היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי ארגוני בחברת אל על

עבודה מס' 065739

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אחד מתהליכי השינויים הארגוניים המרובים המתקיימים בימים אלו בחברה.

8,378 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו, בתחום ניהול שינוי ארגוני, תתמקד באחד מתהליכי השינויים הארגוניים המרובים המתקיימים בימים אלו בחברת התעופה הלאומית "אל-על נתיבי אוויר לישראל".
מטרת העבודה הינה חקירת תהליך שינוי ארגוני בחברה, אבחון וניתוח השינוי ע"י בחינת סוג השינוי, הגורמים לשינוי, מאפייני השינוי, מהות השינוי, הכוחות הפועלים בתהליך השינוי, שילוב יעוץ חיצוני בתהליך, תהליך ביצוע השינוי בפועל ולבסוף הסקת מסקנות וביקורת על תהליך השינוי ומטרותיו.

חברת אל על עברה תהליך שינוי מהותי כאשר עברה מבעלות ממשלתית לבעלות פרטית באמצעות תהליך הפרטה שנערך בשנת 2005. בעקבות תהליך ההפרטה עברה החברה ועדיין עוברת שינויים ארגוניים רבים, כגון: שינויים באסטרטגיה הארגונית, במטרות וביעדים, במבנה הארגוני, בתרבות הארגונית, במערך כוח האדם, בתהליכי עבודה ובטכנולוגיה.

בחרתי להתמקד בעבודה זו בתהליך אחד מתוך תהליכי שינוי רבים:
העברת פעילותה של מחלקת הזמנות אל על בניו יורק אל מרכז השירות הטלפוני בישראל.
עלי לציין שרוב השינויים שמתבצעים בחברת אל על מעניינים ומאתגרים לניתוח, אך בחרתי לעסוק בשינוי ספציפי זה כיוון שהוא מעורר גלים בחברת אל על בתקופה זו ובעיקר עקב העובדה שהייתה לי גישה נוחה לבעלי העניין הקשורים בשינוי וקיבלתי את כל המידע הדרוש על מנת לבצע עבודה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע כללי
אל על נתיבי אויר לישראל סניף אל על ניו יורק
הרקע לשינוי
מהות השינוי

ניתוח
תחומי השינוי
סוגי השינוי
שלבי השינוי
עומק השינוי
התנגדות לשינוי
ניתוח ע"פ מודל שדה הכוחות של קורט לוין
ניתוח ע"פ תיאוריית מחזור החיים הארגוני (אדיג'ס)
ניתוח ע"פ מאמרו של קוטר
השימוש ביועצים בתהליך השינוי

סיכום ומסקנות
המלצות וביקורת
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעקבות הפיכתה של חברת אל על מחברה ממשלתית לחברה פרטית מתבצעות בה בימים אלו שינויים ארגוניים רבים המוגדרים כשינויים ממעלה שנייה. שינויים אלו חולשים על כל תחומי עיסוקה של החברה ובאים לידי ביטוי בכל האגפים והמחלקות בארגון. מדובר בראש ובראשונה על שינויים בתפיסה הארגונית, באסטרטגיה, במטרות ובייעדי החברה וכתוצאה מכך לשינויים בתרבות הארגונית, במבנה הארגוני, בהון האנושי, בטכנולוגיה ובהתנהגות הארגונית.
השינוי הארגוני בו התמקדתי בעבודה זו מבטא את השינוי המהותי באסטרטגיה הארגונית ונובע מן השינויים העמוקים ביותר המתקיימים ומתהווים בחברה.

תגים:

תעופה · שינוי · ארגוני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי ארגוני בחברת אל על", סמינריון אודות "שינוי ארגוני בחברת אל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.