היישום אינו מחובר לאינטרנט

דעת הקהל והסיקור התקשורתי בהיבט של סיכולים ממוקדים

עבודה מס' 067091

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיקור התקשורתי הישראלי, תפיסת הציבור הישראלי את הסיקור, וכיצד משפיע אופי הסיקור על דעת הקהל הישראלי כלפי פעולות אלו.

14,246 מילים ,33 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

השערת המחקר הייתה שבחינת הסיקור התקשורתי של "סיכולים ממוקדים" מהשנה האחרונה תעלה בעיקרה תמונה שטחית, חד צדדית, לא ביקורתית ומגויסת. זאת כיוון שחברות בתקופות קונפליקט נוטות להצדיק את מעשיהן, השקפתן וערכיהן. לפי גישות של תקשורת כתרבות והבניית מציאות יש לשער שהסיקור ישפיע על דעת הקהל בצורה בה ייתפסו את סוגיית הפגיעה באויב ומכאן גם את הסכסוך כולו בהתאם לצורה בה מוצגים האירועים בתקשורת .
את השערת המחקר ביקשתי לבחון בשתי דרכים עיקריות: הדרך הראשונה הייתה ניתוח תוכן של כתבות עיתונות וכותרות מהשנה האחרונה העוסקות ב"סיכולים ממוקדים" ובחינה שלהם על פי הקריטריונים כגון: היקף, אחריות, ביקורתיות, מיקום הכתבה. הדרך השנייה הייתה ביצוע ניסוי בו אציג לנחקרים כתבות בנושא ובחינת הסוגיה דעת הקהל כלפי סיקור הסיכולים הממוקדים והסיכולים עצמם. הקבוצות בניסוי נחלקות לשלוש ומובחנות בסוג הכתבה/ ידיעה אותה קיבלו הנחקרים. הקבוצה הראשונה קיבלה כתבה פופולארית בנושא סיכולים, הקבוצה השנייה קיבלה כתבה איכותית ומאוזנת יותר בנושא סיכולים והקבוצה השלישית שימשה קבוצת ביקורת ולא קיבלה שום כתבה.
מבנה העבודה כלל חלק תיאורטי הנחלק לשלוש- רקע על סיכולים ממוקדים, רקע רחב על סיקור תקשורתי ורקע על דעת קהל. בתוך החלק על הסיקור התקשורתי פירטתי בין היתר על סוגיות של תקשורת מגויסת בעיתות קונפליקט, סוגיות של פגיעה באחר, סיקור סיכולים ממוקדים והבחנה בין עיתונות פופולארית ועיתונות איכותית. בתוך החלק הנוגע לדעת קהל, עסקתי במושג דעת קהל, בדעת קהל לגבי סיכולים ממוקדים וכן בדעת הקהל לגבי צורת הסיקור של סיכולים ממוקדים. לאחר פירוט המתודולוגיה בהרחבה, הצגתי את החלק המפרט את ממצאי הניסוי ובו אני מנסה לענות על שלוש שאלות המחקר כפי שהוצגו לעיל.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. חלק תיאורטי
חלק 1: סיכולים ממוקדים
חלק 2: סיקור תקשורתי
תקשורת מגויסת בעיתות קונפליקט
הפגיעה באחר
הסיקור התקשורתי של סיכולים ממוקדים
עיתונות פופולארית מול עיתונות איכותית
חלק 3: דעת קהל
מהי דעת קהל
דעת הקהל לגבי סיכולים ממוקדים
דעת הקהל לגבי צורת הסיקור של סיכולים ממוקדים
ג. מתודולוגיה
ד. שאלות והשערות המחקר וניתוח הממצאים
שאלת המחקר ה-1: כיצד מסקרת התקשורת הישראלית את הסיכולים הממוקדים
שאלת המחקר ה-2: דעת קהל לגבי סיכולים ממוקדים
שאלת המחקר ה-3: כיצד משפיעה צורת הסיקור על דעת הקהל כלפי הפעולות
ה. סיכום
ו. ביבליוגרפיה:
ז. נספחים

הערת מערכת: מסמך הקידוד ששימש לניתוח הכתבות אינו מצורף לעבודה.

קטע מהעבודה:

הסמנטיקה הפוליטית-ביטחונית בישראל עמוסה במילים שהוצאו מהקשרן כדי לשרת צרכים פוליטיים-ביטחוניים של מנהיגים (דילביסקי,2007) בין הבולטות שבהן ניתן למצוא את המונח "סיכול ממוקד". סיכול ממוקד הינו אמצעי שמטרתו להביא לחיסולו של אדם מסוים: מנהיג פוליטי או צבאי,מפקד,פעיל בארגון מחבלים או אדם שנושא באחריות (לפי מידע מודיעיני) מהיותו בעל קונוטציה חיובית יותר ממושגים כמו "התנקשות" או "חיסול", ודרך החלפה בניהם המדינה מכשירה למעשה את השימוש באמצעי זה (קרמניצר,2006).

תגים:

דעת קהל · סיקור תקשורתי · סיקור · תקשורת · סיכול · חיסול · סיכולים ממוקדים · ממוקד · פגיעה באחר · סכסוך · עיתון · עיתונות · עיתונים · אינטרנט · כתבות · ניתוח · ביקורתיות · תקשורת מגויסת · קסאמים · שדרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דעת הקהל והסיקור התקשורתי בהיבט של סיכולים ממוקדים ", סמינריון אודות "דעת הקהל והסיקור התקשורתי בהיבט של סיכולים ממוקדים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.