היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליכי המוביליות בקרב נשים בנות העדה האתיופית

עבודה מס' 070051

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות עומק עם שש נשים אתיופיות.

7,641 מילים ,32 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

רבות נכתב על העדה האתיופית בישראל, על המפגש בין החברה המסורתית מחד לבין המדינה המערבית והמודרנית מאידך, וכיצד מפגש זה משפיע על דפוסי המשפחה בקהילה. מתוך הצגת דברים אלה עולה השאלה בדבר מורכבותן של נשים מהעדה האתיופית להצליח לנוע ברובדי החברה הישראלית זאת מכיוון שעומד בפניהן מחסום כפול - הן מוצאן האתני והן מגדרן. אי לכך עבודה זו תנסה לבחון את תהליכי המוביליות בקרב נשים בנות העדה האתיופית מתוך נקודת מבטן הסובייקטיבית.
חלקה הראשון של העבודה כולל סקירת ספרות הכוללת שלושה תחומים מרכזיים המובילים זה אל זה: הראשון הינו סקירה של המושגים ריבוד ומגדר, וניסיון להסביר כיצד הם משפיעים זה על זה. החלק השני כולל סקירה של החברה האתיופית המסורתית, תיאור הקהילה האתיופית בישראל והשינויים שחלו בה בעקבות העלייה ארצה, תוך התמקדות בסוגיות מגדריות, מעמד האישה והשפעת העלייה על המשפחה האתיופית וחלוקת התפקידים המגדרית בתוכה. חלקה האחרון של סקירת הספרות מציג נתונים עכשוויים המספקים תמונת מצב של נשים בקהילה האתיופית בישראל כיום.
החלק השני של העבודה הינו הצגת המתודולוגיה ששימשה להכנת העבודה- ראיונות עומק עם שש נשים אתיופיות שנחשבות כפורצות דרך בקהילה האתיופית ודרך הנרטיב האישי שלהן ישנו ניסיון להבין סוגיות של ריבוד בקרב נשות הקהילה.
החלק השלישי הינו סקירה של תוצאות הראיונות שערכתי, כאשר בחלקה הרביעי של העבודה מובא דיון בממצאי הראיונות, ומסקנותיי לגבי סוגיית הריבוד ותהליכי המוביליות בקרב נשים בנות העדה האתיופית.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות:
-ריבוד ומגדר
-השפעת מעמד האישה על המבנה המשפחתי
-מאפייניה של החברה האתיופית המסורתית
-מאפייני הקהילה האתיופית המודרנית בישראל
-השפעת העלייה לארץ על חלוקת התפקידים בין גברים ונשים
-נשים אתיופיות בישראל- תעסוקה, השכלה ומשפחה
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את שאלות הראיונות ואת התמלילים.

קטע מהעבודה:

המגדר והמוצא האתני הינם שני משתנים מרכזיים התורמים לשעתוקו של אי השוויון החברתי. כל אחד מהם עשוי להיות מוקד כמעט עצמאי של התארגנות, של חלוקה ושל אי- שוויון, ואליהם מצטרפים משתנים כמו השכלה, דת ולאום. כמעט כל חלוקה של עושר, כוח או יוקרה קשורה בחלוקה על פי מין או על פי מוצא אתני (משוניס, 1999, עמ' 450-463).

תגים:

אתיופיה · אתיופים · מהגרים · הגירה · קליטה · ריבוד · שוויון · השתלבות · עולים · משפחה · קריירה · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליכי המוביליות בקרב נשים בנות העדה האתיופית", סמינריון אודות "תהליכי המוביליות בקרב נשים בנות העדה האתיופית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.