היישום אינו מחובר לאינטרנט

התעללות פיסית בילדים

עבודה מס' 068514

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הנושא.

3,741 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בהתעללות פיסית בילדים מצד ההורים, נראה את השפעותיה על התפתחות הילדים, כאשר אנחנו מתייחסים לילדים מהגילאים הכי קטנים תינוקות ופעוטות ועד לילדים היותר גדולים שנמצאים כבר בגיל הבגרות שלהם. כמו כן נציג גם את הטענה של שימוש באלימות ובהתעללות ככלי חינוכי.
הצגת העבודה תהיה באמצעות סקירה תיאורטית ותכלול מידע מתוך אתרי אינטרנט רלוונטיים וגם מאמרים מכתבי עת, במהלך 10 השנים האחרונות 1999-2009.

במהלך העבודה נתייחס למס' היבטים כגון:
* היבט משפטי-בו נדבר על כל מיני חוקים וצווים הרלוונטיים לנושא, זכויות הילד, וכד'.
* היבט מוסרי- מבחינה מוסרית האם זה נכון להשתמש בענישה ובהתעללות מהסוג הזה ככלי של ההורים שכביכול משמש לחינוך (או כך לפחות הם טוענים)
* היבט רפואי- בהיבט זה יצוין בין היתר ההשפעות הבלתי נמנעות של אלימות זו.

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרות
התעללות ומאפייניה
הגורמים להתעללות מצד ההורים
השפעות
דרכים של הילדים להתמודדות
זיהוי ודיווח על מקרים
היבט מוסרי
היבט משפטי
היבט רפואי
מניעה ודברים שיש לעשות בנדון
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס "הדרכה ביבליוגרפית".

קטע מהעבודה:

אלימות פיסית "תופסת" ילדים מכל הגילאים, מכל הרקעים האתניים, מכל הקבוצות הסוציו-אקונומיות ומכל המינים. התעללות זו אינה תופעה חדשה, היא קיימת מאות שנים בצורות שונות והיא מתאפיינת בדרך כלל בסדרה מתמשכת ושיטתית של מעשים אלימים (אשר גורמים לפגיעה נראית לעין או מסכנת את הילד) שמטרתם לעיתים קרובות להטיל מרות, להפחיד, להעניש או לסחוט. כמו כן ניתן למצוא בהתעללות פערי כוחות שקיימים בין הקורבן אשר נימצא בעמדת נחיתות בלא יכולת להגן על עצמו לעומת המתעלל. פעמים רבות משולבות בהתעללות השפלה והטלת אימה. ולכן בדרך כלל גם אם המכות עצמן לא "אכזריות" במיוחד אך השיטתיות שלהן, הטרור והמרות הנוקשה ששוררת בבית כשעניינים של מה בכך גוררים הכאה כואבת, הדבר מלמד על התנהגות אכזרית והתעללות קשה מצד ההורים כלפי הילדים (כהן, 2000).

תגים:

אלימות · מצוקה · התעללות · הכאה · פיסית · פיסי · התפתחות · תקינה · ילד · פסיכולוגיה · סוציולוגיה · חינוך · משפחה · עבודה סוציאלית · הורים · ילדים · נוער · סיכון · ענישה · נזק נפשי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התעללות פיסית בילדים", סמינריון אודות "התעללות פיסית בילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.