היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואת מיתוס השואה בחברה החרדית מול החברה הכללית בישראל (תרגיל)

עבודה מס' 069923

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה בוחנת באופן תיאורטי את השוני בין נושא השואה בחברה הישראלית לעומת חברה החרדית.

1,038 מילים ,6 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

אין ספק כי השואה היתה והינה אירוע מכונן בתולדות העם היהודי. רבות נאמר על השפעת השואה על חיי העם היהודי, יש הטוענים כי ב"זכות" השואה קמה מדינת ישראל, יש הטוענים כי השואה היא שגרמה לריחוק יהדות אשכנז מן הדת, יש הטוענים כי השואה גרמה לכך שהעם היהודי קיבל לגיטימציה מן קהילות העולם, רבנים נוטים לומר כי השואה התרחשה כאות זעם מן אלוהים משום התבוללותו של העם היהודי ועוד כהנה וכהנה. הטענות הללו הינן מיתוסים עליהם גדלים צבורים שלמים ולכן אין ספק שהשואה עצמה הינה מיתוס אחד גדול. עבודה זו באה לבחון את מיתוס השואה בחברה החרדית, את מיתוס השואה בחברה הישראלית ולמצוא את נקודות ההשקה והשוני בין שניהם. לשם כך, בעבודה יעשה שימוש במספר מאמרים נבחרים בנושא זה.

קטע מהעבודה:

ההתעסקות החברתית בנושא השואה בחברה החרדית החל בשנות השמונים כאשר הרבנים החליטו להכניס תפילה מיוחדת לזכר קורבנות השואה (מכמן, תשנ"ו). מיתוס השואה בחברה חרדית מושתת על האמונה הדתית של החברה. מאחרו וזהי חברה מובהקת בדתיותה, הרי שלא מן הנמנע כי גם נושא כשואה, יקושר בדת. למרות שישנם אי אילו חילוקי דעות בנוגע לנושא בתוככי החברה החרדית, ישנו קונצנזוס על כך שהשואה הינו אירוע, אחד מני רבים בהיסטוריה של עם ישראל, בו אלוהים העניש את העם על חטאיו (גולדברג, תשנ"ח).

תגים:

חברה חרדית · שואה · מיתוס השואה · שואה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואת מיתוס השואה בחברה החרדית מול החברה הכללית בישראל (תרגיל)", סמינריון אודות "השוואת מיתוס השואה בחברה החרדית מול החברה הכללית בישראל (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.