היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת שווי חברה וניתוח דוחות- דלק רכב 2013

עבודה מס' 070187

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החברה וניתוח הדוחות.

4,698 מילים ,15 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

דלק מערכות רכב או בשמה המקוצר דלק רכב היא חברה ציבורית המחזיקה בחברת יבוא הרכב דלק מוטורס, שהיא היבואנית בישראל של מותגי פורד, מאזדה, ולינקולן. החברה מייבאת גם את מותג הרכב BMW לאחר שרכשה את הזיכיון ב-2011 מחברת קמור. פעילות החברה מתמקדת ביבוא, הפצה ומכירה של כלי רכב, אביזרים נלווים וחלקי חילוף מתוצרת המותגים הנ"ל. בנוסף, הקבוצה מפעילה מרכז שירות (מוסך מרכזי) לשם מתן שירותי אחזקה ותיקונים ללקוחותיה, וכמו כן נותנת שירותי תמיכה והדרכה לרשת המוסכים המורשים והסוכנים המורשים הרכבים אותם היא מייבאת.
החברה ציבורית ומניותיה נסחרות בבורסה בת"א תחת ענף המסחר והשירותים, תת ענף מסחר. מתחילת פעילותה הייתה החברה בבעלות קבוצת דלק, שיצקה אותה בפברואר 1994 לתוך שלד של חברה ציבורית אחרת בבעלותה - גל תעשיות וייספילר, שפעילותה הועברה לחברה אחרת.
להלן יתוארו מספר מגמות עיקריות וגורמי מפתח לקביעת שוויה של דלק רכב כפי שעלו מעבודת ניתוח הנתונים והערכת השווי שביצענו:
התגברותה של הרגולציה הממשלתית בשוק ייבוא כלי הרכב והחלפים -ועדה להגברת התחרותיות שהוקמה בשנת 2011 על ידי משרד התחבורה ושבראשה עמד פרופ' זליכה. אחת מהמלצותיה העיקריות של הועדה הינה להגביל את מספר המותגים המיובאים על ידי יבואן יחיד.
חשיפה למט"ח- עקב היותה חברת יבוא, לחברה יש חשיפה למט"ח, במיוחד לשערו של היין היפני - בשנת 2013 היין צנח והוביל לעלייה חדה בהכנסות מימון,נטו של החברה אשר הציגה שיפור ברווח הנקי השנתי שלה (גידול של כ76.2% ברווח הנקי לעומת שנת 2012)
הנהלה איכותית בעלת זהות אינטרסים עם בעלי המניות -במסגרת הסכם שכר שכרת עם החברה- שכרו השנתי של המנכ"ל גיל אגמון החל מ2012 מותנה לחלוטין בביצועי החברה, כך שאם החברה לא תתאושש (נכון לשנת 2011) ותרוויח מעל לסף מסוים לא תשולם לו כלל משכורת. בנוסף, בחצי השנה האחרונה של 2012 רכשו מספר חברים בהנהלת החברה מניות של החברה בשוק ההון מידי הציבור הרחב.
חזקה היא שההנהלה מכירה היטב את תוצאותיה הכספיות של החברה, את האתגרים וההזדמנויות העסקיות הניצבות בפניה, ובהיותם חשופים למידע כה רב על החברה הרי שרכישת המניות על ידם מהווה מעין "איתות" חיובי למשקיעים במניות החברה.
רכישת חברת קמור מוטורס תמורת 235 מיליון ש"ח - בעקבות הרכישה, החל מהרבעון הראשון לשנת 2012 פועלת דלק רכב גם בשוק מכוניות היוקרה באמצעות הזיכיון לייבוא כלי רכב
.B.M.Wמתוצרת
הנהלת דלק רכב החליטה לשנות את האסטרטגיה השיווקית של המותג (לעומת זו שהייתה נהוגה בקמור מוטורס), והכריזה על הוזלות מחירים משמעותיות בכל הדגמים במטרה להגדיל את כמות המכירות.
בהתייחס לכל הגורמים הללו, וכן גורמים נוספים אותם אנו מתארים במהלך הערכת השווי, ושכלול השפעתם על התוצאות הכספיות בחברת "דלק רכב" ועל הערכת השווי שלנו- נכון למועד הכנת הערכת השווי, שווי חברת דלק רכב הוא 2,886,219 אלפ"ש.

תוכן עניינים:
פרק ראשון- כללי
א. כללי (הצגת החברה)
ב. מבנה הבעלות
ג. ההשקעות בחברות מוחזקות והעיקרי פעילותן
ד. גרף המניה
פרק שני- הסביבה העסקית של החברה
א. מגזרי פעילות
ב. תאור כללי של הענפים בהם פועלת החברה
ג. ניתוח SWOT
פרק שלישי- ניתוח פיננסי
א. תמצית דוחות רווח והפסד
ב. הכנסות ורווחיות
ג. ניתוח המאזן
ד. ניתוח הוצאות המימון במקביל לניתוח היקף התחייבויות פיננסיות
ה. ניתוח של דוח תזרים מזומנים
פרק רביעי- הערכת השווי
א. ריכוז הערכת השווי
ב. הנחות היסוד ששימשו בהערכה
ג. אומדן מחיר ההון
ד. ריכוז תוצאות ההערכה
ה. השוואה לשווי שוק
ו. השוואה לשווי חברות דומות באמצעות מכפיל רווח

קטע מהעבודה:

מכירות (הכנסות)
עיקר הכנסותיה של החברה נובעות מפעילותה המסחרית בתחום יבוא ומכירת כלי הרכב. ניתן לראות שבין 2012 ל2013 חל קיטון בהכנסות, וזאת עקב מספר סיבות. ראשית, בשנת 2013 נכנסה לתוקפה הוראת נוהל מספר 2/2013 של משרד התחבורה אשר הגדילה את מספר מכירות הרכב דרך ערוץ חברות הליסינג,מתוך סך כלי הרכב החדשים שנמכרו לציבור, דבר אשר מגביר את רמת התחרות בשוק הרכב.

תגים:

דלק · רכב · ניתוח · דוחות · הערכת · שווי · חברות · רווח · נקי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת שווי חברה וניתוח דוחות- דלק רכב 2013", סמינריון אודות "הערכת שווי חברה וניתוח דוחות- דלק רכב 2013" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.