דר, עורך, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, 119-136.
בן-רפאל א., הקיבוץ במפנה המאה - מהפכה לא טוטלית, הוצאת יד-טבטקין רמת-אפעל, 1996.
גולן ש., החינוך המשותף, מרחביה: ספרית הפועלים, 1961.
דר י., החינוך בקיבוץ - סוציאליזציה דו-מוקדית, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, 1982.
דר י., חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח.
דרור י., החינוך הקיבוצי וסביבתו, הוצאת רמות אוניברסיטת תל-אביב, 1997.
האס מ., (1986), פעוטים פועלים ומתנסים בארגז הגרוטאות ובתיבות פעילות, בתוך י. דר, חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית , תשנ"ח, עמוד 63.
הראל י., הקיבוץ החדש, הוצאת כתר, ירושלים, 1993.
טלמון-גרבר י., (1970), יחיד וחברה בקיבוץ בתוך י. דר, חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, עמוד 62.
לוין ג., (1985), "חינוך היצרים בגיל הרך" בתוך י. דר, חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, עמוד 63.
ליברמן יעקב, "בית הספר היסודי בקיבוץ" , ידיעות - המכון לחקר החינוך הקיבוצי (1994), יחזקאל דר, עורך, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, 99-118.
פלוטניק רונית, "במעבר ללינה משפחתית: כיצד תופסים הורים את תפקידם ואת תפקיד המטפלת", דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים (1992), יחזקאל דר, עורך, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, 84-95.
Gerson (1978), Family, women and socialization in the kibbutz בתוך דר י., חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, עמוד 62.
Golan (1959), "Collective education in the kibbutz" בתוך דר י., חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, עמוד 62.
Lewin, (1990), "Motherhood in the kibbutz" בתוך דר י., חינוך בקיבוץ משתנה, ירושלים, הוצאת האוניברסיטה העברית, תשנ"ח, עמוד 62.

תגים:

קיבוצית · חינוך · משווה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמורות שחלו בחינוך המשותף הקיבוצי בשנות התשעים", סמינריון אודות "התמורות שחלו בחינוך המשותף הקיבוצי בשנות התשעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.