היישום אינו מחובר לאינטרנט

ליקוי למידה - ביבליותרפיה

עבודה מס' 010170

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תאור ליקויי למידה, הבעיתיות אצל ההורים והילד, ביבליותרפיה והטיפול בילד.

5,544 מילים ,11 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

סקירת נושא ליקוי הלמידה, הבעיות שנוצרות למשפחה ולילד בנושא קשיי הלמידה, וצורות הטיפול הביבליותרפיות המומלצות, וכן להעלות דרך טיפול ביבליותרפית ספציפית.
הביבליותרפיה היא טיפול באמצעות הקראת סיפורים או קריאתם. הביבליותרפיה גורסת כי חלק מהבעיות הינן בתת מודע ולכן היא עוזרת להם לעלות על פני השטח, ולא כל שכן לבעיות הידועות. יתרונה הוא במציאת פתרונות לטיפול בבעיה ולחיזוק דימויו העצמי של הילד החריג.
מנגד יש לנו את הילד לקוי הלמידה. קיימים חילוקי דעות רבים בכל הקשור בהגדרה, זיהוי, איבחון וטיפול בליקויי למידה. עם כל השוני מסכימים רוב החוקרים שמדובר על "הפרעות נאורוגניות, אשר משפיעות על כושרי התפיסה, הכושר התפיסתי - מוטורי והכשרים הלשוניים הבסיסיים, הנובעות מדיספונקציה או חוסר יעילות נאורולוגית. לעיתים מתגלה הקושי הנאורוגי בבדיקה נאורולוגית או באמצעות תרשים גלי המוח, אך לעיתים קרובות מניחים קיומו של קושי כזה על סמך דלות ביצוע בתפקודים נאורופסיכולוגיים שונים כאשר הילד אינו צועד במסלול הרגיל יכולות להיגרם בעיות רבות כתוצאה מחוסר סיפוק ההורים ממנו, דבר היכול להוביל למתחים ולאלימות פיזית.
אם אנו רוצים להיעזר בהורים לפתירת בעיות הילדים עלינו להתחשב בכך כי קיימים מכשולים שונים. לדוגמא- מאפיין שכיח אצל רבים מההורים הוא אישיותם הילדותית והבלתי בשלה. הורים אלה הינם בעלי יכולת לקויה ליחסי אובייקט, יכולת דלה לדחות סיפוקים, ובדיקת מציאות לקויה. הורים-ילדים אלו, כמו כל הילדים הינם בעלי צרכים רגשיים חזקים לקבלת התייחסות תשומת-לב ואהבה.
הילד לקוי הלמידה הוא חריג בחברתו. כל שאר הילדים מצליחים לפתח תכונות ויכולות שונות ואילו הוא מתקשה בכך ולעיתים מכונה "עצלן", לעיתים "מפגר" ולעיתים סתם "ילד רע". אי לכך הדימוי העצמי שלו נמוך ביותר; הוא כישלון ואין לו תקנה. אי לכך מעמדו החברתי נמוך, אין לו ביטחון עצמי וחוזר חלילה.
כלומר ה ת כ ל י ת היא הפרדה בין יכולתו הקוגנטיבית תפיסתית של הילד ובין מכלול הכשרונות שיש לו. 'אותה אומנם חריג ביכולת למידתך, אולם בשאר הדברים הינך רגיל לחלוטין, עם יכולת להגיע להישגים רגילים.
בעבודה הביבליותרפית הקבוצתית מדובב ההורה את ילדו ומעוררו לתת ביטוי לתגובותיו על הסיפור. הוא מנחה אותו להתייחס לדמות הסיפורית ומקיים דיון על מגבלותיהם של המבוגרים ועל איסורים שונים המוטלים בחברה. דרך הסיפור יכול ההורה לשבור את הסטריאוטיפ של הנכה כחריג ולא יוצלח. גיבור הסיפור הוא חריג אולם הוא מצליח במשימתו. הביבליותרפיה גורסת כי חלק מהבעיות הינן בתת מודע ולכן היא עוזרת להם לעלות על פני השטח.
דו שיח וקירבה בין הורים וילדים- הקראת שיר או סיפור לילד מעבר לעיסוק בתוכנו מאפשרת קירבה, שיתוף ושיחה מלב אל לב בין הילד להורה. שיחה באמצעות סיפור או שיר- קלה וקולחת יותר ומאפשרת להגיע לפתיחות ורגישות גבוהים יותר מאשר בשיחה רגילה. הסיפור נותן לגיטימציה לתחושות או חששות גם לגבי נושאים בעייתיים- ע"י שיוכם לגיבור הסיפור או השיר.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. תאור ליקויי למידה
3. הבעייתיות הנוצרת מליקויי למידה
א. הבעייתיות אצל ההורים
ב. הבעייתיות אצל הילד
4. ביבליותרפיה וטיפול בילד
5. הצעה לטיפול ביבליותרפי
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

כהן אדיר (1990), סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק.
מרגלית מלכה (תשמ"ד), "לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות", פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך, י"ב.
נשר פרלה (תשמ"ג), "תהליכים קוגניטיביים הקשורים בפתרון בעיות מילוליות באריתמטיקה", מתוך ניסן מ. ולסט א., בין חינוך לפסיכולוגיה.
סנדרס מריון (1984), הערכה קלינית של קשיי למידה, תל-אביב.
קובובי ד. (1991), ספרותרפיה, הוצאת מגנס, תל-אביב.
רחמני לוי (1981), מח ולמידה, הוצאת פפירוס, תל-אביב.
BARBERO G. J., MORRIS, M,G. REFORD, M.T. "MALIDENTIFACTION OF MOTHER - BABY- FATHER RELATIONSHIPS EXPRESSED IN INFANT FAILURE TO THRIVE".
THE NEGLECTED BATTERED CHILD CYNDROM. NEW-YORK: KARGER, 1963.
BELL, N VOGEL, E, THE EMOTIONALLY DISTURBED CHILD AS THE FAMILLY SCAPEGOAT, IN: BELL, N VOGEL (EDS). A MODERN INTRODUCTION FO THE FAMILLY(105-110), NEW-YORK, 1968.
PARRILL-BURNSTEIN M.,PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE STRATTEN, 1981.
SILVER E.A, FOUNDATION OF COQNITIV THEORY AND RESERCH OF CHILDREN'S PROBLEM - SOLVING ABILITY IN AR THMETIC. IN "THE DEVELOPMENT OF THINKING CHILDREN" EDITED BY GINSBURG H.P. NEW- YORK ACCADEMIC PRESS, 1983.
RILEY M.S, GREENO J.G, HELLER J.I., THE DEVELOPMENT OF CHILDREN'S PROBLEM - SOLVING ABILITY IN ARITHMETIC IN "THE DEVELOPMENT OF MATEMATICAL THINKING CHILDREN" EDITED BY GINSBURG H.P., NEW-YORK ACCADEMIC PRESS, 1983.

תגים:

ספרות · טיפול · תרפיה · תראפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ליקוי למידה - ביבליותרפיה", סמינריון אודות "ליקוי למידה - ביבליותרפיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.