היישום אינו מחובר לאינטרנט

פוליטיקה של רשתות - "אל קאעידה" ואוסאמה בן לאדן

עבודה מס' 067155

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות רשתות חברתיות של ארגוני טרור תוך התמקדות בארגון הטרור של בן לאדן.

1,633 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כמו רשתות רבות אחרות אשר קיימות בעולם, גם "הארגונים הפונדמנטליסטים" נחשבים לרשת פוליטית בעלת שחקנים, קשרים וזרימה. לכן, אם נתבונן על ארגון אל-קאעידה על פי תיאוריית הרשת, נראה שהארגון אינו פועל במסגרת היררכית ברורה, אלא כקונפדרציה של ארגוני טרור, בעל מספר מוקדי כוח בכמה מקומות בעולם (צרפת, אירופה, בריטניה, גרמניה, מצרים ועוד), כאשר כל מוקד הוא פעיל בפני עצמו. המכנה המשותף לכל המוקדים הוא לא היררכי אלא אידיאולוגי, כאשר המנהיג מהווה כמקור השראה ומנטור רוחני. מבנה הארגון הוא של רשת שטוחה ומבוזרת, בעלת פיזור של ארבעה תתי רשתות\ קליקות: הצוות המרכזי, איחוד המגרב הערבי, הליבה הערבית ודרום מזרח אסייתים. זוהי קהילה סגורה של גברים כאשר מספר החברים בה הוא לא רב ונעשה על ידי בחירה מאוד בררנית בעיקר בעירק, אשר בעלת השפעה רבה במנגנון הגיוס, האימון וההכשרה ל אל-קאעידה. מגויסים שהתאמנו בעירק וסיימו את הכשרתם שבים לארצם ובעיקר לאירופה ומתפקדים כתאים רדומים בכל העולם, המחכים להתפרץ שאף אחד לא יודע מעצם קיומם אפילו לא משפחתם ונשיהן במידה ויש (מתוך הסרט "אל קאעידה: לתקוף את הטרור").

תוכן העניינים:
רקע היסטורי
מבנה הרשת החברתית ויציבותה
שימוש באמצעי התקשורת והטכנולוגיה כדרכים להתפשטות וגדילה של הזרימה השלילית
מיגור התופעה
ביבילוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברשת מסוג זה קל להתארגן ולשנות מבנים בקלות וגם העובדה שאין אופי אחד לחברי ארגון זה, בניגוד לדעה הרווחת במדיה, מקנה לרשת יציבות וגמישות כך שהתקפה רנדומאלית על שחקן לא תשפיע על מבנה הרשת כולה .(Zanini and Edwards, 2001)

תגים:

אוסאמה בן לאדן · טרור · רשת חברתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פוליטיקה של רשתות - "אל קאעידה" ואוסאמה בן לאדן", סמינריון אודות "פוליטיקה של רשתות - "אל קאעידה" ואוסאמה בן לאדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.