היישום אינו מחובר לאינטרנט

זרמי ים ותנועת החול

עבודה מס' 060838

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההשלכות של זרמי ים על האוכלוסיה האנושית בציוויליזציות ימיות.

2,516 מילים ,10 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

בים שכבות שונות של מים אשר בהכללה ניתן להגדירן כפני הים ומעמקי הים. המים נמצאים בתנועה מתמדת, כך שבשכבה העליונה של המים מצויות תנועות מתמידות משני סוגים. הסוג האחד של התנועות הינו של אלו אשר הודפות את המים בכיוון אנכי ואינן מסיעות אותם למרחקים. הסוג השני הוא של תנועות אשר מסיעות כמויות עצומות של מים למרחקים גדולים ביותר.

תנועות גלי הים מהסוג הראשון נגרמות ע"י הרוחות, ולעיתים רחוקות אף ע"י רעידות אדמה והתפרצויות געש תת-מימיות ובנוסף, ע"י גאות ושפל. הסוג השני של התנועות הוא של הזרימות הימיות הגדולות. לזרימות גדולות אלו מספר סיבות.

לזרמי הים יש השפעה רבה על עיצוב האקלים ביבשות. כאשר זרמים אלה עוברים כזרם קר על פני יבשות, הם גורמים להתהוותם של מדבריות באיזורי החוף ולעומת זאת, כשזרם חם עובר על יד יבשה, הוא מעלה את הטמפרטורה שלה וגורם לירידת גשמים מרובים. גושי היבשות וחופיהם משפיעים השפעה מרובה על כיוונם ומהלכם של זרמי הים. זרמים אלה מתפצלים לעיתים קרובות בעת שנתקבלים ביבשה, ולעיתים סוטים מכיוונם ושוטפים לאורך חופיה. בזרם המשווני הדרומי שבאוקינוס האטלנטי קיימת תופעה זו, כאשר הבליטה המזרחי של אדמת ברזיל מפלגת את הזרם המשווני הדרומי לשני זרמים המנוגדים לכיוונם. מחד, קיים זרם-ברזיל, השוטף דרומה ומאידך, הזרם הקאריבי, שבהמשכו הינו אחד החלקים החשובים של הגולפסטרום. הגולפסטרום השוטף צפונה, משפיע על אירופה הצפונית מערבית וגורם לכך שיהיו בה גשמים מרובים. תופעה זו מקנה לזרמי הים ערך רב מבחינה אנתרופו-גיאוגרפית, כאשר האקלים ממקד ריכוזי אוכלוסיה ואף מעצב את אופיה. חשיבות נוספת מתבטאת לזרמי הים מבחינת הדיג והשיט, כאשר חשיבות זו היתה גדולה עוד יותר בתקופת ספינות המפרשים. תפקיד נוסף שממלאים זרמי הים הינו של מפיצים בעולם החי והצומח, ודוגמה ידועה לכך הינה תפוצתו של עץ הקוקוס, המצוי כמעט על פני כל איי האוקינוס השקט, על אף שהם מרוחקים מרחקים ניכרים זה מזה.

בעבודתי ארצה לטעון שבגין תפוצת החי והצומח, הנגרמת כתוצאה מזרמי הים, ישנם מקומות, כמו באיים הקאריביים, אשר בהם לא קיימת חובה לפתח חקלאות לצורכי מזון, שכן המזון כבר מסופק באופן טבעי על ידי הטבע ומשום כך זרמי הים הינם בעלי חשיבות שמעבר לעולם האוקינוגראפי, אלא מתבטאים בחיי היום יום של
אוכלוסיות שונות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: מגמתם של זרמי הים
פרק שני: גאות ושפל
פרק שלישי: זרמי הים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אהרונסון, ש., (1994), 'הים המכותר', משרד הבטחון-ההוצאה לאור, תל-אביב.
אוירבך, י., (1992), 'ים רוגש, גבה-גלי', הקיבוץ המאוחד/החבל הימי לישראל, תל-אביב.
אונא, י., "סוליטונים", 'מדע' כ"ה [2], 1981, ע"מ 78-80.
בוטרימוביץ, י., "האם נע החול בים צפונה או דרומה?", 'טבע וארץ' י"ב [ו], 1970, ע"מ 284-289.
בוטרימוביץ, י., "זרמי החוף באשקלון - לאן?", 'טבע וארץ' י"ד [ה-ו], 1972, ע"מ 229-235.
ים וחופים, 'הביוספריה', י"ט [11-12], 1990, ע"מ 20-23.
הרטמן, ד., "התנועה הגדולה -גיאומורפולוגיה של חופים", 'מסע אחר', 1996, ע"מ 28-41.
הרמן, צ., (1978), 'הכובשים בים נתיבה', הקיבוץ המאוחד/החבל הימי לישראל, תל-אביב.
"הקונגרס האוקינוגרפי הבינלאומי הראשון", 'טבע וארץ' ב' [ז], 1960, ע"מ 333.
פרוינד, ר., "מבנה אגן ים-התיכון", 'מדע' כ"א [2], 1977, ע"מ .77-83
Bradford, G. (1942), 'A Glossary of Sea Terms', Yachting INC., New York,

תגים:

גיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זרמי ים ותנועת החול", סמינריון אודות "זרמי ים ותנועת החול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.