היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין דפוס ההתקשרות, החוללות העצמית-ההורית וסגנון ההורות

עבודה מס' 070126

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר באמצעות מחקר שאלונים.

6,992 מילים ,30 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מחקר זה בדק את הקשר בין שלושה משתנים: דפוס ההתקשרות, חוללות עצמית וסגנון ההורות הסמכותי. מערכת ההתקשרות מבוססת בגיל הינקות וממשיכה לפעול, ביציבות יחסית, לאורך מעגל החיים. אנשים סווגו לשלושה דפוסי התקשרות: הבטוח, החרד והנמנע. דפוסים אלה פוגשים גם כן בבגרות, ומתבטאות במערכות היחסים שהורים מקיימים. החוללות העצמית היא המידה בה הורה מאמין כי הוא יכול להשפיע על הילד שלו, או על הסביבה של הילד, בדרכים שיביאו להתפתחותו. סגנון ההורות הסמכותי הוא אחד מתוך שלושה סגנונות הורות (סמכותי, רודני ומתירני), בכך שסגנון ההורות הסמכותי נמצא כקשור במידה הגבוהה ביותר לדפוס ההתקשרות הבטוח בקרב הורים, לכן המחקר הזה התמקד בו במיוחד. ההשערות היו כי יימצאו קשרים בין המשתנים, כך שדפוס ההתקשרות בטוח יהיה קשור לחוללות עצמית גבוהה ולסגנון הורות סמכותי יותר. במחקר נדגמו 102 הורים, 64 אימהות ו-38 אבות, בטווח גילאים הנע בין 28 ל-49. איסוף הנתונים נעשה בשיטת כדור השלג. שימוש בשלושה שאלונים: 1) דפוס התקשרות בבגרות 2) חוללות עצמית הורית 3) סגנון הורות. השערות המחקר אוששו חלקית. לא נמצא קשר מובהק בין דפוסי ההתקשרות לבין סגנון ההורות הסמכותי. אך נמצא קשר מובהק בין חוללות עצמית לבין גנון ההורות הסמכותי. בניגוד להשערות לא נמצא קשר בין דפוס ההתקשרות לחוללות עצמית. נמצאו הבדלים מגדריים בדפוס ההתקשרות.

תוכן העניינים:
תקציר
סקירת ספרות:
-ההתקשרות
-חוללות עצמית-הורית
-סגנונות ההורות
רציונל
שיטה:
-משתתפים
-כלים
-אופן הניתוח הסטטיסטי
תוצאות
דיון
רשימת מקורות
נספחים:
נספח 1 - שאלון אוריינטציית התקשרות -ECR - Experiences in close relationships scale
נספח 2 - שאלון חוללות עצמית
נספח 3 - שאלון סגנון ההורות
נספח 4 - שאלון דמוגרפי

* הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה- SPSS.

קטע מהעבודה:

בתיאוריית ההתקשרות שפותחה על ידי Bowlby (1969-1982), הוגדר והודגש מערך מורכב של רגשות והתנהגויות המייצגות קשר בין תינוק לאמו (או לדמות המטפלת בו), מערך זה התפתח במטרה להגן על התינוקות מסכנה, על ידי החזקתם קרובים לאם. אמנם התינוק האנושי מסוגל לעשות מספר קטן של דברים בנוסף לבכי, יצירת קשר עין, חיוך, התכרבלות, אך לפי התיאוריה, התנהגויות אלו מעודדות את האימא להישאר לידו, לטפל בו ולהגן עליו. Bowlby (1969-1982) שם לב שכאשר התינוק בריא, ערני, לא מפחד, ונמצא בנוכחות אמו, הוא נראה מתעניין בחקירת הסביבה ובביסוס הקשרים שלו עם שאר בני המשפחה והאחרים בחברה. Bowlby (1982) קרא לזה שימוש באימא כחוף מבטחים.

תגים:

הורות · הורים · חוללות · סגנונות הורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין דפוס ההתקשרות, החוללות העצמית-ההורית וסגנון ההורות", סמינריון אודות "הקשר בין דפוס ההתקשרות, החוללות העצמית-ההורית וסגנון ההורות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.