היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטויין של תנועות מחאה ישראליות בתקשורת בעשרים השנים האחרונות

עבודה מס' 062405

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שלושה אירועים מרכזיים.

12,533 מילים ,18 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודתי זו עוסקת בנושא ביטויין של קבוצות מחאה חברתיות ישראליות בתקשורת בעשרים השנים האחרונות, תוך התמקדות בפעילויות תנועות המחאה השונות בזמן מלחמת לבנון, מלחמה שגרמה לשיח ציבורי נרחב ולויכוחים רבים בקרב הציבור הישראלי משך עשרים השנים האחרונות - החל מפריצת המלחמה בחודש יוני 1982 ועד ליציאתו של צה"ל מלבנון בשנת 2000.
משך התקופה המדוברת היו פעילויות מחאה רבות בארץ, משום כך בחרתי בשלושה אירועים מרכזיים שהיוו נקודות שיא מבחינת פעילויות המחאה וחשיפתן באמצעי התקשורת.
העבודה בנויה משני חלקים: בחלקה הראשון - החלק התאורטי, אדון ואבהיר מספר מונחים ומושגים הקשורים בעבודה זו וביניהם - מהן בכלל תנועות חברתיות ותנועות מחאה, אתן רקע כללי על מלחמת לבנון שהתפרסה על פני משך כמעט עשרים שנה, אדון בהשפעתם ההדדית של התנועות החברתיות ואמצעי התקשורת אלו על אלו, אבחן מהי תקשורת בזמן מלחמה - כיצד נוטים להתנהג אמצעי התקשורת בעיתות משבר, וכן אתן רקע כללי על שתי תנועות המחאה העיקריות בהן אעסוק - תנועת "שלום עכשיו" ותנועת "ארבע אמהות".
בחלקה המעשי של העבודה אנתח כאמור שלושה אירועים מרכזיים אותם בחרתי, אירועים שהיו נקודות שיא בתקופת מלחמת לבנון ומשך שהיית צה"ל בלבנון בעשרים השנים האחרונות.
נקודת השיא הראשונה הינה הטבח במחנות הפליטים בסברה ובשתילה - אנתח את השפעת האירועים ואת השפעתה של המחאה העממית שפרצה בעקבותיהם על שינוי המדיניות והרכב האליטה הפוליטית במדינת ישראל.
פרקו השני של החלק המעשי בעבודה יעסוק בתקופת מבצע "ענבי זעם" והטעות הטראגית של נפילת פגז צה"ל בכפר כנא במהלך המבצע, טעות שגרמה אף היא לקולות מחאה רמים.
פרקה האחרון של העבודה ידון בהשפעת תנועת "ארבע אמהות" על נסיגת צה"ל מלבנון בחודש מאי 2000, אבחן את פעילויות התנועה, אבדוק כיצד באו אלה לדי ביטוי תקשורתי והאם השפיעו במידה זו או אחרת על ההחלטה להוציא את צה"ל מלבנון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הצגת הנושא ושאלות המחקר
3. רקע מתודולוגי
4. חלק תאורטי
4.1 מלחמת לבנון - הרקע למלחמה ולנוכחות הישראלית בלבנון
4.2 תנועות חברתיות - תנועות מחאה
4.3 תנועת "שלום עכשיו" - רקע להקמתה ולפעילותה
4.4 תנועת "ארבע אמהות" - רקע להקמתה ולפעילותה
4.5 מודלים בתקשורת - התקשורת והמשחק הפוליטי
4.6 תנועות חברתיות ואמצעי התקשורת
4.7 תקשורת מגוייסת\מתגייסת
5. חלק מעשי
5.1 "שלום עכשיו" ו"הפגנת ה"-400000,
5.2 "ענבי זעם", הטעות הטראגית בכפר כנא והמחאה בעקבותיה
5.3 תנועת "ארבע אמהות" והנסיגה מלבנון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

מקורות:

בראון, מ. (1985) שלום עכשיו. הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
ברזילי, ג. (1998) "מדינה, חברה וביטחון לאומי: תקשורת המונים ומלחמות", אמצעי תקשורת המונים בישראל - מקראה. (עורכים: כספי, ד. ולימור, י), אוניברסיטה פתוחה, תל-אביב, עמודים 645-662.
גורן, ד. (1993) תקשורת ומציאות. הוצאת כתר, ירושלים.
הרמן, ת. (1996) מלמטה למעלה: תנועות חברתיות ומחאה פוליטית. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
פעיל, מ. (1998) "מערכות ישראל: מלחמת לבנון", אישים ומעשים בישראל: ספר היובל, כרך א'. (עורכים: אהרני, מ. ואהרני, ש.), הוצאת מקסם, כפר-סבא, עמודים 47-49.
קלדרון, נ. (19984) השנה השניה למלחמה. ספרי סימן קריאה.
רבין, י. (1983) "אשליות מדיניות ומחירן", מלחמת לבנון - קובץ. (עורך: רוזן, ג.), הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, עמודים 13-22.
שיף, ז. ויערי, א. (1984) מלחמת שולל. הוצאת שוקן, תל-אביב.
שיפר, ש. (1984) כדור של"ג - סודות מלחמת לבנון. הוצאת עידנים/ ידיעות אחרונות, תל-אביב.
ששר, מ. (1996) הביצה הלבנונית - משל"ג ל"ענבי זעם". הוצאת ששר, ירושלים.

תגים:

אמהות · ארבע · לבנון · מחאה · מלחמת · עכשיו · שלום · תנועות · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטויין של תנועות מחאה ישראליות בתקשורת בעשרים השנים האחרונות", סמינריון אודות "ביטויין של תנועות מחאה ישראליות בתקשורת בעשרים השנים האחרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.