היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההגנה הפטנטית בתחום התרופות והפארמצטיקה - איזון אינטרסים

עבודה מס' 069524

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזה תנאים מתקיים איזון בין האינטרסים של חברות התרופות לאינטרסים של הארגונים החברתיים בענין הגנת פטנט בתחום התרופות.

10,169 מילים ,50 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בסוגיה חשובה בתחום האתיקה, האחריות החברתית והקניין הרוחני, ועוסקת באיזון העדין שבין האינטרסים הכלכליים, עסקיים של חברות התרופות לבין אינטרסים חברתיים, מוסריים וזכויות אדם.
מבנה העבודה יהיה כדלקמן: ראשית נציג את חשיבות ההגנה הפטנטית בכלל, ואת חשיבותה המיוחדת בתחום התרופות בפרט. נתאר את הקונפליקט הקיים בין האינטרסים של חברות התרופות והאינטרסים של הארגונים החברתיים הפועלים למען הציבור, ונדון בזכויות האדם הבאות לידי ביטוי בסוגיה זו וכיצד מתבצע האיזון ביניהם. נתאר את זכויות האדם, ונציג את הגישות השונות בפסיקה לגבי שמירה על זכויות אלה.
בשלב הבא, נציג את גישתם של הארגונים החברתיים הדוגלים בזכויות אדם, ומנגד נציג את גישתן של חברות התרופות המבקשות להמשיך וליהנות מהגנת הפטנט על מנת להבטיח החזר להשקעתן העצומה ואף רווח. נביא דוגמאות ונתאר פסיקה רלוונטית.
מכאן, נתמקד בשאלת המחקר - האם ובאיזה תנאים מתקיים איזון בין האינטרסים של חברות התרופות לאינטרסים של הארגונים החברתיים בענין הגנת פטנט בתחום התרופות. נתאר את המנגנונים בהם משתמשות מדינות, ובכללן גם ישראל, על מנת לאזן בין אינטרסים אלה ולהגן על האזרחים. ננתח את המנגנונים, יתרונותיהם וחסרונותיהם נביא דוגמאות שבהם נעשה שימוש במנגנונים אלה, ונתאר את תוצאת הפעלתם.
בהתבסס על ניתוח זה, נביע דעתנו בנוגע לשאלת המחקר ונציע מספר פתרונות מומלצים, לשמירה על איזון אינטרסים, שכדאי שהמחוקק ו/או המדינה ישקלו.

תוכן עניינים:
הקדמה
הגנת הפטנט
האינטרס החברתי בהגנת פטנט - כללי
האינטרס החברתי בהגנת פטנט - בתחום התרופות
הזכויות המתנגשות בקונפליקט זה:
-הזכות לחיים ולשלמות הגוף
-הזכות לבריאות
-הזכות לכבוד
-הזכות לחופש העיסוק
-אינטרס התחרות החופשית
-הזכות לקניין רוחני של חברות התרופות
-הזכות לשוויון של חברות התרופות
עמדתם של הארגונים החברתיים וארגוני זכויות האדם:
-מתן הגנה פטנטיאלית במיקרים מסויימים מהווה התנגשות עם תקנת הציבור
-סבסוד מחירי תרופות והגדלת סל התרופות
-פטנטים מפותחים על חשבון משלם המיסים והציבור אינו שותף בתוצאותיהם
-הורדת מחירי התרופות - חובה החלה על המדינה
-שקר המו"פ הרפואי
עמדתן של חברות התרופות:
-שוק התרופות העולמי - רקע
-תכלית החברה העיסקית
-עלויות וסיכונים בפיתוח תרופה
-הגנה כפטנט
-כרסום בתקופת הבלעדיות
-רגולציה
-הליך ההתנגדות טרם נרשם הפטנט
-הפטנט - ככלי המחייב גילוי פרטי האמצאה - לטובת הציבור
-חוסר הנגישות לתרופות בארצות המתפתחות - לא רק בגלל הפטנט
אמצעים המגבילים את זכויות בעל הפטנט בתחום התרופות:
-הגבלת זכויות בעל הפטנט באמצעות רשיון כפייה(Compulsory License)
-הגבלת זכויות בעל הפטנט באמצעות יבוא מקביל(Parallel Import)
-ביטול הפטנט ע"י המדינה
ניתוח והמלצות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התעשייה הרפואית עוסקת בבריאות ובחיי אדם, מובילה לייצור מוצרים המצילים חיי אדם, לצד מוצרים המשפרים את איכות חיינו ומאריכים את תוחלת החיים. לפיכך, ברור מדוע בחר המחוקק לתגמל התפתחויות בתעשיה הרפואית. כל חברה וכל מדינה מעוניינת בהתפתחות בתחום הרפואה ובתחום התרופות על מנת להבטיח את בריאותם של תושביה, לשפר את איכות חייהם ולהאריך את ימי חייהם.

תגים:

משפטים · קניין רוחני · פטנט · פטנטים · תרופות · אתיקה · זכויות אדם · פארמצטיקה · רפואה · קונפליקט · מוסר · ביקורת · קפיטליזם · רווחים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההגנה הפטנטית בתחום התרופות והפארמצטיקה - איזון אינטרסים", סמינריון אודות "ההגנה הפטנטית בתחום התרופות והפארמצטיקה - איזון אינטרסים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.