היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון האף.אל.אן. והשפעתו על צרפת במלחמת אלג'יריה (1962-1954)

עבודה מס' 069134

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מרכיבי העוצמה של שני הצדדים, צרפת וארגון ה-FLN, והאפקטיביות של הפעלת עוצמתם בקונטקסט של האירועים.

4,314 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנת 1954, בראשון לנובמבר יום כל הקדושים (חג נוצרי), פרצה התקוממת נגד הפייה נואר , והמשטר הצרפתי באלג'יריה, על ידי ארגון אשר עלה מן העם ושם לו למטרה לשחרר את אלג'יריה מידי השלטון הצרפתי אשר כבש את המדינה עוד בשנת 1830, התקופה הקולוניאלית. ארגון האף.אל.אן (להלן FLN), פרסם כרוז ובו הצהרותיו על מטרות המאבק, ודרכי השגתן. בסחיפה גדולה של האוכלוסייה המקומית המדוכאת, בתום שבע שנים וחצי ובתום מאבק עקוב מדם, גם במלחמה וגם בדרכים בין-לאומיות ודיפלומטיות, הצליח הארגון להוציא את המשטר הצרפתי בהסכמתם ולקבל מדינה עצמאית.
בעבודה זו נדון במרכיבי העוצמה של שני הצדדים, צרפת וארגון ה-FLN, ונעמוד על האפקטיביות של הפעלת עוצמתם בקונטקסט של האירועים.

שאלות המחקר
1. מה היו מרכיבי העוצמה ומגבלותיהם, של השחקנים המעורבים במלחמת אלג'יריה (1961-1954), צרפת וארגון האף.אל.אן, האלג'ירי?
2. האם, כיצד ובאיזה מידה, הושגו היעדים וההשפעות הרצויות על ידי הפעלת העוצמה של הצדדים הניצים?

השערות המחקר
אנו נטען כי ארגון ה-FLN, אשר הוקם במטרה לשחרר את אלג'יריה מעול הכיבוש הצרפתי כהגדרתם, ידע, למרות נחיתותו הצבאית, דיפלומטית ובין-לאומית, להפעיל את עוצמתו ולהשפיע על מדינות העולם בכלל וצרפת בפרט, על מנת לקבל עצמאות ולהוציא את השלטון הצרפתי מאלג'יריה.
בנוסף, נטען כי צרפת, השולטת, בעלת הצבא הגדול, הקשרים הבין-לאומיים, האוכלוסייה המחונכת, נקלעה למצב שבו היא מפסידה את המלחמה בשל מגבלות העוצמה הרבות שהיו לה ואי יכולתה לתמרן ולהביא את עצמה למצב שבו ידה תהיה על העליונה.
צרפת וארגון ה-FLN ניסו כל אחד לתת לעצמו את היתרון אך ידו של ה-FLN, הייתה בסופו של דבר על העליונה, דבר אשר התבטא במתן עצמאות לאלג'יריה ויציאת הצרפתים מן המדינה.

המחקר יתבצע בשיטה איכותית.

תוכן עניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
1.1. תיאוריה כללית
1.2. תיאוריה בקונטקסט
2. מרכיבי העוצמה
2.1. אף.אל.אן כ'שחקן לא ממשלתי תוך
מדיני'
2.2. צרפת כ'מדינת לאום'
3. מבחן התוצאה
4. סיכום ומסקנות
5. רשימה ביבליוגראפית

קטע מהעבודה:

על פי מנסבק (Mansbach, 1976), ארגון ה-FLN מוגדר כשחקן לא ממשלתי תוך מדיני בקשר לנושא הנדון, קבוצה הממוקמת בראש ובראשונה בתוך מדינה בודדת, מטרותיהם מקומיות, אך בהמשך נראה כי הארגון אשר ניסה בדרכי טרור ובדרכי דיפלומטיה להעניק לאלג'יריה עצמאות, פעל בתקופה גדולה גם במישור הבינלאומי, אם דרך האו"ם ואם דרך מעבר נשק ממדינות שכנות.

תגים:

אלג'יריה · צרפת · מלחמה · אף.אל.אן. FLN · מורגנתאו · צבאג · עוצמה · NGO

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון האף.אל.אן. והשפעתו על צרפת במלחמת אלג'יריה (1962-1954)", סמינריון אודות "ארגון האף.אל.אן. והשפעתו על צרפת במלחמת אלג'יריה (1962-1954)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.