היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינויים שחלו בחיי המשפחה - השפעת אמצעי התקשורת, המידע והטכנולוגיה על יחסי המשפחה

עבודה מס' 065081

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התהפוכות שחלו בנושא המשפחה ב-40 השנים האחרונות וכיצד תרמה מהפיכת המידע, התקשורת והטכנולוגיה לשינויים אלו.

5,895 מילים ,18 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בשינויים שחלו במבנה המשפחה ב- 40 השנים האחרונות, הן מבחינת הרכבה והן מבחינת הפונקציות שהיא ממלאת. הנחת המחקר היא כי חלק גדול מהשינויים נבע מהחידושים הטכנולוגיים ובמיוחד משיפורים בתהליכי המידע.
המשפחה בעבר היוותה את מרכז חייו של האדם (גוטליב, 1998). יחידה זו עברה שינויים רבים הנובעים מהעדפות חברתיות או אישיות. צורות חיים שלא הכרנו בעבר קיימות כיום לדוגמא: משפחות הומוסכסואליות, הפריות מלאכותיות, נישואין אזרחיים וכד'.
תהליכי המידע בעשורים האחרונים קרו בעיקר בעקבות הופעת המחשב, שהביא עמו צורות עבודה חדשות כגון: יכולת למידה מרחוק, יכולת עבודה מהבית, הרחבת אפשרויות ההיכרות והשפעה על תרבות הפנאי. מעבר לכך חלו שינויים נוספים, שאינם קשורים במישרין בנושא המידע כגון הפריות מלאכותיות, שוני בהתייחסות כלפי משפחות חד הוריות או העדפות מיניות וכן כפילות קריירה.
השפעת החיים המודרניים על דפוס המשפחה הוא נושא שנוי במחלוקת בין החוקרים במדעי החברה. יש הטוענים שהנישואין והמשפחה החלו להתפורר בהשפעת התפתחויות רבות עוצמה כגון נטישת הדת, ניידות חברתית, אינדיבידואליזם, מתירנות ויציאת נשים לעבודה. המשפחה והחיים בכלל עברו במשך השנים האחרונות תהפוכות רבות, בעיקר בשל עידן המידע. כיום המידע זמין לכולם ובמהירות, וכך משתנים דפוסי העבודה, דפוסי הלימוד ודפוסי הפנאי. רשתות חברתיות שפרחו בעבר הפכו לפחות רלוונטיות וכיום ניתן לנהל מפגשים וירטואליים, כולל מפגשים רומנטיים.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את התהפוכות שחלו בנושא המשפחה ב- 40 השנים האחרונות ולראות כיצד תרמה מהפיכת המידע, התקשורת והטכנולוגיה לשינויים אלו. חלק מהשינויים כמובן, לא הושפעו ישירות ממהפכת המידע אלא בעקבות שינויים חברתיים אחרים ולכן תכלית העבודה היא לבדוק כיצד המשתנה המסביר של מהפכת המידע תרם לשינויים אלו.
השינויים הטכנולוגיים העיקריים הם:
- מחשב \ אינטנרט
- פקסימיליה\ טלפון נייד
- טלוויזיה

תוכן העניינים:
-מבוא
מטרת המחקר
-סקירת הספרות
השפעת הטכולוגיה על דפוסי החיים
טלפונים ניידים ופקסמיליות
מחשבים
טלויזיה
-שיטת המחקר
שאלת המחקר
שיטת המחקר
-תוצאות
-סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

על פי טופלר (1978: 198) נחשול החידושים העובר עלינו עתיד להסתער גם על תחום המשפחה.
המשפחה תמיד נחשבה ל"בולם זעזועים" של החברה. היא הייתה המקום אליו שב האדם המוכה "ממלחמותיו" במקום העבודה. אי לכך עתידו של מוסד המשפחה הפך לשדה התמודדות בין הערכותיהם של מבקרים חברתיים שונים. לדעת אחדים "המשפחה קרובה לכיליון". חוזי שחורות ניבאו כי המשפחה דוהרת לקראת העלמות מוחלטת בתהום הנשייה, אולם על פי רוב אין הם מבהירים מה עתיד לבוא במקומה.

תגים:

טכנולוגיה · חברה · משפחה · מורחבת · גרעינית · פנאי · תקשורת · נישואין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינויים שחלו בחיי המשפחה - השפעת אמצעי התקשורת, המידע והטכנולוגיה על יחסי המשפחה", סמינריון אודות "השינויים שחלו בחיי המשפחה - השפעת אמצעי התקשורת, המידע והטכנולוגיה על יחסי המשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.