היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכיזופרניה והטיפול בה

עבודה מס' 010163

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המחלה והגורמים לה ע"פ בלוילר, קמרון ואח', הטיפול במחלה, התנהגות קוגנטית וטיפול ביורפואי כולל טיפול בילדים.

3,495 מילים ,3 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בסכיזופרניה ותתמקד בטיפול בה.
אנו נשתמש בביטוי "סכיזופרני" כלפי אדם, כלפי התנסותו או כלפי התנהגותו, במידה שהוא, התנסותו או התנהגותו נחשבים מבחינה קלינית כמעידים על קיום "סכיזופרניה". כלומר: אדם זה הגיע לכך שמייחסים לו התנהגות והתנסות שאינם אנושיים, אלא הם תוצאה של תהליך או של תהליכים פאתולוגיים נפשיים ו\או פיסיים שטבעם ומקורם בלתי ידוע.
ברור ש"סכיזופרניה" הינה תופעה חברתית. למעשה אפשר לאבחן כאחוז אחד מכלל העוכלוסיה לגלות מה המשותף אותם אנשים שאובחנו כך, ומהו השונה בינהם. עד כה אין תוצאות מכריעות.
למרות השכיחות הרבה באבחון סכיזופרניה, אין מצה הנוי במחלוקת ותר ממנו בכל שדה הרפואה. עניינה המיוחד של הפסיכיאטריה- בהתנסויות של הפרט ובהתנהגותו, הנחשבים בחברה שלנו לבלתי נורמליים.
במאמץ להעלות את הפסיכיאטריה לאותה רמה של ניאורולגיה ושל רפואה, נעשיו ניסיונות לסווג התנסות והתנהגות כאלה ל"סימפטומים" ול"סימנים" של תסמונת ושל מחלות כביכול.
קרוב לוודאי, שההשקפה הרווחת ביותר כיום- וללא ספק גם השנוי ביותר במחלקות- הינה שקיים מצב או שקיימת קבוצת מצבים המוגדרים, בדרך כלל מאז החוקר המפורסם BEULER, כסכיזופרניה. את המצבים הללו מאפיינים צורות התנסות ודרכי התנהגות מסוימים הנחשבים לסימפטומים ולסימנים של איזו מחלה או קבוצת מחלות שמקורן בלתי ידוע. בעיקרו של דבר נקבעות המחלקות הללו על פי המבנה התורשתי. את החקירות בסביבה המשפחתית של אנשי הסובלים ממחלה זו, רואים כלימוד הדרכים שבהן מופיע מצב פאתולוגי כזה במשפחה וכלימוד ההשפעה האפשרית שיש למשפחה על התחלתה של המחלה ועל התקדמותה.
הפסיכיאטרים עדיין לא גילו עד היום כל קריטריון קליני, אובייקיטיבי ומוסכם ולאבחנת "סכיזופרניה". לא נתגלתה כל עקביות באישיות קדם-פסיכוטית במהלך הטיפול, במשך זמן ובתוצאות הטיפול. למרות זאת ישנן תרופות, שנמצאו באקרעי, וישנם טיפולים המסוגלים להיטיב עם החולה.
אין ממצאים אנטומיים פתולוגיים שאובחנו לאחר המוות. במהלך ה"מחלה" אין מבחינים בשוני במבנה האורגני. אין שינויים פסיכולוגים פאתולוגיים שאפשר לקשר עם מחלות אלו. אין הסכמה כללית שצורת טיפול כלשהי היא אכן יעילה. משערים שיחסים בין אישיים זהירים ומועדדים והירגעות-עשויים להועיל. "סכיזופרניה" עוברת במשפחות, אבל אינה כפופה לכל חוק גנטי ברור. בדרך כלל נראה שאין לזה השפעה שלילית על בריאות הגוף, ובמידה שיש טיפול נאות, אין בכך לגרום למוות או לקצר את החיים. ה"סכיזופרניה" מתקיימת בכל טיפוס גופני.

ראשי פרקים:
1. מטרת העבודה
2. הקדמה- תיאור המחלה
3. הטיפול במחלה
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

מוניץ ח. (עורך), פרקים נבחרים בפסיכיאטרייה, הוצאת פפירוס- בית ההוצאה באוניברסיטת תל-אביב, מהדורה שמינית, 1993.
ליינג ר.ד., אסטרסון א., הטרוף, שפיות הדעת והמשפחה, הוצאת צ'ריקובר, תל-אביב, תשל"ז.
נדלר אריה ואחרים (עורכים), "סוגי הפתולוגויות", בתוך: מבוא לפסיכולוגיה, חלק שני, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1988.

תגים:

אישיות · פיצול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכיזופרניה והטיפול בה", סמינריון אודות "סכיזופרניה והטיפול בה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.