היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות תורת המאבק המשפטי על פי רודולף יירינג

עבודה מס' 065474

מחיר: 162.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תורתו של המשפטן הגרמני רודולף יירינג בנוגע לעקרונות המאבק המשפטי בחברה האנושית, על פי ניתוח עמדותיו כפי שהובאו במסגרת ספרו "המאבק למשפט" ובהשוואה לעמדות אחרות של ג'רמיה בנתאם ומהמשפט העברי.

1,275 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במסגרת חיבור קצר זה נעסוק בניתוח תפיסתו הפילוסופית-משפטית של המשפטן הגרמני, רודולף יירינג, אשר בספרו "המאבק למשפט" פירט את עמדותיו והגיגיו בכל הנוגע לאופן שבו הוא רואה את ההתנצחות המשפטית בין שני גורמים בין כותלי בית המשפט. הוא עומד על חשיבות עצם המאבק משפטי כשלעצמו, אלמנט רדיפת הצדק שבו, הצורך ואף החובה לנהל משפט אם קיימת תחושת אי צדק שאותה ניתן להשיג אך ורק במסגרת הליך משפטי, גם אם מבחינה כלכלית אין לו הצדקה רציונאלית.
ראשית אעסוק בחלק הראשון בסוגיה השגת הצדק במשפט; לאחר מכן אעסוק בסוגיית הרציונאליזציה של ההליך המשפטי, אשר לדעת יירינג אינה קיימת, שכן ההליך המשפט אינו מונע משאלות של עלות-תועלת. לבסוף נעסוק בהצלבת עמדותיו של רודולף יירינג אל מול העיקרון הנודע מהמשפט העברי של "יקוב הדין את ההר".

קטע מהעבודה:

המדובר למעשה בשני סוגים של מאבקים; בפרק הראשון "זכויות העמים כהישג של כיבוש" (להלן: סוג המאבק הראשון), המדובר במאבק שהתנהל בקרב האנושות ש"נאבקו ונלחמו" במטרה לנסות להשיג צדק במשפט. יירינג מתאר את התהליך ההיסטורי, שלווה במאבק גדול של בני התמותה להשגת זכויות באמצעות המשפט. הוא מתאר מאבק בולט מאוד בין הגישה השמרנית, שתכליתה לשמור על המשפט הקיים לבין חסדי הרפורמה אשר פעלו ודחפו להכנסת שינויים להתאמת החוקים למציאות המשתנה: "מאבק זה מגיע לשיא עוזו בשעה[,,,] (ש)עומדות זו מול זו שתי מפלגות, שכל אחת מהן דוגלת בקדושת המשפט כסיסמה, צד אחד - בקדושת המשפט ההיסטורי, במשפט העבר והשני - בקדושתו של המשפט המתהווה ומתחדש תמיד, ושל הזכות הקדומה של האנושות להתהוות מתחדשת תמיד"(1). תכליתו של המאבק הוא השגת זכויות נוספות וביסוס חירויות הפרט במשפט והמחיר לכך היה יקר ביותר. יירינג מונה מספר הישגים שהושגו לאחר תולדה של מאבק בין מאות שנים כמו ביטול העבדות, השעבוד, חירות הקניין, המלכה והדת. המחיר להשגת הישגים אלה היה יקר ביותר בחיי אדם, יירינג אף נוקט במונח "נחלי דם" שסימנו את הדרך שבו הלך המשפט במאבק הזה(2). הוא מוסיף ומטעים מי שסבור "שהמשפט גדל בלי צער, בלי טורח, בלי מעש כצמח השדה" שרוי בהרהורי סרק של אוטופיה רומנטית(3) .
--------------------------------------------------------------------
1. רודולף יירינג, המאבק למשפט (משפט ומדינה) עמ' 23 (להלן: המאבק למשפט).
2. שם, עמ' 24
3. שם, עמ' 29

תגים:

ג'רמיה בנתאם · פרדיננד הראשון · המשפט הרומי.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות תורת המאבק המשפטי על פי רודולף יירינג", סמינריון אודות "עקרונות תורת המאבק המשפטי על פי רודולף יירינג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.