היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תופעת הדחיינות על יכולת הגמילה מאכילת יתר

עבודה מס' 064955

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת הדחיינות וההשפעה שיש לה על יכולת הגמילה מאכילת יתר תוך התמקדות בקשר הקיים בין שתי התופעות הקשורות להיבט הסיפוק המיידי.

7,967 מילים ,42 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

דחיינות מוגדרת כהשהיית פעולה או כנטייה לדחות מטלות למועד מאוחר יותר ללא כל צורך, סיבה או הצדקה (ולד ומנה, 2003 (. דחייה זו גורמת לדחיין סבל ומצוקה ומורידה אף את רמת התפקוד היומיומי שלו, והוא תמיד ימצא מגוון תירוצים לדחיית המשימות המוטלות עליו. מאחורי סיבות אלו מסתתרים גורמים פסיכולוגיים פנימיים מורכבים ביותר כפי שמציין רובינשטיין (2004).

האכילה היא אחד המקורות החשובים ביותר למימוש סיפוקים. במקרים רבים כאשר חסרים מקורות אחרים של הנאה וסיפוק משמש המזון תחליף. לאחרים משמש המזון אמצעי הגנה מפני פחד או דיכאון ובשעת מצוקה נפשית הוא סועד, וכך מפיג את המתח או השעמום. אכילת יתר נכללת במסגרת התחום המכונה הפרעות אכילה וגם היא קשורה להפרעות פסיכולוגיות שונות. היא עשויה להתעורר כתגובה לאירועים מעוררי דחק נפשי, בהקשר של אבל, תאונות, ניתוחים ואירועים מעוררי דחק רגשי, בעיקר בקרב אנשים בעלי נטייה להשמנה.

במסגרת עבודה זו ניבחן נושא הדחיינות וההשפעה שיש לו על יכולת הגמילה מאכילת יתר תוך התמקדות בקשר הקיים בין שתי התופעות הקשורות להיבט הסיפוק המיידי.

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
2. סקירה תיאורטית
2.1 דחיינות
2.1.1 הגדרה
2.1.2 גורמים, מאפיינים והשלכות
2.1.3 תיאוריות שונות
2.1.4 דרכי טיפול

2.2 אכילת יתר
2.2.1 מאפיינים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים
2.2.2 סימנים וסימפטומים
2.2.3 גמילה מאכילת יתר באמצעות טיפול על פי התפיסה

2.3 השפעות הדחיינות על יכולת הגמילה מאכילת יתר
2.3.1 הקשר בין תופעת הדחיינות לבין התנהגות בריאותית
2.3.2 השפעת תופעת הדחיינות על יכולת הגמילה מאכילת יתר

3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אנו חיים במציאות בה עומס המטלות להן מחויב הפרט מחייב נקיטה בסדר עדיפויות שלעיתים
קשה להתמודד עמן. לעיתים, חוסר הידיעה כיצד להתמודד עם עומס זה מעיק ואז ההתמודדות והביצוע נדחים, וגוררים בעקבותיהם שרשרת של כישלונות מצטברים. תופעה זו מכונה דחיינות. דוגמאות טובות לתופעה זו הנן דחיינות בתחום האקדמי, דחייה בהגשת עבודות והכנה למבחנים של סטודנטים, דחיית ביצוע מטלות ביתיות, דחיית תיקון חפצים בבית או דחיית משימות בעבודה, במיוחד כאשר אין מי שידרבן או כאשר אין מי "שישב על הראש".
הדחיינות התגלתה בחברה המערבית עם המהפכה התעשייתית ועם גילוי הקשר ההדוק הקיים בין ניצול אפקטיבי של זמן וערכו החברתי של הפרט. כיום, בעידן האלקטרוני, המחשב הנחשב כיעיל בכלים הפך למעשה להיות חרב פיפיות כאשר מחד משתמשים בו על מנת להתקדם ולהצליח ומאידך יש כאלו אותם הוא משמש במסגרת נטייתם לדחיינות המכונה מחלה מודרנית (Moore 2004).

תגים:

ביתיות · דחייה · לדחות · מטלות · סיפוק · עצמי · דימוי · עצמי · הפרעות · אכילה · השמנה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תופעת הדחיינות על יכולת הגמילה מאכילת יתר", סמינריון אודות "השפעת תופעת הדחיינות על יכולת הגמילה מאכילת יתר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.