היישום אינו מחובר לאינטרנט

גילויי תוקפנות בקרב חברה נקלטת

עבודה מס' 069446

מחיר: 332.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת החברה הישראלית-הקולטת על גילויי התוקפנות של החברה הנקלטת-האתיופית

12,841 מילים ,100 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון כיצד משפיעים המגעים הבין-תרבותיים בין יוצאי אתיופיה לבין החברה הישראלית על אופן ומידת התוקפנות והעבריינות המאפיינת את העדה האתיופית בישראל, במיוחד את בני הנוער.תחושות הקיפוח והתסכול הנובעות מטעויות או מחוסר הבנה של תרבות אחת את השנייה, גורמות לעלייה מתמדת במפלס התוקפנות והעבריינות של בני העדה. הכוונה היא גם להציג ולשפוך אור על תמונת המצב העכשווית, תוך הצבעה על גורמים אפשריים לתופעה, וגם לבחון אפשרויות, או כלים, לצמצומה של התופעה. סקירת הגורמים תיעשה תוך בחינת העבר והצעת הפתרונות תכלול אוריינטציה עתידית.

שאלת המחקר של עבודה זו הינה כיצד השפיעה החברה הישראלית-הקולטת על גילויי התוקפנות של החברה הנקלטת - האתיופית?
הנחת המחקר היא כי המצב הרצוי היה שתהליכי הקליטה, או אופן הקליטה לא יעוררו גילויי תוקפנות בקרב החברה הנקלטת, בעוד המצב המצוי בהקשר לעלייה האתיופית הינו שתפקוד לקוי, או לוקה בחסר של החברה הקולטת היווה את אחד הגורמים לגילויי תוקפנות בקרב החברה הנקלטת.
במהלך עבודת המחקר הנוכחית תתבצע אינטגרציה בין נתונים, מחקרים ומאמרים הבוחנים את מעורבות יוצאי אתיופיה בגילויי תוקפנות ועבריינות שונים, מול מחקרים ותיאוריות מתחום הפסיכולוגיה העוסקים בהסבר מקורותיה של התוקפנות, מקומה ואופני ביטוייה השונים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - תוקפנות -רקע תיאורטי- סקירת ספרות
א.1 התיאוריות הביולוגיות
א.2 תיאוריות תסכול
א.3 תיאורית הלמידה החברתית
פרק ב' - נתונים של העלייה האתיופית
פרק ג' - החברה הישראלית כחברה קולטת - מקרה בוחן: העלייה האתיופית
ג.1 החברה הקולטת
ג.2 החברה הנקלטת - הסתגלות וחוויות הקליטה
פרק ד' - עבריינות ותוקפנות בקרב יוצאי אתיופיה
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תוקפנות היא מונח כללי ביותר למגוון רחב של פעולות הכוללות: רגזנות, חשדנות, אשמה, תקיפה, עוינות עקיפה, עוינות מילולית, דחייה, שליליות, שפת גוף ועוד. תוקפנות מוגדרת גם כ"התנהגות שמטרתה היא פגיעה באובייקט או אדם כלשהו" (Berckovitz, 1969). הגדרה נוספת למושג תוקפנות היא: "ניסיון להפנות גירויים מזיקים לזולת מבלי להתחשב בהשפעתם עליו" (Buss, 1961).

תגים:

אלימות · מהגרים · הגירה · אתיופיה · אתיופים · עליה · עלייה · עבריינות · עולים · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גילויי תוקפנות בקרב חברה נקלטת", סמינריון אודות "גילויי תוקפנות בקרב חברה נקלטת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.