היישום אינו מחובר לאינטרנט

היכרויות ברשת בקרב בני נוער

עבודה מס' 069453

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם דפוסי יצירת קשרים ברשתות חברתיות בקרב בני נוער ובאילו תנאים הם מתממשים גם במציאות, אם בכלל?

9,240 מילים ,15 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעשור האחרון הפך השימוש באינטרנט לנחלתם של הכלל, וכן לכלי חובה לא רק לצורכי היום-יום ולעבודה, אלא גם ככלי הממלא פונקציות חברתיות עבור רבים. רשתות חברתיות, צ'אטים, מיילים, פורומים - כל אלו מספקים לאדם הפרטי אפשרויות חברתיות חדשות, לא רק על מנת לשמור על קשר עם חברים קיימים, אלא גם להרחבת מעגל החברים. עבור בני נוער מתבגרים שאלת הקשרים החברתיים הינה שאלה חשובה ומהותית אשר מעסיקה אותם רבות.
במרכז העבודה הנוכחית יעמדו בני נוער מתבגרים המשתמשים באינטרנט ברמת היום-יום. העבודה תיבחן את האופן בו הם תופסים את עולם ההיכרויות דרך הרשת. בעבודה ארצה לבדוק האם וכיצד היכרויות אלו מתממשות בעולם ה"אמיתי", במפגשי פנים אל פנים בעולם ה"אוף ליין", אך דרך עולם ה"און ליין". מטרת העבודה אם כן, לבחון מהם דפוסי יצירת קשרים ברשתות חברתיות בקרב בני נוער ובאילו תנאים הם מתממשים גם במציאות, אם בכלל?
הרציונל של העבודה הינו כי גיל ההתבגרות הינו גיל בו קשרים חברתיים חשובים במיוחד, וכי בני נוער במאה ה-21 מכירים היטב את השימושים השונים של הרשת, ומחוברים אליה לא רק דרך מחשבים ביתיים, אלא גם דרך מכשירי הסלולר, בכל מקום ובכל שעה. על כן יש להניח כי מתבגרים ינצלו את האופציות החדשות הללו, לא רק לשמירה על קשרים קיימים, אלא גם ככלי ליצירת קשרים חדשים. כאמור, במהלך העבודה ארצה לבחון לא רק את המאפיינים של שימושי בני נוער ברשת, אלא גם את האופן בו הם תופסים אופציות אלו, והאם וכיצד הם מנצלים אותם ליצירת חברויות חדשות.
לשם כך יערכו ראיונות עם עשרה בני נוער, בנים ובנות, המשתמשים באינטרנט. הראיונות יתומללו והממצאים יוצגו באמצעות שלושה קטגוריות: קטגוריה ראשונה- מאפייני השימוש של בני נוער ברשתות חברתיות; קטגוריה שניה- דפוסי שימוש שמטרתם היכרות ברשת עם חברים חדשים; קטגוריה שלישית- תנאים בהם קשרים אלו מתממשים אוף-ליין.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת הספרות:
- גיל ההתבגרות וחשיבות הקשרים החברתיים בגיל זה
- מאפייני השימוש באינטרנט בקרב בני נוער
- מאפייני האינטרנט כמרחב להיכרויות חדשות
מתודולוגיה
ממצאים:
- קטגוריה ראשונה: מאפייני השימוש של בני נוער ברשתות חברתיות
- קטגוריה שניה: דפוסי שימוש שמטרתם היכרות ברשת עם חברים חדשים
- קטגוריה שלישית: תנאים בהם קשרים אלו מתממשים אוף-ליין

דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בהתפתחות החברתית של המתבגר אפשר להבחין בחמישה שלבים אופייניים, אשר אף אותם קשה לתחום באופן חד מבחינת גיל: 1) יחסי חברות בתוך קבוצות חד מיניות 2) בחירת החבר\ה הטוב\ה בן מינו של המתבגר 3) תפקיד החבר'ה 4) הופעתן של חבורות 5) ירידת קרנם של החבר'ה, והיווצרותם של זוגות (סולברג 1995; מוס, 1988).

תגים:

היכרויות · בני נוער · נוער · פייסבוק · אינטרנט · ילדים · רשתות חברתיות · גיל ההתבגרות · נתבגרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היכרויות ברשת בקרב בני נוער", סמינריון אודות "היכרויות ברשת בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.