היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיקור העיתונות בעיתות משבר (הצעת מחקר)

עבודה מס' 070357

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה תמציתית למחקר בנושא: כיצד התקשורת גויסה לטובת השלטון או לטובת הציבור וסיקרה את מצב מלחמת יום הכיפורים.

2,040 מילים ,11 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק במלחמת יום הכיפורים בראי העיתונות הכתובה. מלחמה זו נערכה בשנת 1973 כאשר באותה העת המדינה לא הייתה ערוכה למלחמה זו ואף יש האומרים שהייתה מופתעת מתקיפת שני הצדדים; המצרים והסורים, שתאמו את המתקפה ואת עיתוייה. העובדה שכל העם היה בביתו הקל על גיוס המילואים אך העובדה שאמצעי התקשורת דממו עקב הצום הקשתה על הגיוס. העבודה תבחן את המלחמה דרך העיתונות הכתובה באותה תקופה, כיצד הוצגו אירועי המלחמה בעיתונים היומיים ותנסה לענות על השאלה כיצד בוחרת העיתונות לסקר את החזית והעורף בעיתות משבר?
הבחירה בבחינת מלחמה זו נבעה מהעובדה שבמלחמה היו מחדלים רבים אותם התקשורת לא חשפה. ישיבות העורכים בראשותה של גולדה מאיר נערכו בדלתיים סגורות, העיתונאים שנכחו באותן ישיבות היו חשופים לכל המידע אודות המלחמה אך גולדה אסרה עליהם לפרסם את כל שבידם אלא רק את הנתונים אותם הסכימה לחשוף לעיני הציבור. לאחר מלחמה זו התקשורת שינתה מעט את פנייה והפכה פחות מגויסת לטובת השלטון, היא הבינה שאי חשיפת האירועים פגע באמונם. ייתכן כי במידה והעיתונאים היו מפרסמים את המידע שהיה ברשותם חלק מהמחדלים יכלו להימנע. השערתנו היא כי בזמן מלחמה התקשורת הופכת לתקשורת מגויסת וממסגרת בהתאם לאתוס הלאומי.
העבודה תסקור את המלחמה בהיבט הכללי תחילה, ולאחר מכן בהיבט התקשורתי. השלטון בראשותה של גולדה מאיר שלט ביד רמה באמצעי התקשורת בכדי שהעם לא ייחשף לקשיים ולמחדלים שהתרחשו באותה העת. בזמן מלחמה אמצעי התקשורת ממסגרים את האירועים אותם הם מדווחים, הם מבנים את המציאות לצופה או הקורא בעזרת מיקום אותה הידיעה, שימוש בשפה וקריטריונים נוספים. בעזרת כל אותם קריטריונים אמצעי התקשורת מבנים לנו את סדר היום התקשורתי, הציבורי והפוליטי. בזמן מלחמה ובסיומה העיתונאים נעים על רצפים של דילמות, האם עליהם להיות מלוכדים ולאומיים, כלומר לא ביקורתיים כלפי הממשל, או שעליהם דווקא להיות ביקורתיים ולחשוף את כל האמת ולהצמד לעובדות.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית:
- תיאור המלחמה
- מסגור בזמן מלחמה
- התקשורת הכתובה בזמן מלחמה
מתודולוגיה
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

שיטת המחקר בעבודה זו תהיה ניתוח איכותני, השואל לא האם קיימת אידיאולוגיה חבויה בתוך הטקסט, מתוך ההבנה שזה כבר נמצא בטקסט, אלא איך העיתונאים מעבירים את האידיאולוגיה בתוך הטקסט. הבחירה בעיתונות הכתובה נעשתה מתוך מחשבה שדרך העיתונים נוכל לענות על שאלת המחקר, כיצד הוצגו אירועי מלחמת יום הכיפורים בתקשורת הכתובה, בהתייחסות לעיתונים היומיים.

תגים:

מיסגור · מסגור · תקשורת · גיוס תקשורתי · מלחמה · יום כיפור · עיתונות · עיתונים · סדר יום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיקור העיתונות בעיתות משבר (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "סיקור העיתונות בעיתות משבר (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.