היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדפת מין הילוד

עבודה מס' 010268

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה אמפירית ותיאורטית של העדפות הורים במשפחות שלהם יש כבר שני ילדים מסוג שונה. כולל בדיקה אנתרופולוגית של חברות שונות.

5,217 מילים ,8 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

המשפחה היא מסגרת בעלת השפעה מכרעת בהתפתחות האישיות וההתנהגות החברתית שלנו כבני אדם. היא משפיעה באופן היותר קבוע, אקסקלוסיבי ומוקדם בחיינו מאשר כל מסגרת חיים אחרת. החוויות הנחווית במסגרת זו הן המוקדמות והעמוקות ביותר, ואנו עושים העברה שלהן לתחומי חיים אחרים או מכלילים אותם לסיטואציות חברתיות מאוחרות יותר המתרחשות מחוץ למשפחה (פרויד, 1953).
משנה חשוב בקונסטלצית המשפחה הוא סדר לידה. לסדר לידה, שהוא משתנה דמוגרפי מעצם טיבו, יש משמעות פסיכולוגית חשובה. פרויד הזכיר ב"מבוא הכללי לפסיכואנליזה" את חשיבות סדר הלידה: "בין היתר תסיק מכך שלמיקום הילד בסדרה של אחים ואחיות יש משמעות רבה מאוד עבור מהלך החיים המאוחרים יותר שלו" (פרויד, 1953, עמוד 343 ). להיות בכור או צעיר או אמצעי במשפחה זאת עובדה שיש לה השלכות רחבות לגבי חוויות החיים בשנים הראשונות והמכריעות בעיצוב האישיות.

מטרת עבודה זו היא לסקור, אמפירית ותיאורטית, את הממצאים בנושא המאפיינים תרבותיים של העדפות הורים במשפחות שלהם יש כבר שני ילדים מסוג שונה- האם הם מעדיפים בן או בת; מה יכולה להיות הסיבה הערכית, התרבותית או האנתרופולוגית להעדפה זו, בחברות אחדות, ואילו להעדפה אחרת בחברות אחרות.

ראשי פרקים
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הבדלים בין המינים.
3. סקירת מחקרים.
4. בדיקה אמפירית.
א.מטרת המחקר
ב.שיטת המחקר
ג.השערות
ד.התוצאות
5. סיכום העבודה.
6. ביבליוגרפיה.

מקורות:


בן יוסף תמר, ניתוח הגורמים להבדלי שכר בין גברים לנשים בישראל,1971, הוצאת מכון פאלק, ירושלים אוקטובר 1976
אברהמי-עינת יהודית, הוא והיא בכיתה תל-אביב, 1993
הולט א. "חיים ששוים פחות" הוצאת עם עובד,סידרת זהות, 1990
ברק ע., "מין כמרכיב סטטוס דינמי בחברה השיויונית מבחינת תפקידי מין",חיבור לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת ת"א,1987.
ליטמן פנחס רוית, "הקשר בין תפיסת מעבר גיל ההתבגרות לגיבוש זהות האגו לבין תפיסת ההורים ומיקום בסדר הלידה המשפחתי", אוניברסיטת בר אילן, תשנ"ה.
פישלר רות, סדר לידה ופערים בתפיסת אם ילד בתחום היחסים ביניהם, רמת גן, תשמ"ב
GERORGE DEVEREUX, BASIC PROBLEMS OF ETHNO PSYCHIATRY, LONDON, 1908.
BAYER A.E., "BIRTH ORDER AND ATTAINMENT OF THE DOCTORATE: A TEST OF AN ECONOMIC HYPOTHESIS", AMERICAN JOURNAL OF SOCIOLOGY, 1967, pp.540-550.

תגים:

הורים · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדפת מין הילוד", סמינריון אודות "העדפת מין הילוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.