היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישת הניהול הקיימת בחברת אל-על והחלופות לשינוי .

עבודה מס' 064063

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת חלופות לגישת הניהול הקיימת לשם שיפור והתחדשות.

4,690 מילים ,9 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד בגישת הניהול הקיימת בחברת "אל-על" ומתוך הצורך לשנות את הגישה הקיימת הוצגו 2 חלופות.
החלופה הראשונה, הייתה שיטת הניהול המוצעת שהיא גישת הניהול "הרזה" (גישת Lenn), לאור העובדה כי שיטת הניהול המסורתית הקיימת בחברת "אל-על" הינה תואמת את יעדיו של הארגון הצועד קדימה ועובר תהליכים ארגוניים פנימיים.
החלופה השנייה הייתה, שיטת הניהול הקיימת בחברה היא זו הקיימת מספר רב של שנים והחברה אינה רואה צורך בטווח הקצר לשנותה. דווקא כיום, כאשר ארגונים רבים בארץ ובעולם עוברים תהליכי הבראה וחדשנות, ישנו צורך קיים לשנות את גישת הניהול הקיימת, אשר תסייע לארגון להתפתח ולהתחדש הן ברמת הארגון והן ברמת העובדים.
המסקנה העיקרית העולה מעבודה זו היא, שיש לבנות תרבות ארגונית חדשה בחברת "אל-על" ליישום הגישה הניהולית המוצעת ("גישת הניהול הרזה").

ראשי פרקים :
תקציר
1. מבוא
2. ניתוח S.W.O.T של הארגון
3. ניתוח פנים הארגון על פיד מודל 7- S של מקינזי
4. הצגת החלופות
5. ההבדלים בין התרבות הארגונית בגישה המסורתית לזו בגישת ניהול Lean
6. בחירת החלופה
הגדרה רחבה ל"למידה ארגונית" ומאפייניה
רמות שונות של "למידה ארגונית"
הארגון כמערכת לומדת
7. תוכנית להפעלת החלופה המומלצת
השפעת שנויי הסביבה על ניהול הארגונים
תוכנית השינוי
מטרות תוכנית השינוי (החלפת הסגנון הניהולי)
מרכיבי התוכנית
8. לוח זמנים
פרוט התוכניות
הארגון בגמר התהליך
9. סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים - מבנה ארגוני

קטע מהעבודה:

חברת "אל-על", הינה חברת התעופה הלאומית של מדינת ישראל. החברה מעסיקה מאות עובדים בתפקידים שונים ומגוונים.
לאור העובדה כי בחברה ישנו סגנון ניהול מסורתי הקיים כבר במשך עשרות שנים, אשר גורם לעיכוב תהליכים המתבצעים בארגון ובאופן כללי משפיע על צורת ניהול שאיננה תואמת את יעדיו ומטרותיו של הארגון.
בחברה אין הגדרת חזון ולמעשה, רק ההנהלה הבכירה מכירה ויודעת את היעדים האסטרטגיים של הארגון.

מקורות:

אחיטוב, נ. נוימן, ז. צבירן, מ. (1996). מערכות מידע לניהול", דיונון.
פוקס, ש. (1998). "הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי", אוניברסיטת בר-אילן.
פיטר, מ. סנג'י (1997). "הארגון הלומד", הוצאת מטר.
רוזנבלום קלנר, י. (1995). "תורת המנהל", התהליך הטיפולי חלק ד', הוצאת אח.
Albermathy W Wayne, K. (2002). Limits of Learning Curves. Harvard Business Review. 52 5-10.
Argyis, C. (2000). Learning and Action Personal and Organizational. San Francisco Jossey-Bass.
O'reilly, B. (1998). "The new deal", Fortune, June 14, pp. 28-33.
Robson, W. (1999). Strategic Management Information Systems, 2 th Edition Printan.
Schein, E. (1999). Organizational Culture and Leadership. Jossey-Bass. San Francisco.

תגים:

גישת · ניהול · תעופה · למידה · ארגונית · מקינזי · שינוי · ארגוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישת הניהול הקיימת בחברת אל-על והחלופות לשינוי .", סמינריון אודות "גישת הניהול הקיימת בחברת אל-על והחלופות לשינוי ." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.