היישום אינו מחובר לאינטרנט

המיעוט המוסלמי במערב אירופה

עבודה מס' 070238

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה מטמיעות מדינות מערב אירופה את המיעוט המוסלמי בתוכן?

6,829 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות מתמודדות מדינות מערב אירופה עם המשבר בין המיעוט המוסלמי לבין החברה הקולטת. משבר זה התבטא בשורה של מעשי טרור ואלימות. ומתוך כך נושא זה קיבל בולטות ציבורית והיה על סדר יומה הציבורי של החברה הקולטת.
המדיניות שהובילו מדינות אירופה המערבית לקליטת המהגרים המוסלמים בחברתם היתה הגישה הרב תרבותיות המאפשרת מתן זכויות קיבוציות לקבוצות מיעוט במדינת הלאום מתוך הבנה שמיעוט זה יכיר בערכים הליברלים ויקבל על עצמו את המסגרת הדמוקרטית. גישה זו אפשרה למיעוט המוסלמי לקיים את אורח חייו המסורתי והייחודי בכל היבטי החיים כגון דת, חינוך וחיי קהילה.
בפועל, מיעוט זה הסתגר והתבדל משאר חברת הרוב ולא קיבל על עצמו את הערכים הליברלים של חברת הרוב בטענה שהם נוגדים את דת האסלאם.
יש הטוענים כי גישת הרב תרבותיות נכשלה ויש צורך בהטמעת המיעוט המוסלמי בחברת הרוב שבאה לידי ביטוי בחוק הרעלה בצרפת וכן בהצבת תנאים מסוימים להגירה כגון לימוד השפה, ומורשת של אותה מדינה אליה מיעוט זה רוצה להגר.
שאלת החקר: באיזו מידה מטמיעות מדינות מערב אירופה את המיעוט המוסלמי בתוכן.
הנושא: רב תרבותיות במסגרת הקורס סוגיות נבחרות בדמוקרטיה המודרנית.
בעבודה זו אסקור את הנושא מתחילת גלי ההגירה ההמוניים לאירופה לאחר מלחמת העולם השנייה ועד לשנים האחרונות.
כדי לענות על השאלה, אבחן את הסוגיה מההיבטים הבאים: האסלאם באירופה, לאחר מכן אבדוק את השאלה מההיבט של הגישה הרב תרבותית. בהמשך, מההיבט של יחס האירופים לביטוייה של דת האסלאם במרחב הציבורי האירופי. מן הצד המוסלמי אבדוק את ההסתגרות וההתבדלות של מיעוט זה מחברת הרוב ובתוך פרק זה אתייחס בקצרה לעמדות המיעוט המוסלמי כלפי המרחב הציבורי והפוליטי בחברת הרוב. כמו כן השתלבות המיעוט המוסלמי מנקודת מבט של דת האסלאם וכן אתייחס באותו פרק לעמדת המיעוט המוסלמי ביחס לחוקי השריעה ויישומה. אתייחס לגידול הדמוגרפי בקרב המיעוט המוסלמי. ולבסוף אבדוק את ההיבט האירופאי בהטמעת המיעוט המוסלמי בתוכם. בפרקים נוספים אבדוק שאלה זו במדינות צרפת אנגליה והולנד.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון. האסלאם באירופה
פרק שני. רב תרבותיות
פרק שלישי. יחס האירופים לביטוי הדת המוסלמית במרחב הציבורי
פרק רביעי. הסתגרות והתבדלות המיעוט המוסלמי באירופה
פרק חמישי יחס דת האסלאם להשתלבות המיעוט המוסלמי בחברה האירופית
פרק שישי. גידול האוכלוסייה המוסלמית באירופה
פרק שביעי. הטמעת המהגרים המוסלמים בקרב החברה האירופית
פרק שמיני הטמעת המהגרים המוסלמים צרפת
פרק תשיעי הטמעת המהגרים המוסלמים אנגליה
פרק עשירי הטמעת המהגרים המוסלמים הולנד
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק מהמקורות הינם מקורות מקוונים שאינם קיימים עוד.

קטע מהעבודה:

יחסי נוצרים ומוסלמים באירופה ידעו עליות ומורדות במשך כאלף ארבע מאות שנים. התקופה המודרנית ועד נפילת האימפריה העות'מאנית לאחר מלחמת העולם הראשונה, סימלו את תום עידן הדומיננטיות המוסלמית באירופה.
במקביל, הופיעו מעצמות אירופיות חדשות אשר כוחן הצבאי ,טכנולוגי עלה עשרות מונים על אלו של האוכלוסיות המוסלמים באירופה ובמזרח התיכון. כמו כן היה על האסלאם להתמודד גם עם רעיונות שונים ומנוגדים של דפוסי החברה ארגוניה ומוסדותיה. אובדן הריבונות הפוליטית ברוב חלקיו של העולם המוסלמי וחדירה גוברת ומעמיקה של השפעה אירופית, הציבו בפני המוסלמים אתגר שהיה עליהם להתמודד אתו (דפנה, חטינה, קופטי, 2008עמ' 95).

תגים:

אירופה · אסלאם · מהגרים · הגירה · רב תרבותיות · צרפת · אנגליה · הולנד · הטמעה · השתלבות · הסתגרות · איסלם · קליטה · מוסלמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המיעוט המוסלמי במערב אירופה", סמינריון אודות "המיעוט המוסלמי במערב אירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.