היישום אינו מחובר לאינטרנט

צ'רלי צ'פלין - קומדיה ומחאה

עבודה מס' 068464

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אמירותיו ומחאותיו של צ'פלין כנגד המשטר והממשל והאופן הקומי שבו הוא עושה זאת.

9,396 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

צ'רלי צ'פלין היה אחד מגדולי הבמאים אשר טבע את חותמו בתחום הקולנוע בכלל ובתחום הסרטים האילמים והקומיים בפרט. כשרונו המיוחד כפנטומימאי וכשחקן הובילו אותו משחקן בסרטיו הקומיים של מק סנט להפיק ולביים סרטים בעצמו. יש שאומרים שהוא אף היה אדם קשה לעבודה וכי כל פרט ופרט קטן היה נמדד שוב ושוב עד אשר היתה מתקבלת התוצאה הרצויה. הקו המנחה את סרטיו של צ'פלין, הן בתקופת סרטיו הקצרים והן בתקופת סרטיו הארוכים והעלילתיים הוא הקומדיה והספלסטיק. מכיוון שעברו גדוש במשחק קומי כך גם סרטיו מציגים את רעיונותיו. צ'פלין מצליח להעביר את רעיונותיו, אשר יש בינהם מכנה משותף, באמצעות הומור וצחוק.

במחקר זה נתחקה אחר סרטיו של צ'רלי צ'פלין וננסה לבחון את אמירותיו ומחאותיו כנגד המשטר והממשל, וכן נבחן את האופן הקומי שבו הוא עושה זאת. ננסה לבחון ולהעריך מדוע צ'רלי צ'פלין מעביר את מחאותיו בסרטים בצורה הומוריסטית וסאטירית. נבדוק את ההשפעות השונות של החיים המודרנים, הדמוקרטיים על צ'פלין וכיצד הן באות לידי ביטוי ביצירותיו השונות.
בעקבות צפייה בסרטיו של צ'רלי צ'פלין ננסה להוכיח כי צ'פלין ניסה להעביר מסרים חדים מאוד ואף מחאתיים בסרטיו. צ'פלין משתמש ביכולותיו הקומיות על מנת להעביר את מגוון המסרים שלו, הוא מעמיד את דמות ה"נווד" במגוון רב של מצבים וסיטואציות שבהם אנו מגלים את הממשל ועוונותיו, וכיצד הוא מתייחס לחלשים ולאזרחים בכלל.
לצורך מחקרנו נבחן ונחקור את הסרטים הבאים: "חיי כלב" 1918, "יום המשכורת" 1922, "אורות הכרך" 1932, "זמנים מודרניים" 1936, :"הדיקטטור הגדול" 1940, "מלך בניו-יורק" 1957.
הסרטים שנבדקו הינם סרטים מתקופות שונות בחייו של צ'פלין אשר נוגעים בנושאים שונים. הבחירה בסרטים הם לפי נושא הסרט אשר נבדק לפני הבחירה וידע כללי אשר היה לנו לפני שהגענו לעשות את המחקר.
אנו נתאר בכל סרט את העלילה וכן נתאר את רגעי הקומדיה וההומור כפי שצ'פלין מציג אותם. בין אם זה בהומור בפנטומימה בסרט האילם "יום המשכורת" ובין אם זה בסרטים המדברים והמאוחרים שלו כאשר ההומור מתבטא בכתיבה שנונה ובהבעות פניו של צ'פלין.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
תפיסת האחריות החברתית
ריאליזם בקולנוע
סאטירה והומור בקולנוע
הקולנוע האמריקאי- המשבר הכלכלי
התפתחות הקולנוע כמדיום בארה"ב
תאורית ה"אוטר"
צ'רלי צ'פלין התקופה הראשונה
התקופה השנייה
3. מערך המחקר
מטרת המחקר
שאלת המחקר
אוכלוסיית המחקר
4. הצגת הממצאים
חיי כלב A dogs life 1918 1
יום המשכורת PAY DAY 1922
אורות הכרך City Lights 1931
זמנים מודרניים Modern Times 1936
הדיקטאטור הגדול The Great Dictator 1940
מלך בניו יורק A King in New York 1957
5. דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

צפלין חוזר למועדון ומהמם את ארו של אחד הגנבים, ובסצנה משעשעת ביותר הוא הופך להיות הידיים של הגנב וגורם לגנב השני להעביר אליו בחזרה את הכסף. לאחר מרדף של הגנבים ובעל המועדון בליווי של יריות על בעל דוכן לנקניקיות, הארנק עם הכסף מגיע לצ'פלין והוא ואוהבתו הזמרת עוברים לגור בכפר. בסרט אנו צופים בדמות השוטרים הרעים אשר צ'פלין בורח מהם וגורם להם להתנהג באופן מצחיק ומבדח (הוא גורם להם לרוץ ממקום למקום, ובועט לאחד מהם בישבן). וכן הוא מציג את האופן הקפיטליסטי שבו העסקים עובדים. הזמרת לא גורמת לקהל להוציא כסף ולקנות ולכן היא מפוטרת.

תגים:

קומדיה · סאטירה חברתית · סאטירה · סרטים · קולנוע · קלאסיקה · קלאסי · ריאליזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צ'רלי צ'פלין - קומדיה ומחאה", סמינריון אודות "צ'רלי צ'פלין - קומדיה ומחאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.