היישום אינו מחובר לאינטרנט

לשון הרע באינטרנט

עבודה מס' 067776

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים המשפטיים של אחריות ספק האינטרנט לתכנים העלולים להוות לשון הרע ומפורסמים באתרי אינטרנט שבאחריותו, תוך התייחסות לעוולת לשון הרע וסקירה של המצב המשפטי הקיים בארץ, בארצות הברית ובאנגליה.

15,207 מילים ,60 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחיינו המודרניים, הסביבה הדיגיטאלית מאפשרת לגולשים להפר חוקים שונים, מבלי שייתפסו. וזאת בגלל נגישותה הגבוהה של הרשת, היעדר פיקוח מרכזי והיעדר גבולות. כתוצאה מכך, הנזק שגולשים עלולים לגרום יכול להיות עצום. האם המשפט צריך להרים ידיים? כיצד עליו להסדיר את השפעת ההתפתחות הטכנולוגית על תחומי חיים אחרים בסביבה המודרנית?
מתעוררת כאן שאלת היחס שבין הערכים, על פיהם מעוצב המשפט, המבצעים איזון בניהם לבין הטכנולוגיה, שהיא דיכוטומית וחד מימדית וערכית.
אחד הפתרונות הוא לחסום את הפעילות המזיקה במקום שאפשר לעשות זאת: אצל אותו גורם ביניים שבין הגולש לבין שאר הגולשים. האם ראוי להטיל עליו את האחריות לפרסום פוגעני של צד שלישי, שאין הוא פרסם בעצמו, רק משום שהוא המצוי בצומת הדרכים המכרעת שבין כתיבת התוכן הפוגע לבין פרסומו ברשת האינטרנט?
אתרים שבהם יש פורומים וצ'אטים וכן הלאה (Internet Service Providers - ISP). הטכנולוגיה יוצרת כאן מעין "צוואר בקבוק טכנולוגי". האם יש מקום להטיל אחריות על גורמי ביניים? הכוונה איננה לאחריות ישירה, זאת הייתה ונשארת אחריותו של המעוול או המפר הישיר. הכוונה היא לאחריות עקיפה.

האם יש להטיל אחריות על בעל אתר אינטרנט בגין פרסום תוכן מזיק באתרו, בעניינינו - פרסום דברים המהווים לשון הרע?

נשאלת השאלה כיצד יש לעצב את ההסדר המשפטי בנוגע לאחריותו של בעל אתר אינטרנט לפרסום לשון הרע באתרו? מה ההשלכות של הסדרים שונים על השחקנים השונים בתמונה? במדינות שונות נוסו פתרונות שונים בהקשרים שונים. מהו הדין בישראל?

תוכן עניינים:
מבוא
מהי עוולת לשון הרע?
רשת האינטרנט
חופש הביטוי באינטרנט ובמשפט הישראלי
אחריות ספקים לתוכן המפורסם על ידי צד שלישי במשפט הישראלי
אחריות ספקים לתוכן המפורסם על ידי צד שלישי במשפט האמריקאי
אחריות ספקים לתוכן המפורסם על ידי צד שלישי במשפט האנגלי
אחריות ספקים לתוכן המפורסם על ידי צד שלישי בדירקטיבה האירופאית
פרוצדורה להטלת אחריות על ספק אינטרנט לתוכן המפורסם על ידי צד שלישי
תוספת: פס"ד סודרי וראיון עם מר שטרליד
סיכום ומסקנות

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית נפרדת (מעבר למראי המקום והערות השוליים).

קטע מהעבודה:

מכיוון שהמשתמשים ברשת האינטרנט יכולים לשמור על אנונימיות, מתעוררת הבעייתיות של חופש ביטוי אנונימי ברשת האינטרנט, תחום שאינו מוסדר בחקיקה או בפסיקה הישראלית. מדובר בנושא מורכב ומרתק, אשר עלה לאחרונה על סדר היום הציבורי, לאור הצעת החוק(31) מעוררת הפולמוס של ח"כ ישראל חסון לפיה רק גולשים מזוהים יוכלו לפרסם תגובות (טוקבקים) בעקבות כתבות שפורסמו באינטרנט. בדברי ההסבר לחוק טוען ח"כ חסון כי חופש הביטוי האנונימי ברשת מביא להתבטאויות חסרות תרבות, פוגעות ומשולחות כל רסן, ולכן יש צורך בחיוב ספקיות האינטרנט לשמור את שמם ופרטיהם של המגיבים ברשת. בכך תישמר תרבות הדיון ברשת, ובמידה ותהיה התבטאות המהווה לשון הרע, לניזוק תהיה אפשרות לחשוף את זהותו של המפרסם, ולתבוע את נזקיו ממנו.

תגים:

לשון הרע · עוולה · נזיקין · חוזים · אחריות · אינטרנט · ספק · אנגליה · ארצות הברית · ישראל · אירופה · הייד פארק · פורומים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לשון הרע באינטרנט", סמינריון אודות "לשון הרע באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.