היישום אינו מחובר לאינטרנט

ליקויי למידה וסיבותיהם

עבודה מס' 021353

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ליקויי הלמידה הקיימים והפתרונות לכך כולל פרוט שיטות טיפול רלוונטיות.

9,820 מילים ,26 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את ליקויי הלמידה הקיימים אצל ילדים, ואת הפתרונות לכך.
אבחן את השפעת ליקוי הלמידה בלימוד החשבון, שהוא מקצוע קשה ביותר, בתחום הספציפי של פתרון בעיות. אתאר את הקשיים המיוחדים שיש לילדים לקויי למידה להתמודד עם משימה זו.

הצגת הנושא
עבודה זו העוסקת בליקויי למידה היא חלק מהנוירופסיכולוגיה הקוגנטיבית. תחום זה כולל את הפסיכולוגיה הקוגנטיבית והנוירו-פסיכולוגיה הקלינית (הפסיכולוגיה הקוגנטיבית עוסקת באופן בו מתרחשים תהליכים של עיבודי מידע במוח האנושי).
הראשון שנתן דעתו ללקויים אצל ילדים הוא רופא בשם הינשלווד (1890) שכתב ספר בו שיער שילדים מתקשים בקריאה בשל עיוורון מילי, אולם הם בסה"כ נבונים. למעשה מדובר בלקויות ספציפיות המשפיעות על תהליך הקריאה.
בתחילת המאה ה20- החלו ילדים רבים נוספים ללמוד בשל חוק חינוך חובה והבעיה החריפה. אי לכך פותחו בשנת 1917 מבחנים בצרפת, העושים הבחנה בין קשיי למידה מול ליקויי למידה. קושי למידה זהו מושג תצפיתי, ללא טענה אתיולוגית מפורטת הבעיה בסיטואציה או במבחני הישג תקפים. לקות למידה הינה אחת האתיולוגיות לקשיי למידה, זהו גורם לסימפטום. לקות הלמידה אינה בהכרח גנטית אלא היא יכולה אף לנבוע מהסביבה.
המונח "ילדים בעלי ליקויי למידה" כולל מיגוון רחב של קבוצות ילדים, אשר מסיבות שונות אינם מסוגלים להתמודד ביעילות עם דרישותיה של מסגרת לימודים נורמלית. בעייתם העיקרית היא אי יכולתם להבין ולהטמיע חומר לימודים ברמת גילם. תת קבוצה אחרת הם הילדים בעלי האינטרגציה הנורמלית שאינם מסוגלים עם זאת לתפקד בכיתה רגילה בשל בעיותיהם הנפשיות, המפריעות להם מבחינה אינטלקטואלית והתנהגותית. תת קבוצה נוספת מורכבת מילדים טעוני טיפוח, המאופיינים על ידי הפער הקיים בהתנסותיותיהם, במיומנויות הלמידה שלהם, ובדלות אוצרם הלשוני.
נהוג לכנות ילדים אלה "בעלי נזק מוחי", "לקוי תפיסה", "חסרי תיאום חזותי תנועתי", "סובלים מפעילות יתר" ועוד כהנה וכהנה, אולם ההגדרה דינמית ומשתנה בהתאם למחקרים, ובעיקבותיהם גם צורות הטיפול.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הגדרות
3. אפיונים של ליקויי למידה
4. סיבות וגורמים לליקוי למידה
5. שיטות טיפול
א. אסטרטגיות חינוכיות.
ב. תפיסתי.
ג. קריאה, כתיבה, כתיב.
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

אבלי הנס, דידקטיקה פסיכולוגית ע"פ משנתו של ז.פיאז'ה, ספרית הפועלים 1971.
כהן אדיר, סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק, 1990.
דונלסון מרגרט, חשיבתם של ילדים קטנים, ת"א, 1978.
הבר דוד, לא הואב לקרוא, אוניברסיטת תל-אביב,1991, עמודים 55-56.
מבוא לפסיכולוגיה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1994, יחידות 10-12, עמוד 80.
מוניץ ח. (עורך), פרקים נבחרים בפסיכיאטריה, הוצאת פפירוס- בית ההוצאה באוניברסיטת תל-אביב, מהדורה שמינית, 1993.
מרגלית מלכה, לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות, מתוך "פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך", תשמ"ד.
מינקוביץ, "המחשה והפשטה בהוראה", מגמות י"ד 1-2, עמודים 172-199.
סנדרס מריון,הערכה קלינית של קשיי למידה, ת"א, 1979, עמודים 14-15.
ספקטור נויה, שיקום ליקויי למידה, מסדה 1979.
סימפסון שמעון, פגיעה מוחית וליקוי למידה, אוניברסיטת תל-אביב, תשמ"ה, עמודים 1-20.
פורת האנס ג., פיאז'ה למורים, הוצאת הקיבוץ המאוחד. תשל"ט.
פיאז'ה ז'אן ובאבל אינהלדר, הפסיכולוגיה של הילד, ספרית הפועלים, 1969.
פרוסטיג מ., תוכנית לפיתוח תפיסה חזותית, 1966. שיקגו, עמודים 12-51.
קדרון רבקה, "הקשר בין היכולת המרחבית והשגים בחשבון", מתוך מהלכים בחינוך, שנתון מכללת לוינסקי. 1983, עמודים 17-93.
קדרון רבקה (עורכת), לקות למידה, אפיון אבחון וטיפול, הוצאת משרד החינוך והתרבות, ירושלים, 1976, עמודים 2-6.
רחמני לוי, מח ולמידה, הוצאת פפירוס 1981, אוניברסיטת ת"א, עמודים 17-89.
שרן שלמה ויעל, ליקויי למידה ותיקונם, ספרית הפועלים. 1969, עמודים 18, 268.
APTHORP S. HELEN., "PHONETIC CODING AND READING IN CILLEGE STUDENTS WITH OR EITHOUT LEARNING DISABILITIES", J.O. LEARNING DISABILITIES, VOL 28, 6, 1995, PP.342-352.
LERNER JANET, LEARNING DISABILITIES, 1985 NORTLESSTERN ILLINOIS UNIVARSITY.
PARRILL- BURNSTEIN M., PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE & STRATTEN 1981. P 212.
SWANSON H.L., INFORMATION PROCESSING THEORY AND LEARNING DISABILITIES. AN OVERVIEW. JOURNAL OF LEARNING DISABILITIES V. 20 NU. 1 ; JANUARY 1987. PP 3-6
PARRILL D,.,BURNSTEIN M., PROBLEM SOLVING AND LEARNING DISABILITIES, GRUNE & STRATTEN, 1981.
STOTHARD E.S., AND HULMET CHARLES, "A COMPARISION OF PHONOLOGICAL SKILLS IN CHILDREN WITH READING COMPREHENSION DIFFICULTIES AND CHILDREN WITH DECODING DIFFICULTIES",J.O. CHILD PSYCOLOGY,1995, VOL 36. 3, PP.399-408.
KOPPITZ, ELIZABETH MUNSTERBERY, PSYCHOLOGICAL EVALUATION OF CHILDREN'S HUMAN FIGURE DRAWING, NEW-YORK, 1968.
RHODA KELLOGG, ANALYZING CHILDREN'S ART, CALIFORNIA, 1970.

תגים:

לקויי למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ליקויי למידה וסיבותיהם", סמינריון אודות "ליקויי למידה וסיבותיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.