היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקרים המופנים לילדים

עבודה מס' 068736

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השפעת זהות המראיין על איכות הנתונים ועל שעור התשובה בסקרים המופנים לאוכלוסיית ילדים.

8,253 מילים ,19 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מניתוח נתונים מסקרים של השנים האחרונות עולה, כי קיימת ירידה דרמטית בשעורי הקריאה להנאה. (אדוני חנה, 1992).
לפיכך, בשנים האחרונות גברה המודעות לפיתוח אמצעים לעידוד הקריאה על מנת להשיב לספריות את קהל הקוראים שאבד להן, וכן על מנת לדרבן צעירים לקריאה. מופנים משאבים לצורך בניית אמצעים שונים לעידוד הקריאה בקרב ילדים ונוער. כחלק מבדיקת האפקטיביות של אמצעים אלו, נעשה שימוש בכלי הסקר. מטרת הסקרים ללמוד על דפוסי הקריאה להנאה ועל גורמי המוטיבציה לקריאה.
סקר טוב צריך להתאים לרמת האוכלוסייה הנחקרת מבחינת העומס הקוגנטיבי, כדי להבטיח את הצלחתו. הוא צריך לקחת בחשבון מאפיינים גנוטיפים, הקשורים במאפייני הנבדקים. בעבודה זו בחרתי להתמקד באוכלוסיית ילדים. מסקנות עבודה זו תוכלנה להיות לשימוש בתכנון כל סקר המופנה לילדים.
תכנון סקרים המופנים לאוכלוסיית ילדים, צריך לקחת בחשבון מאפיינים כגון גילם הצעיר של הנבדקים, חוסר ניסיונם בהשתתפות בסקרים ובמילוי שאלונים, חוסר היכרותם עם נושא הסקר והשימושים בו, הנטייה של ילדים לייחס לסקר דימוי של מעין בחינה.
מטרת המחקר היא לבדוק האם קיימת אצל ילדים תופעה של רציה חברתית מתוך אי נעימות להודות בבורות. (חוסר קריאה וקריאה מועטת נתפסים חברתית כבורות, חוסר בהשכלה כללית וכד'). פסטרנק וגריפל הראו במאמרם "שעור התגובה בראיון בנקודת מכירה מול ראיון אישי בבית" שנוכחות אדם אשר "יש מה להחביא ממנו", במעמד מילוי השאלון, עלולה לגרום לטעויות תשובה מכוונות מצד הנבדק בגלל רצייה חברתית, דבר הפוגע בתוקף הפנימי של הממצאים.
מטרה נוספת היא לבדוק האם קיימת אצל ילדים תופעה של אי-תשובה ובאיזו מידה. טעויות אי תשובה עלולות לפגוע בתוקף החיצוני של הסקר. כלומר: ביכולת להשליך ממצאי המדגם על האוכלוסייה. בסקר המופנה לאוכלוסיית ילדים עלולים להיתקל בהעדר שיתוף פעולה, מתוך חוסר היכרותם של תלמידים בגיל כה צעיר את נושא הסקרים בכלל ואת נושא מילוי שאלון בפרט.

בעבודה זו אבחן האם זהות עורך הסקר מבחינת רמת הסמכותיות שלו כלפי הילדים משפיעה על התפלגות התשובות המתקבלות על ידם, ועל שיעורי התשובה.
הסקר מופנה לאוכלוסיית ילדים, תלמידים בבית ספר יסודי, הבוחן דפוס התנהגות - התנהגות קריאה להנאה בקרב ילדים.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. מתודולוגיה
3.1 שאלות המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 הגדרת משתני המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
3.5 שיטת הדגימה
3.6 שיטת טיסוף הנתונים
3.7 המראיין
3.8 איסוף השאלונים
4. כלי המחקר-שאלון
4.1 שיקולים בבניית השאלון
4.1.1 סקר בנושא דפוס התנהגות
4.1.2 שיקולי ניסוח
4.1.3 שאלות ישירות או שאלות השלכה
4.1.4 שאלות סגורות או פתוחות
4.1.5 עומס קוגנטיבי
4.1.6 ניסוח הפתיח לשאלון
4.1.7 שאלות רקע
4.1.8 סדר השאלות
4.1.9 טעויות תשובה
4.2 השאלון

5. ממצאים ומסקנות
5.1 כללי
5.2 שיעור אי הענות לשאלון כולו
5.3 טבלאות התפלגות התשובות/אי תשובות לשאלות התוכן
5.4 שיעור אי תשובה ברמת השאלה
5.5 שונות התשובות לשאלות התוכן
5.6 מסקנות
5.7 פרשנות

6. סיכום
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

עפ"י מאמרם של הורניק ומאיר "ניתוח של סוגיות אי תגובה בסקרי דואר", מתן חסות של מוסד מגבירה את מידת שיתוף הפעולה. על סמך מידע מחקרי ניתן להסיק כי "עורך" רשמי או "מכובד" יגדיל את שיעור המשיבים. הוספת מידע על מטרת הסקר תורמת אף היא להגדלת שיעור המשיבים. נושא אלמוניות הסקר נחקר אף הוא בהקשרים שונים ונראה, כי הבטחת אנונימיות משפרת את איכות התשובות. לאור האמור, בבניית השאלון הוספתי את שם המוסד, מטרת הסקר, הבטחת סודיות ואנונימיות נשאלים.

תגים:

עיונים בסקרים · זהות מראיין · שאלון · שעור תשובה · משיבים · שאלונים · נוער · טעויות דגימה · טעות הסקר · שיטות מחקר · ראיון · ראיונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקרים המופנים לילדים", סמינריון אודות "סקרים המופנים לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.