היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרור של ארגון "אל קאעידה" כביטוי לעימות בין תרבויות

עבודה מס' 066631

מחיר: 332.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה על פי התיאוריות של דילוז וגוטארי והנטינגטון.

10,026 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבחון האם הטרור האסלאמי, על פי המודל של אל קאעידה וה"מלחמה בטרור" עליו הכריזה ארה"ב בעקבות הפיגועים בספטמבר 2001, הוא ביטוי לעימות בין תרבויות.
את הבדיקה אבצע בשני מישורים:
- סיווג ע"פ דילוז וגוטארי כעימות בין התרבות הנומדית לתרבות המדינתית הטריטוריאלית.
- סיווג ע"פ הנטינגטון כעימות בין התרבות האסלאמית לתרבות המערבית.
למרות שמדובר לכאורה בשני מישורים שונים הרי שבפועל קיימת תאימות רבה ביניהן, שכן ארה"ב מייצגת הן את התרבות המדינתית והן את התרבות המערבית ואילו ארגון אל קאעידה מבטא את תפיסות התרבות האסלאמית (הרדיקלית) ואת התרבות הנומדית.
כמו כן אנסה על ידי כך להבין האם הופעת אל קאעידה היא תגובה דפנסיבית לעוצמת המערב או שהינה אופנסיבה מוחלטת.
יודגש כי העבודה ממוקדת בארגון "אל קאעידה" כארגון סוני פונדמנטליסטי ואין היא עוסקת בזרמים נוספים באסלאם, בניתוח פרטני של אירועי הטרור השונים או בעימות היהודי - מוסלמי ישירות. ברור גם כי המילה האחרונה בסכסוך המתואר טרם נאמרה ובשל כך חשיבות ביצוע מחקרים בתחום.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - התפיסה המדינתית אל מול התפיסה הנומדית
פרק ב' - התרבות האסלאמית אל מול התרבות המערבית
פרק ג' - הטרור הגלובלי ככלי מאבק - "אל קאעידה"
פרק ד' - סיכום ומסקנות
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים ניסו להבין מה צופן בחובו העתיד לאור ניצחון המערב במלחמה הקרה, חלקם שיערו, כי כעת נכונו לנו שנים ארוכות של שקט ושלווה אופטימים בחיקו החמים של המערב העשיר, אך היו גם כאלה שזיהו התפרצות צפויה של רגשות קמאיים ומלחמת תרבות עולמית. סמואל הנטינגטון, אחד החוקרים המשפיעים ביותר בתחום, טען כי מקור הקונפליקטים בעולם הפך להיות בראש ובראשונה "תרבותי" ואת המצב החדש הוא מכנה, בחיבורו המפורסם, כ"התנגשות הציביליזציות"(1). הנטינגטון מונה שמונה תרבויות מרכזיות בעולם המודרני ומציין את האיסלאם כמיליטנטי מביניהן וכזה הנע במסלול התנגשות ודאי עם התרבות המערבית.

תגים:

איסלאם · איסלם · טרור · עולמי · איסלאמי · אוסאמה · לאדן · המג'האדין · הטליבאן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרור של ארגון "אל קאעידה" כביטוי לעימות בין תרבויות ", סמינריון אודות "הטרור של ארגון "אל קאעידה" כביטוי לעימות בין תרבויות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.