היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול השינוי בחברת אל על

עבודה מס' 060546

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תיאוריות ובחינת השינוי באל על.

3,347 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הארגון יכול לפעול בצורה אפקטיבית רק באמצעות האינטראקציות עם הסביבה החיצונית המקיפה שהוא עצמו מהווה חלק ממנה. כך, המבנה והתפקוד של הארגון חייבים לשקף את טיבה של הסביבה החיצונית שבמסגרתה הוא פועל. הגורמים כמו תנאים כלכליים לא יציבים, תחרות עולמית עזה, רמת המעורבות הממשלתית, מחסור במשאבים טבעיים והתפתחות מהירה של הטכנולוגיה, כל אלו מביאים את הסביבה להיות הפכפכה מאד. על מנת להבטיח את קיומו ואת עתידו, הארגון חייב להיות מסוגל להסתגל במהרה לדרישות חיצוניות המוטלות עליו. הארגון חייב להגיב לשינוי.
שינוי הנו השפעה מתפשטת. על כולנו עוברים באופן קבוע שינויים כאלו או אחרים. זהו חלק בלתי נפרד של החיים הפרטיים וגם של חיי הארגון. את ההשפעות של השינויים ניתן לבחון על פרקי זמן שונים, החל משבועות עד למאות שנים, היות וניתן לבחון את השינויים ברמות שונות. ניתן לבחון את השינויים במושגים של השפעותיהם על הפרט, קבוצה, ארגון, חברה, ברמה לאומית או בינלאומית. יחד עם זאת, בגלל טיבם המתפשט, שינויים ברמה אחת קשורים לשינויים ברמות אחרות וקשה ללמוד רק על תחום אחד של השינוי (Mullins, 1999).
את השינוי הארגוני יכול ליזום מנהל בכוונת תחילה, הוא יכול להתפתח לאט בתוך המחלקה, ייתכן ויוכתב על ידי שינויים מסוימים במדיניות, או יכול להיגרם כתוצאה מלחצים חיצוניים.
הקצב המסחרר של השינויים בסביבה העסקית של היום הפך את זריזות לאחת התכונות היוקרתיות ביותר בקרב האנשים והארגונים. Nadler מזהיר כי את השינוי יש להשריש בתוך המבנה של הארגון מבלי לגרום לאי יציבות ולשיתוק. על מנת להשיג זאת, יש צורך בהגדרות גמישות של מנהיגות. התפקוד של מנהיגות, בדומה לאישיות ולסגנון של המנהיגים, שונים מאד מתעשייה לתעשייה ומארגון לארגון.

הארגון שבו תעסוק עבודה זו, היא החברה הלאומית של ישראל - חברת אל על. שתי התיאוריות הישימות והעיקריות, אשר ניתן לשייכן לאופן הניהול בחברת אל על, הנן זו של Taylor אשר ישימה בהיבט הטכני של כל נושא התחזוקה בחברה, ולעומתה התיאוריה של Weber - הדנה בבירוקרטיה, אשר מהווה את לב ניהול הארגון בהיותו ארגון בבעלות ממשלתית, והזיקה הפוליטית מהווה גורם חשוב בקבלת החלטות במדרג הניהולי.
הארגון השקיע משאבים כספיים רבים בלימוד הדרג הניהולי, תחילה, את סודות שיטת ה-TQM. בסיס ההחלטה, להשקעת המשאבים, הייתה למעשה מתוך מחשבה שהדבר ייתן לארגון יתרון תחרותי בשוק התובלה האווירית על ידי שילוב התיאוריות הניהוליות שיושמו בארגון תוך התמקצעות בשביעות רצון הלקוח, הן החיצוני והן הפנימי בארגון.

תוכן עניינים:
מבוא
השינוי
רשתות תקשורת
תקשורת ארגונית ותקשורת אישית
תקשורת באגף מבצעי אוויר
תיאוריות
חסמים טכניים
קבלת החלטות
מנהיגות וניהול
הנעה בעבודה
מסקנות
תכונות המנהל הדרושות לצורך ביצוע שינוי
ביבליוגרפיה

מקורות:

בר-חיים, אביעד (1988). ניהול משאבי אנוש, יחידות 4-3-2, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
בר-חיים, אביעד., הופשטטר, הילה., ורדי, יואב (1988). ניהול משאבי אנוש יחידות 10-9-8, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 170-164.
לוי, עמיר. (2000). ניהול שינוי ארגוני - גישות, שיטות ותהליכים, תל-אביב: צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
סמואל, יצחק. (1996). ארגונים - מאפיינים, מבנים, תהליכים. חיפה: אוניברסיטת חיפה, זמורה ביתן, עמ' 153-133.
סנג'י, מ. פיטר. (1997). הארגון הלומד. תל אביב: הוצאת מטר, עמ' 343-243.
פוראס, ג'רי., קולינס, ג'יימס. לנצח נבנו 18 חברות מופת.
שלום, דודי. (1994). יסודות בארגון ומינהל, תל אביב: ספריית המכללה למינהל, כרכים א'-ב'.
Blair, G.M. (1999), Starting to mange the essential skills, conversation as communication, Chartwell - Bratt. University of Edinburgh.
Burke, W.W (1994), Diagnostic models for organizational development. In Howard, A. Diagnosis for organizational change: Methods and models (pp. 53-84). New York: Guilford Press.
Cheshire, J.D. Feroz, E.H. (1989), Allison's models and the FASB statements no's 2,5,13 and 19, Journal of Business Finance and accounting, 16(1), 119-130.
Lyles, M. Thomas, H. (1988), Strategic problem formulation: Biases and assumptions embedded in: Alternative decision making models, Journal of management studies, 25(2), 131-145.
Mullins, L.J. (1999), Management and Organizational Behaviour, Third Edition, Pitman, pp. 664-675.
Murdoch, A., Scott, C. (1993), Personal Effectiveness, Butterworth Heinemann, pp. 168, 172.
Nadler, D.A., Tushman M.T. (1990), "Beyond the Charismatic Leader: Leadership and Organizational Change", California Management Review, Winter, pp. 77-97
Newstrom, J., Davis, K. (1997), Organizational Behaviour; Human Behavior at Work, Tenth Edition, McGraw Hill, pp. 397-428

תגים:

ארגון · ארגוני · תעופה · מטוסים · ניהול · עצמי · שינוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול השינוי בחברת אל על", סמינריון אודות "ניהול השינוי בחברת אל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.