היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים ערביות בפרסומות

עבודה מס' 070138

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מקורות וראיונות עם ארבע נשים ושני גברים.

8,172 מילים ,37 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

המחקר יתייחס לייצוגן של הנשים הערביות בפרסומות, או ליתר דיוק האופן בו הן מיוצגות כנשים ערביות. התקשורת עדיין מציגה את האישה, למרות ההתפתחות הטכנית, בדימוי המסורתי הסטריאוטיפי או במודל החיקוי המערבי, וזה העושה ממנה אמצעי למשיכה מינית ולהגברת הצרכנות בטענה שזהו המודל המודרני של האישה בעולם המודרניות, ובגלל שדימוי זה מפורסם במידה רבה ברי שהדבר גורם לאנשים בחברה - גברים ונשים - לבנות תמונה שלילית לאישה הערבייה ולהופעתה תמיד בסגנון המודרני רק מבחינה חיצונית ולא מבחינה פנימית.
בנוסף, ובגלל שהחברה הערבית תמיד מתוארת כחברה מסורתית ופטריארכאלית שהגברים הם השולטים בה, האישה בה נמנעת מלהיכנס לתחום הציבורי אלא בהגבלות שהגברים הם המכתיבים אותם. היא מורחקת מעבודות חברתיות ופוליטיות רבות רק בגלל שהיא אישה עדינה ונשיותה לא מאפשרת לה לתפקד בתפקידים הכבדים שצריכים אחריות ותשומת לב רבה. לכן פחות רואים את השיח העיתונאי והפרסומות מתייחסים לנשים העובדות בתפקידים מסוג ציבורי, הן תמיד מוצגות בתמונה המסורתית כעקרת בית ואם.
העבודה שלי מורכבת משלושה פרקים וראיונות עומק שאשלב אותם בשני הפרקים האחרונים. הפרק הראשון הוא פרק תיאורטי, בו אגדיר ברחב משמעותם של המושגים הקשורים לעבודה שלי. בהתחלה אגדיר את המושגים מין ומגדר ואציין את ההבדל ביניהם, אחר כך אגדיר את המונחים פטריארכיה ופטריארכאליות, סטריאוטיפים מגדריים, תפקידי מגדר, חברות מגדרית ובסוף פרסומות ומגדר.
הפרק השני, מעמד האישה בחברה הערבית הפטריארכאלית, בהתחלתו אתאר את החברה הערבית כחברה מסורתית ופטריארכאלית ועל התפתחותה במשך השנים, באיזה מידה היא השתנה וממה הושפעה, אחר כך אתאר את מעמדה של האישה בחברה הפטריארכאלית במשך השנים, אסביר איך היה מעמדה בעבר ואיך השתנה, האם התפתחה והתקדמה, בסוף אתאר את תפקידה של האישה ובאיזה תחומים היא מזוהה.
הפרק השלישי, ייצוגן שלי נשים ערביות בפרסומות, בפרק זה אתייחס לנושא העבודה המרכזי. בהתחלה אני אתן רקע קצר על תולדות התקשורת בעולם הערבי, אחר כך אתאר את כניסתן של הנשים הערביות לעולם התקשורת בכלל, ובסוף אתייחס לייצוג הנשים בפרסומות, איך הן נתפסות כאובייקט מיני, מה התפקידים בהם הן מוצגות ואדבר גם על ייצוגן בירחונים נשיים.
בנוסף לסקירת הספרות, נתמכתי בעבודה שלי על שש ראיונות עומק. ארבע מהן עם נשים ששתיהן דוגמניות ואחת עורכת של ירחון נשי והאחרונה היא עקרת בית. ושני הראיונות האחרונות עם שני גברים שאחד מהם הוא בעלה של דוגמנית והשני הוא בנאי. עיקר הראיונות האלה הוא לבדוק איך האנשים תופסים את ייצוגה של האישה הערבייה הגרה בחברה פטריארכאלית מסורתית.

תוכן עניינים:
מבוא
מתודולוגיה
פרק א'- מבוא תיאורטי
-מין ומגדר
-פטריארכיה ופטריארכאליות
-סטריאוטיפים מגדריים
-תפקידי מגדר
-חברות מגדרית
-פרסומות ומגדר
פרק ב'- מעמד האישה בחברה הערבית הפטריארכאלית
-החברה הערבית הפטריארכאלית
-מעמד האישה הערבייה
-תפקיד האישה הערבייה
פרק ג'- הצגתן של נשים ערביות בפרסומות
-תולדות התקשורת בעולם הערבי
-נשים ערביות בעולם התקשורת
-ייצוג האישה הערבייה בפרסומות
ייצוג האישה כאובייקט מיני
ייצוג התפקיד של האישה
ייצוג האישה בירחוני הנשים
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: העבודה נכתבה על ידי דוברת ערבית וכוללת מקור אחד בשפה הערבית.

קטע מהעבודה:

למילה "מין" אין משמעות אחת, ויש יותר משימוש אחד למילה זאת כגון: לציין תכונות ביולוגיות המפרידות בין שני המינים זכר/נקבה, חלוקה דקדוקית של השמות לזכר ולנקבה ועוד.. כשנפגשים עם מישהו, אנחנו לא יכולים לזהות על בסיס ביולוגי את הדמות שמולנו, אלא אנחנו מזהים אותה על פי - gender שהוא כל אותם תווים לא ביולוגיים של מין, אלא זה הוא דרך להבחנה בין שני המינים על פי תכונות חיצוניות והתנהגויות מסוימות ,כלומר אנחנו מבחינים בין מה מתאים לגבר ומה מתאים לאישה על בסיס חברתי-תרבותי. (מלאך-פיינס,1997)

תגים:

מין · מגדר · סטריאוטופים · תפקידי מגדר · פרסומות · נשים · המגזר הערבי · ערביי ישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים ערביות בפרסומות", סמינריון אודות "ייצוג נשים ערביות בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.