היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת אסם השקעות בע"מ

עבודה מס' 064733

מחיר: 724.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דו"חות כספיים של חברת אסם, ניתוח הסביבה העסקית של החברה לעומת המתחרה עלית, חישוב וניתוח יחסים פיננסים וביצוע הערכת שווי לחברת אסם.

13,705 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו אני מניחים על כפות המאזניים את חברת אוסם ודו"חותיה הכספיים, תוך ניתוח החברה ונתוניה בצורה מודולארית, כאשר אנו מנתחים את רבדיה השונים של החברה. כלל מערכיה, דו"חות רווח והפסד, מאזנים ונתונים נוספים, כאשר המטרה היא למצוא את שווי החברה. "אוסם השקעות בע"מ" נוסדה בשנת 1946 והיא עוסקת בייצור ובשיווק של מוצרי מזון למיניהם, תוך תחרות חריפה ובלתי פוסקת בענף המזון בישראל. ביצענו השוואה עם חברת "עלית תעשיות בע"מ", מתחרתה העיקרית והדומיננטית של אסם ודומה לה בהיקף הפעילות.
ראשית נסקור את הסביבה הכלכלית בה אנו חיים כיום, שנית נסקור את ענף המזון, ולאחר מכן נכוון את אור הזרקורים אל אוסם. ניתוח החברה התבסס על ביצועיה העסקיים כפי שהם באים לידי ביטוי בדו"חותיה הכספיים לשנים 2000-2002, והתייחסות מיוחדת גם לרבעון הראשון לשנת 2003. בניתוח החברה נעשה שימוש בניתוח S.W.O.T., ניתוח מאזן החברה, ניתוח דו"חות רווח והפסד, ניתוח יחסים פיננסים וניתוח דו"ח תזרימי מזומנים, ונציג את מעמדה בענף וביצועיה העסקיים. כל אלו ישמשו בסיס לניסיון להעריך את עתידה העסקי של החברה.
ממצאים עיקריים:
כפי שישתקף בדפים הבאים, ניתן לראות שאסם בשיאה מזה 60 שנה. החברה ממצבת את עצמה כאחת מיצרניות המזון המהותיות והרווחיות בישראל, תוך חדירה לשווקים חדשים, החדרת מוצרים חדשים וייבוא מוצרי נסטלה, דבר המאפשר לה להציג צמיחה רצופה ומרשימה. החברה מייעלת את מערכיה, מתרכזת בשוק המקומי ונהנית מרווחיות ומאיתנות פיננסית. החברה נוהגת לחלק סכומי דיבידנד נאים, להשקיע בחברות בת ובייעול ובשיפור מערכי החברה, ותוך רכישת ומיזוג חברות שונות כגון: טבעול, נגה גלידות, סלטי צבר, עוף טוב ועוד.
סיכום הערכת השווי:
הערכת השווי לחברה בוצעה בשיטת היוון תזרים מזומנים עתידי DCF. בשיטת היוון תזרים מזומנים ערכנו תחזית תוצאות עסקיות ל- 5 שנים הקרובות ואליה הוספנו את תזרים השנה השישית מוכפל במכפיל ערך השארית. את התוצאה המתקבלת היוונו בשיעור היוון של 10.72% אשר נקבע באמצעות מודל ה- WACC. טווח הערכת השווי כפי שהתקבלה לתאריך 31.12.2002 הינה: בין כ- 2074.8 מיליון ₪ לכ- 2689.8 מיליון ₪. שווי שוק החברה מנתוני המסחר בבורסה נמצא מחוץ למרכז הערכת השווי שהענקנו לחברה. באופן כללי, אסם בעלת איתנות פיננסית ומעמד מבוסס בשוק המזון, כיאה ליצרנית המזון הגדולה בישראל.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. ניתוח הסביבה הכלכלית, סקירת הענף וסקירת החברה
2.1. סקירת הענף
2.2. הסביבה הכלכלית
2.3. סקירת החברה
3. ניתוח S.W.O.T.
4. ניתוח המאזן והאיתנות הפיננסית
5. ניתוח דו"חות רווח והפסד
6. ניתוח יחסים פיננסים
6.1. יחסי נזילות
6.2. יחסי פעילות /יעילות
6.3. יחסי איתנות
6.4. יחסי רווחיות
7. ניתוח תזרים המזומנים
7.1. ניתוח הפעילות השוטפת
7.2. ניתוח פעילות ההשקעה
7.3. ניתוח פעילות המימון
7.4. ניתוח הדו"ח על תזרימי מזומנים(פרופ' אליצור)
8. הערכת שווי החברה
8.1 מתודולוגיה
8.2. הנחות
8.3. מחיר ההון העצמי- Ke מודל CAPM
8.4. מחיר ההון המשוקלל (WACC)
8.5. ניתוח רגישות
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה
11. נספחים

קטע מהעבודה:

ענף המזון בו פועלת חברת אסם הוא מענפי המשק הבולטים בהיקף הפעילות הכלכלית.
תעשיית המזון בישראל מאופיינת בריכוזיות ובהשתלטותן של החברות הגדולות על המסחר תוך צמצום מספר המשתתפים בשוק. כיום, קיימות בשוק הישראלי שתי חברות מזון ציבוריות מובילות(אסם ועלית) אשר מחזיקות ביחד כמחצית מסך הפדיון בענף. שתי החברות הללו פועלות בשיתוף פעולה הדוק עם ענקי מזון בינלאומיים(נסטלה ודנונה). אחד היתרונות הבולטים של הסכמים אלו הוא שהחברות הישראליות נהנות מטכנולוגיה שמפתחות חברות בינלאומיות ולכן אמורות לייעל לא רק את תהליכי הייצור אלא גם את מנגנוני השיווק וההפצה ובכך לשפר את רווחיות החברה.

תגים:

אוסם · כלכלה · כספיים · מאזן · מזומנים · מנהל · עלית · פיננסים · רווח · שווי · תזרים · מזון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת אסם השקעות בע"מ", סמינריון אודות "ניתוח פיננסי והערכת שווי - חברת אסם השקעות בע"מ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.