היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיצוב דמות הגוי בספרות הילדים החרדית

עבודה מס' 066435

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין הקהילה החרדית בישראל לבין הקהילה החרדית בצפון אמריקה.

3,822 מילים ,30 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הקהילה החרדית הינה קבוצה חברתית סגורה. בתור שכזו, גם שפתם, מושגיהם והיחס לזר מאופיינים בעקרונות ובאידיאולוגיה של הקבוצה ובהדרת זרים מתוכה. יחד עם זאת, אין כלל הקהילות החרדיות עשויות מיקשה אחת. מול התבדלותה של הקהילה החרדית בישראל, הקהילה החרדית בצפון אמריקה אינה רק מסתגרת ומסיבות שונות, הנובעות מהאינטראקציה הבסיסית עם האוכלוסיה הנוצרית, נוצרות מערכות יחסים של שיתוף ולעתים של ידידות בין החרדים לבין שכניהם הגויים. משום כך ראוי לבחון את היחס לשונה, לזר ובעיקר לגוי בחברה החרדית הישראלית מול מקבילתה בצפון אמריקה. יחסים אלה מתחילים בגיל צעיר, על כן ניתן ללמוד עליהם מספרות הילדים החרדית בישראל ובצפון אמריקה.

קטע מהעבודה:

לספרות הילדים העולמית אפיונים אורייניים(1), חינוכיים(2) ואידיאולוגיים(3). בספרות הילדים סוגות שונות, החל ממעשיות ואגדות וכלה בסיפורים, רומנים ואף ביוגרפיות. לא בכל סוגה מופיעים כל שלושת האיפיונים, אולם בכל חומר ספרותי לילדים קיימת מטרה הנובעת מערך מוסף המוקנה לקורא מעבר להנאה הנובעת מהחוויה המועברת דרך הסיפור. כמו ספרות הילדים הכללית, כך גם ספרות הילדים החרדית הינה חלק חשוב בתהליך הסוציאליזציה. ספרות הילדים החרדית מטמיעה בילד ערכים וכוללת אסוציאציות מסורתיות ותרבותיות.

תגים:

דתיים · דמות · הזר · גויים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיצוב דמות הגוי בספרות הילדים החרדית", סמינריון אודות "עיצוב דמות הגוי בספרות הילדים החרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.