היישום אינו מחובר לאינטרנט

התוקפנות האנושית: השפעת שיטת החינוך על תוקפנות בגיל הרך

עבודה מס' 068363

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין חינוך בשיטת ולדורף וחינוך רגיל.

3,784 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תוקפנות ילדים קשורה באופן ישיר לתנאים בגן ולתכנים המועברים בו. שיטות חינוך שונות מדגישות תכנים שונים ועקב כך יוצרות תנאים שונים. הבדלים גדולים בתנאים ובתכנים נמצאו בין שיטת חינוך ולדורף לשיטת החינוך הרגילה. מחקר זה בדק האם קיים קשר בין שיטת החינוך לרמת התוקפנות בגן הילדים. המחקר נערך על-ידי תצפית ורישום בארבעה גני ילדים וכלל 89 ילדים- 42 ילדים בגני ולדורף ו-47 ילדים בגנים רגילים. השערת המחקר הייתה שבגן הפועל בשיטת חינוך ולדורף יימצאו פחות גילויי תוקפנות מאשר בגן הפועל בשיטת החינוך הרגילה. תוצאות המחקר אוששו את ההשערה, כך שבגני ולדורף נצפו פחות גילויי תוקפנות בממוצע מאשר בגנים רגילים. לאור זאת, יש לבחון שילוב אלמנטים אנתרופוסופיים הקשורים בהפחתת תוקפנות גם בגנים הפועלים בשיטת חינוך רגילה.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
השערות
שיטה
תוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

מטרתו של מחקר זה היא לבחון את הקשר בין שיטת החינוך בגן הילדים לבין רמת התוקפנות בגן. כתוצאה ממדיניות שונה ואמונה שונה יוצרת כל שיטת חינוך תנאים שונים. מחקר זה בוחן את התנאים הפיזיים, סביבתיים, רוחניים וחינוכיים שנוצרו על-פי שתי שיטות חינוך- חינוך ולדורף וחינוך רגיל, וכיצד הם משפיעים על רמת התוקפנות.
אנשי חינוך רבים כגון גננות, סייעות ומפקחות מתלוננים על תוקפנות הולכת וגוברת בגני הילדים שבאה לידי ביטוי במעשי אלימות והתפרצויות זעם. התוקפנות מתבטאת כלפי ילדים אחרים, כלפי מבוגרים וכלפי חפצים ורכוש בגן (גולדהירש, 1998).

תגים:

תוקפנות · מחקרים בגיל הרך · שיטות חינוך · מחקר כמותי · תצפיות · אלימות · אנתרופוסופיה · שיטות חינוך · גני ילדים · גן ילדים · אקלים חינוכי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התוקפנות האנושית: השפעת שיטת החינוך על תוקפנות בגיל הרך", סמינריון אודות "התוקפנות האנושית: השפעת שיטת החינוך על תוקפנות בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.