היישום אינו מחובר לאינטרנט

החברה החרדית - בידול או השתלבות בחברה בישראל

עבודה מס' 066644

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהיכן נובע רצונה של האוכלוסייה החרדית לחיות באופן מבודל ושונה כל-כך מן החיים הרגילים אותם אנו מכירים, וכיצד אורח חיים זה נשמר.

3,583 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הקהילה החרדית בישראל הינה קהילה מסוגרת ומבודלת, אך עם זאת גדולה מאוד.
כמעט בכל מקום בארץ ניתן לפגוש בקומץ קטן מהאוכלוסייה החרדית, אותה ניתן לזהות מייד על-פי הלבוש וצורה חיצונית.
מדינת ישראל הינה מדינה רב תרבותית, אך עם זאת מרבית קבוצות המיעוט שעלו לארץ הצליחו, או עושות מאמצים, להשתלב בתוך האוכלוסייה הצברית.
האוכלוסייה החרדית אינה רוצה ואינה מנסה להשתלב. היא מתנגדת ליישותה הציונית של מדינת ישראל, לאזרחיה החילוניים, לערכיה החופשיים ולכל מה שמייצגת צורת החיים המערבית. לפיכך, מבדלת עצמה החברה החרדית מהחברה הסובבת אותה בטריטוריה, בתרבות, בחינוך ובכל דרך שרק ניתן. בעבודה זו אנסה להציג מהיכן נובע רצונה של האוכלוסייה החרדית לחיות באופן מבודל ושונה כל-כך מן החיים הרגילים אותם אנו מכירים, ואסביר כיצד אורח חיים זה נשמר.
בפרק התאורטי אציג מספר מודלים להתבדלות חברתית ואנסה להראות כיצד מודלים אלה מיושמים בחברה החרדית. אחד המודלים הרלוונטיים לנושא זה הוא תיאורית ההיטמעות של MILTON GORDON (1964) בו מוצגים שבעה שלבי היטמעות עד שקבוצת מיעוט נטמעת בקבוצת הרוב באופן מלא.

ראשי פרקים:
1. מי היא החברה החרדית: הצגת מאפיינים דמוגרפים, חברתיים, פסיכוגרפיים.
2. הסיבות להתבדלותה של החברה החרדית והמניעים לכך.
3. מערכת החינוך החרדית כמרכיב מרכזי בחינוך להתבדלות: כיצד תורמת העובדה שילדי החברה החרדית לומדים במערכת חינוך נפרדת, בעלת תכנים ייחודיים השונים לגמרי מן התכנים להם זוכים שאר הילדים בחברה הישראלית.
4. אי גיוס חרדים לצה"ל כמקור מרכזי לוויכוח ולבידול בין החברה החרדית לשאר החברה בישראל: מהו מקור הוויכוח, וכיצד הוא תורם להגדלת הפער והבידול של החרדים משאר החברה.
5. בחינת העיתונות החרדית כדוגמא למערכת תקשורת נפרדת שכל תכנייה מותאמים ומקובעים עבור צרכיה ומגבלותיה של חברה החרדית (אופציונאלי).
6. סיכום ומסקנות.

קטע מהעבודה:

מהי היהדות החרדית?
המושג "יהדות חרדית" כפי שהוא מובן כיום מתייחס לחלק מוגדר ומובחן בחברה היהודית, הרואה עצמו מחויב להלכה, כפי שנתפתחה על ידי האוטוריטות המוסמכות במסורת היהודית(האורתודוקסיה). ההבחנה בין היהדות החרדית לבין היהדות הדתית- אורתודוקסית שאינה "חרדית" אלא יהדות דתית לאומית, מבטאת את הקרע שהתפתח בחברה היהודית מסורתית, על רקע תהליכי המודרניזציה והחילון במרכז אירופה ובמערבה מאז המאה ה 18 (1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החברה החרדית - בידול או השתלבות בחברה בישראל", סמינריון אודות "החברה החרדית - בידול או השתלבות בחברה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.