היישום אינו מחובר לאינטרנט

המורכבות האנושית בצבא המצרי של מוחמד עלי

עבודה מס' 068626

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היבטים שונים בצבא החדש של מחמת עלי.

3,637 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרתו העיקרית של מחמת עלי הייתה להקים מדינה חזקה אשר תוכל לגבש כוח צבאי ומדיני שיבטיח את מעמדה. הקמתו של הצבא החדש, הנט'אם-י-ג'דיד היוותה את נקודת המוקד של הרפורמות שהנהיג הפאשא, ולמטרה זו שיעבד את כל משאביה של מצריים (וטיקיוטיס,1983: 57) .
במסגרת הנט'אם-י-ג'דיד התנהל המגע האינטנסיבי ביותר עם התרבות האירופית. חיילי הנט'אם-י-ג'דיד באו במגע עם התורה הצבאית האירופית ועם המדריכים והקצינים האירופיים, למדו לדבר בלשונם וחיקו את אורחות חייהם.

תכליתו של נייר זה יהיה לבחון את הצבא החדש של מחמת עלי, על האלמנטים התורכים, המערביים-צרפתים והמצריים-מקומיים ששיחקו בו תפקיד כה מרכזי, לבחון את מערכת היחסים שהתקיימה ביניהם ולהבין איך אותו מתח ששרר ביניהם שירת או בלם את אותו רעיון של מודרניות וקידמה שלשמו התקיימו בכפיפה אחת במרחב המצרי(2) בתקופת שלטונו של מחמת עלי(3).

תוכן העניינים:
1. הקדמה- הרקע להקמת הצבא החדש של מחמת עלי
2. סקירת הקבוצות:
זרים- מערביים
מצריים- מקומיים: כושים מסודן, פלאחים מצריים
תורכים- עות'מאניים
3. ניכור וטמיעה:
עות'מאניים- מצריים
מערביים- מצריים
4. סיכום
5. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

במסגרת הקמת צבאו המודרני של הפאשא, היה עליו לאמן קצינים בלוחמה מודרנית. לשם כך היה צריך להזמין מדריכים צבאיים ואחרים מאירופה. לפאשא היה צורך רב ודחוף בסגל מסוג זה, ולמזלו גם ההיצע לא היה מועט. נפילת האימפריה של נפוליאון בשנת 1815 הותירה המון קצינים צרפתיים מעולים בלא תעסוקה (וטיקיוטיס, 1983: 57).
מעמדם של המומחים הזרים אלה היה מעמד של "תעלימ'גי" ולא מעמד של מפקד. אולם, לכלל זה היו יוצאים מהכלל רבים, לעיתים קרובות אירע שיועצים אלו מלאו תפקידי מפתח פיקודיים, בעוד שהקצינים התורכיים מלאו תפקידים ייצוגיים בלבד.

תגים:

מוחמד עלי · מצרים · צבא · מצריים · מימד עלי · צבאות · ערב · מזרחנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המורכבות האנושית בצבא המצרי של מוחמד עלי", סמינריון אודות "המורכבות האנושית בצבא המצרי של מוחמד עלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.