היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בעברייני סמים בשירות המבחן למבוגרים

עבודה מס' 066090

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שיטות הטיפול הננקטות בשירות המבחן אכן תורמות לשיקום המופנים.

8,003 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

את העבודה שלהלן בחרתי לערוך בנושא הטיפול בעברייני סמים בשירות המבחן למבוגרים בישראל. נושא זה מהווה עניין רב עבורי, ובהתאם לכך החלטתי לבחון את התחום ביתר דקדקנות.
ראשית, אציג את שאלת המחקר בעבודה זו, והיא נוגעת ליעילות שיטות הטיפול בעברייני סמים בשירות המבחן. שנית, אביא סקירת ספרות אשר תבהיר את נושא שירות המבחן למבוגרים בישראל, מה הרקע להקמתו, מתוך אילו תיאוריות צמח ואיך הדברים מתנהלים בעולם המערבי במסגרתו. בהמשך אביא את הספרות המתעסקת בשיטות הטיפול השונות, לאו דווקא בשירות המבחן, לסיוע בנפגעי סמים. ולבסוף אדון במקורות הכתובים על שיטות הטיפול בנפגעי סמים בשירות המבחן למבוגרים בישראל.
בשלב הבא אציג את טענת המחקר - שירות המבחן אכן משקם עברייני סמים - ואת טענה זו אנסה להוכיח באמצעות מחקר גישוש, הנעזר בחומר הכתוב הקיים המצומצם וגם בראיונות עומק שנערכו עם שלושה קציני מבחן בשירות המבחן למבוגרים ועם שני מטופלים בעברם בשירות המבחן בגין עבירות סמים. כאן המקום להודות לחמשת האנשים המופלאים הללו - יפה ביחובסקי, יוליה רבקין, צביקי גל, והמטופלים, א' וי' - אשר הסכימו לשתף עמי פעולה ולהירתם לעזרתי לטובת המחקר שלהלן.
בסיום הצגת הממצאים, אדון בהם ובספרות הכתובה ואגיע למסקנה, כי אין הנתונים מספקים על מנת שאוכל להביא לאישוש או להפרכת הטענה. הגעתי למסקנה זו לאחר הבנה כי הנושא הינו מורכב מאוד, שטרם נחקר לעומק, והוא גדול מדי מכדי להכילו בעבודה סמינריונית מסוג זה.
באפילוג העבודה אסביר כמה זה חשוב לערוך מחקר יסודי יותר בתחום המדובר, עבור מוסד שירות המבחן, עבור נפגעי הסמים, ועבור החברה כולה אשר יכולה רק להרוויח מידע נוסף ומהתייעלות, ואולי בעקבות כך לצמצום התופעה, שתגיע בעקבות בחינה עמוקה של שיטות הטיפול.
חשוב לי לציין את ההערכה המהותית שאני חשה כלפי אותם אנשים אשר מטפלים בנפגעי הסמים ללא שיפוט, עם המון תמיכה ונכונות אמיתית לעזרה. עבודתם היא קשה ומסובכת, במיוחד מפני שמדובר בחיים של אנשים. לא פחות אני מעריכה את נפגעי הסמים שהצליחו להיגמל ולחזור למסלול החיים הנורמטיבי. צעדי החזרה הם קשים ומורכבים, ודרושים מהם הרבה מאוד נכונות, איפוק, מוטיבציה, סבלנות, ומעל לכל, כוח רצון עז ומתמשך, כדי להתמודד עם כל המכשולים שלאחר הגמילה, בחזרה לסגנון חיים תקין.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. שאלה מחקרית
ג. סקירת ספרות
ג.1. שירות המבחן למבוגרים
ג.1.1. תיאוריה
ג.2.1. התפתחות שירות המבחן בעולם המערבי
ג.3.1. שירות המבחן למבוגרים בישראל
ג.2. טיפול בנפגעי סמים
ג.1.2. קהילה טיפולית
ג.2.2. טיפול במתדון
ג.3.2. תכנית שנים-עשר הצעדים במסגרת קבוצת טיפול "נרקומנים אנונימיים"
ג.3. טיפול בעברייני סמים בשירות המבחן למבוגרים בישראל
ד. טענת המחקר ומתודולוגיה
ה. ממצאים
ו. דיון
ז. סיכום
ח. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השאלה המחקרית עליה אנסה לענות במהלך העבודה היא האם הטיפול בעברייני סמים במסגרת שירות המבחן למבוגרים הוא משקם? אין כאן ניסיון לערוך השוואת יעילות של שיטות שונות לטיפול בעברייני סמים, שכן אז עולה שאלת הגדרת יעילות. האם יעילות הטיפול נבחנת באחוזי הרצידיביזם? ואם כן, לאורך כמה שנים? או אולי היעילות מוגדרת בעזרת ההסתגלות לחברה הנורמטיבית, ואז עולה השאלה כיצד בוחנים האם הפרט הסתגל לנורמות החברתיות או לאו? כפי שנראים הדברים, השוואה כזו הינה אולי חשובה, אולם אין היא מתאימה לעבודה בסדר הגודל הזה.

תגים:

קהילה טיפולית · מתדון · אדולן · קבוצה · קבוצת טיפול · תכנית 12 הצעדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בעברייני סמים בשירות המבחן למבוגרים", סמינריון אודות "טיפול בעברייני סמים בשירות המבחן למבוגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.