היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסתגלים על בטוח - סגנון התקשרות ויכולת הסתגלות נפשית

עבודה מס' 069911

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלונים בנושא סגנון התקשרות ויכולת הסתגלות נפשית בקרב תלמידי פנימייה.

5,660 מילים ,28 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מחקרים רבים עסקו בתיאוריית ההתקשרות ובסגנונות התקשרות, אולם מעטים עסקו בקשר בין סגנון ההתקשרות להסתגלות הנפשית של האדם. כמו כן, מחקרים קודמים שבחנו בני נוער בפנימיות הצביעו על הקשר בין המעבר לפנימייה ובין ההסתגלות הנפשית של בני הנוער, כלומר עצם השהייה בפנימייה מהווה מקור לחקירת ההסתגלות הנפשית. המחקר הנוכחי בדק באמצעות מערך מתאמי את הקשר בין סגנון ההתקשרות להסתגלות נפשית בקרב בני נוער השוהים בפנימייה. במחקר השתתפו 60 בני נוער השוהים בפנימייה במרכז הארץ, מתוכם 30 בנים ו-30 בנות. למשתתפים חולקו שאלונים שבחנו את סגנון ההתקשרות ואת מידת ההסתגלות הנפשית שלהם. בהתאם להשערה, נמצא קשר בין סגנון ההתקשרות של בני הנוער למידת הסתגלותם הנפשית. אולם בניגוד להשערה, לא נמצא קשר בין משך שהייתם של בני הנוער בפנימייה למידת ההסתגלות הנפשית שלהם. המחקר מחדד את טיב הקשר בין סגנון התקשרות והסתגלות נפשית בקרב בני נוער ובכך מרחיב את הבנתנו לגבי החיבור בין תהליכי התקשרות ובין תהליכי הסתגלות.

תוכן העניינים:
תקציר
הקדמה
1. רקע תיאורטי
התקשרות
סגנון התקשרות
הסתגלות נפשית
הסתגלות נפשית ובני נוער בפנימייה
התקשרות והסתגלות נפשית
המחקר הנוכחי
2. שיטה
משתתפים
כלים
הליך המחקר
3. תוצאות
4. דיון
מגבלות המחקר וכיוונים עתידיים אפשריים
5. מקורות
נספחים

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה-SPSS.

קטע מהעבודה:

תיאוריית ההתקשרות הינה תיאוריה פסיכולוגית התפתחותית אשר פותחה על-ידי ג'ון בולבי לאור התובנות והתצפיות על ילדים בבתי יתומים כמו גם ילדים שאיבדו או הופרדו לפחות מאחד מהוריהם (Bowlby, 1969/1982).

תגים:

התקשרות · הסתגלות · פנימייה · קוהרנטיות · מחקר כמותי · נוער · פנימיה · נוער טעון טיפוח · מצוקה · טעוני טיפוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסתגלים על בטוח - סגנון התקשרות ויכולת הסתגלות נפשית", סמינריון אודות "מסתגלים על בטוח - סגנון התקשרות ויכולת הסתגלות נפשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.