היישום אינו מחובר לאינטרנט

לשון וחשיבה

עבודה מס' 061977

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפה ככלי המשפיע על החשיבה האנושית לפי שלושה חוקרים.

2,051 מילים ,3 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

נושא עבודה זו הוא רעיון, המרכזי להבנת מאמרו של דניאל דנט. רעיון זה הוא הרעיון כי השפה היא כלי המשמש את המוח. הוא משתמש במושג הDennett, 94) mind tool). המאמר של דנט דן בהשפעה של השפה על הקוגניציה. הנחת היסוד שלו היא שיש קשר בין השניים והוא מראה קשר זה בדרכים שונות. לפי דנט, אחת הסיבות שבני אדם נבדלים מקופים ומחיות אחרות, היא כי מילים בפרט ושפה בכלל הם כלים שלא רק משמשים למטרת התקשרות בין אישית, אלא גם מגדירים את היכולת החשיבית ומרחיבים את היכולת הקוגניטיבית. מקור של מושג זה מגיע מספרו של גרגורי ריצ'ארדס, הטוען ששפה היא מקור של "אינטלגנציה חיצונית" ( .(Dennett, 94
בעבודה זו ארחיב על המושג "mind tools" ואפרט כיצד יכולת לשונית מרחיבה את היכולת הקיגניטיבית. זאת בהתבסס על עבודותיהם של דנט, של גרגורי ריציארדס ושל אנדי קלארק בנושא.
בפרק הראשון של העבודה אסביר את התפיסה של כלים כמגבירי ומרחיבי אינטלגנציה, לפי ספרו של ריצ'ארדס. בפרק שני אסביר באיזה אופנים השימוש בשפה מגביר ומרחיב את האינטלגנציה האנושית, בהסתמך על מאמרו של אנדי קלארק. בפרק שלישי אסביר את התפיסה הפילוסופית של דניאל דנט לפיה השפה היא חלק בלתי נפרד מהקוגניציה האנושית ומדוע החשיבה האנושית לא שלמה ללא השפה.

מקורות:

lark, A. (1998). Magic Words: How Language Augments Human Computation. In: Carruthers and Boucher (Eds.) Language ang thought. Cambridge, U.K. Cambridge University Press.
Dennett, D. (1994). Language and Human Cognitive Functioning. In: Khalfa (Ed.) Language and Intelligence.
Gregory, R. (1981). Mind in Science. Cambridge, U.K. Cambridge University Press.

תגים:

בלשנות · התפתחות · קוגניציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לשון וחשיבה", סמינריון אודות "לשון וחשיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.