היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגוני החברה האזרחית בישראל

עבודה מס' 068336

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אסטרטגיות הפעולה של ארגוני חברה אזרחית - בחינת פעילותם של "אחותי", "מרכז תמורה" ו"נוער כהלכה" במקרה של האפליה בבית הספר החרדי לבנות "בית יעקב" בעמנואל.

6,571 מילים ,29 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

החברה האזרחית בישראל החלה להתפתח בתחילת שנות השמונים ושאפה לאופי פלורליסטי שיאפשר חופש ביטוי לכלל החברה הישראלית בייחוד לאוכלוסיות הנחשלות בחברה. לשם כך הוקמו מספר רב של עמותות שמטרתן לסייע לאזרח לעצב ולקבוע את אורח חייו ואיכות חייו.
עבודה זו מתמקדת בשלושה ארגונים של החברה האזרחית: "מרכז תמורה", "אחותי" ו"נוער כהלכה", כאשר אבחן האם ארגונים אלו פועלים להשגת המטרות שלשמם הוקמו.
תחילה, אגדיר את המושג "חברה אזרחית" כאשר החלק הראשון של הפרק מוקדש להסברת המושג, הבעייתיות בהגדרתו וזאת על פי הגדרות שונות [דיאמונד (1994), קימרלינג (1995), טרנטמן (2000), אנהייר (2000), פוטנם (2000),ישי (2003)]. לאחר מכן אבחן את השאלה האם קיימת חברה אזרחית בישראל, אציג את מאפייניה ומידת השפעתה. בהמשך לכך, אפרט את אסטרטגיות הפעולה שנוקטים ארגוני חברה האזרחית ומטרותיהן.
הפרק השלישי בעבודה יעסוק בקשר בין חברה אזרחית לבין עמותות בישראל. בהמשך אבחן לעומק את העמותות שבחרתי "מרכז תמורה", "אחותי" ו- "נוער כהלכה" ואפרט את דרכי פעולותיהן ומטרותיהן. כמו כן, אציג תיאור מקרה שארע בסמינר "בית יעקב" שבעמנואל, באמצעות תיאור מקרה זה אבחן את שיתופי הפעולה בין העמותות "מרכז תמורה", "אחותי" ו"נוער כהלכה" ואעסוק בשאלה באיזו מידה הצליחו העמותות בעזרת אסטרטגיות פעילותן להשיג את מטרתן. לבסוף, אסכם את העבודה ואדון במסקנות העיקריות הנובעות ממנה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. חברה אזרחית
1.1 בעייתיות ההגדרה
1.2 מאפייני החברה האזרחית בישראל והשפעתה

2. אסטרטגיות פעולה שנוקטים ארגוני חברה האזרחית ומטרותיהן
3. הקשר בין חברה אזרחית לבין העמותות בישראל
3.1 "מרכז תמורה"
3.2 "אחותי"
3.3 "נוער כהלכה"
4. מקרה סמינר "בית יעקב" שבעמנואל- בחינת שיתופי הפעולה בין העמותות: "מרכז תמורה", "אחותי" ו"נוער כהלכה" - האם הצליחו העמותות בעזרת אסטרטגיות פעילותן להשיג את מטרתן.
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. מקורות

קטע מהעבודה:

למרות השימוש הנרחב במינוח 'חברה אזרחית' בהקשרים פוליטיים ותיאורטיים, לא ניתן למצוא הגדרה מוסכמת למונח חברה אזרחית. כל אחת מהגישות המגדירות את החברה האזרחית מציגה שאלות שונות לגבי היחסים בין החברה האזרחית למדינה ומעלה ציפיות שונות לגבי תפקידה של החברה האזרחית בפוליטיקה המודרנית. השוני בין הגישות נוגע בשחקנים המשתייכים לחברה האזרחית, תפקידיה, פעולותיה ואופייה. (גדרון ,ב', כץ ח' ובר, מ', 2002).

תגים:

בית יעקב · חברה אזרחית · אחותי · מרכז תמורה · נוער כהלכה · המגזר השלישי · גזענות · אפליה · חרדים · אשכנזים · ספרדים · החינוך העצמאי · עמותות · בתי ספר חרדיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגוני החברה האזרחית בישראל", סמינריון אודות "ארגוני החברה האזרחית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.