היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי מגדר במשפחה החרדית

עבודה מס' 070332

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר בקרב משפחות חרדיות.

5,389 מילים ,27 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הבדלים מגדריים קיימים בתחומים רבים בחיינו, ונחקרים על גל גווניהם. בין הבדלי המגדר המרכזיים שנמצאים על סדר היום הציבורי ניתן למצוא את ההבדלים בשוק העבודה, הבדלים בצבא, הבדלים בפוליטיקה ועוד כפי שייסקר בהמשך עבודה זו.
עבודה זו מתמקדת בחלוקת הנטל המגדרית של המטלות השונות הקשורות בטיפול בילדים ובטיפול במשק הבית. חלוקת התפקידים במשפחה היא סוגיה אשר נמצאת על שולחן דיונים של הסוציולוגים העוסקים בתחום כבר זמן רב, מחקרים שונים בנושא נערכו בכל העולם ונערכו ניסיונות רבים לענות על השאלות המגוונות בדבר מהות החלוקה המגדרית ומקורותיה.

בעבודת חקר זו עסקנו בחלוקת נטל עבודות הבית מגדרית בין בני זוג במשפחה החרדית. כמו גם נערכה השוואה בין משפחות מרובות ילדים (מעל שלושה ילדים) ולמשפחות עם שלושה ילדים ומטה. בחינה בין נשים העובדות משרה מלאה ונשים העובדות במשרה חלקית. כמו גם בחינה של עמדת הזוג בנושא מגדר מול התנהלות בפועל. השוואה זו נעשתה בהמשך לסקירת ספרות המחקר שבחנה את האלמנטים השונים וכן בחנה את הייחוד של המשפחה החרדית.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות - מגדר בחברה הישראלית
המחקר הנוכחי - מתודולוגיה, משתנים ונתונים
ממצאים
סיכום דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הבדלי הייצוג המגדרי בקרב החברה הישראלית, נמצאים על שולחן הדיונים של הספרות המחקרית שנים רבות. מחקרים ומאמרים רבים פורסמו בהקשרים שונים של הבדלים מגדריים, סטריאוטיפים וקיפוח. ביניהם: שוק העבודה, הצבא, הפוליטיקה וכמובן במשפחה. הדעה הרווחת בקרב החוקרים היא כי קיים אי שוויון מגדרי לטובת הגברים, ואלו הנשים מקופחות.
קיימת תמימות דעים בקרב החוקרים כי מעמדן החברתי של הנשים בישראל הוא נחות יחסית לגברים, והטענה היא כי הוא עוצב במסגרת שני מרכיבי היסוד של התרבות במדינת ישראל - ביטחון ויהדות. על פי ברזילי (2003), החברה היהודית ישראלית מתאפיינת בשיח צבאי, ומקום מרכזי בשיח הציבורי ניתן לנושאי הביטחון הלאומי.

תגים:

מגדר · דתי · דתיים · משפחה · חילוני · תפקידים · בעל · אישה · אימא · ילדים · שאלון · הורים · חלוקת תפקידים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי מגדר במשפחה החרדית", סמינריון אודות "הבדלי מגדר במשפחה החרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.