היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם תופעת פיטורי נשים בהריון בישראל הינה תופעה מוסרית?

עבודה מס' 069717

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון כלכלי, משפטי ומוסרי.

5,349 מילים ,17 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

במסגרת עבודתי זו אתאר תופעה הרווחת כיום במדינת ישראל: פיטורי נשים בהריון.
אבחן תופעה זו משלושה היבטים: האחד - דיון כלכלי: בדיון הכלכלי אסקור את העובדות הכלכליות הרווחות היום בעניין תופעה שכיחה זו וכן אבחן מדוע תופעה זו ממשיכה להתקיים וזאת באמצעות הדיון הביקורתי על הנחות היסוד של התיאוריה הכלכלית הקלאסית. השני - דיון משפטי: בדיון המשפטי אסקור את חוק עבודת נשים וחוק שיווין הזדמנויות בעבודה, וההיתרים הכלליים והמשפטיים הניתנים בהקשר זה וכן, אבחן האם ניתן לסמוך על המחוקק בבואו לרסן, ריסון חיצוני, את המערכת העסקית. השלישי - דיון מוסרי: בדיון המוסרי אגדיר מהי התופעה הנבחנת, אבחן: את מוסריות התופעה, מתי התופעה לא מוסרית וכן מהי אחריות מוסרית ובעיקר, מדוע התופעה הנבחנת אינה מוסרית ולא ראויה ומה כן ראוי ונכון לעשות, זאת במסגרת ארבעת עקרונות המוסר בעסקים. לבסוף, במסגרת הסעיף דיון ומסקנות, אבחן מי נושא באחריות על הנזקים שהתרחשו בעקבות פיטורי נשים בהריון, אמליץ למעסיקים ולמערכת העסקית מה ראוי ונכון לעשות, על מנת למנוע פגיעה בעובדת ההרה.

תוכן עניינים :
מבוא
1. הדיון הכלכלי
1.1 עובדות ונתונים התופעה
2.1 טענות הביקורת העיקריות על הנחות היסוד

2. הדיון המשפטי
1.2 חוק עבודת נשים, התשי"ד 1954
2.2 חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח 1988
3.2 שתי דרכים לרסן את תופעת פיטורי נשים בהריון
4.2 מגבלות הריסון החיצוני הרלוונטיות לתופעת פיטורי נשים בהריון כתופעה א-מוסרית

3. הדיון המוסרי
1.1.3 עקרון התועלתנות
2.1.3 חובות וזכויות על-פי עמנואל קאנט
3.1.3 צדק כהוגנות על-פי רולס
4.1.3 הצדק כחופש על-פי נוזיק

דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 2009 הנתונים הצביעו על עלייה דרמטית במספר הנשים ההרות המפוטרות, ומאז פרוץ המשבר הכלכלי, הנשים הן הראשונות להיפגע מהמצב הכלכלי. אפליית נשים במקומות העבודה ופיטורי נשים בהריון היא תופעה רווחת בחברה הישראלית, אשר מחריפה בעתות משבר בעיקר (9).

תגים:

נשים · אישה · הריון · פיטורין · פיטורים · עבודה · מוסר · עסקים · עבודת נשים · אפליה · אפליית נשים · תפיסת כלכלית · תופעה · חוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם תופעת פיטורי נשים בהריון בישראל הינה תופעה מוסרית?", סמינריון אודות "האם תופעת פיטורי נשים בהריון בישראל הינה תופעה מוסרית?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.