היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות אכילה בראי תיאוריית ההתקשרות

עבודה מס' 068380

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם כל נערה בעלת דפוס התקשרות לא בטוח תפתח הפרעת אכילה.

3,340 מילים ,21 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בשלושת העשורים האחרונים הולך וגדל העיסוק של נשים וגברים כאחד במראם החיצוני.
מגמה זו מתגברת סביב התפתחותה של "תרבות הרזון" כמודל ליופי, הצלחה, כוח ושליטה, המאפיינים את החברה המערבית. במקביל, ישנה עליה בתעשיית הדיאטות, בשימוש בחומרים משלשלים ומשתנים, וכן בעיסוק כפייתי בספורט. בנוסף, עלתה בהדרגה שכיחותן של הפרעות האכילה וכיום היא עומדת על 2%-5% באוכלוסייה (לצר, 1999).
היווצרותה של הפרעת אכילה נובעת משילוב של מספר גורמים שונים: גורמים ביולוגיים כגון טמפרמנט, קושי בבקרה על דחפים, ועל מצב הרוח; לחצים חברתיים כגון עידוד להתעסקות יתר עם המשקל; מאפיינים פסיכולוגיים כגון קושי באוטונומיה, נטייה לפרפקציוניזם, העדפה של סדר ומשמעת, רגישות יתר לקבלה חברתית; וליקוי בתהליכים התפתחותיים. כלומר, סוג ההפרעה ינבע מחוויות התפתחותיות, טמפרמנט ודינמיקה משפחתית ספציפית (Steiger & Israel, 1999).
עבודה זו תבחן את היווצרותה של הפרעת אכילה והטיפול בה, מנקודת הראות של תיאוריית ההתקשרות. גישה זו מאפשרת בדיקה של מבנים אינטראפסיכיים הקשורים לקשרים של הנערה עם דמות המטפל, קשרים שנוצרו בשנים הראשונות לחייה ועלולים להוביל בהמשך להיווצרות פתולוגיות שונות כמו הפרעות אכילה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תיאוריית ההתקשרות
3. תיאוריית המקשרות בין הפרעות אכילה ותיאוריית ההתקשרות
4. מחקרים שבדקו את הקשר בין תיאוריית ההתקשרות להפרעות אכילה:
5. השלכות טיפוליות
6. הצעות למחקרים בעתיד
7. דיון
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי תיאוריית ההתקשרות, החוויות הרגשיות עם דמות המטפל בילדות, מעצבות את "מודל העבודה הפנימי" של העצמי, של אחרים ושל העולם. מודלים ייצוגיים אלו נמשכים גם בהתבגרות ובבגרות (Ainsworth, 1989). בגיל ההתבגרות מושם דגש על תהליך האינדיוידואציה-ספרציה של המתבגר מהוריו. רכישת העצמאות קשורה באופן משמעות למערכת ההתקשרות. דפוסי התקשרות ואווירת משפחה שאינה מעניקה תחושת בטחון, זמינות והקשבה רגישה לילד, עשויה לתרום לקשיים בהיפרדות ובנפרדות של הילד ולקשיי תפקוד בגיל ההתבגרות ( Bowlby, 1988). נראה כי קבוצת הסימפטומים המגדירים הפרעת אכילה עשויים בין השאר, להראות כהפרעה במשא ומתן בין תהליכי ההתפתחות של הנער/ה לבין מערכת ההתקשרות (O`Kearney, 1996).

תגים:

בנות עשרה · בולמיה · אנורקסיה · ביטחון עצמי · מראה חיצוני · גיל ההתבגרות · הפרעות אכילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות אכילה בראי תיאוריית ההתקשרות", סמינריון אודות "הפרעות אכילה בראי תיאוריית ההתקשרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.