היישום אינו מחובר לאינטרנט

נוער הומוסקסואלי נקודת מבט טיפולית

עבודה מס' 068003

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו סוקרת את נושא ההומוסקסואליות במטרה לשמש כתיק משאבים ליועץ במערכת החינוך.

9,487 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האם הומוסקסואליות היא מחלה, או הפרעה נפשית כלשהי? האם הומוסקסואלים ולסביות יכולים לשנות את נטייתם וזהותם המינית? האם זה נכון שרוב מנצלי הקטינים הם הומוסקסואלים? מה בנוגע למחלת האיידס? האם ניתן לזהות הומו או לסבית לפי הופעתם? האם הומוסקסואלים ולסביות יכולים להיות בעלי משפחה? מה עשינו לא בסדר שגדל לנו ילד הומוסקסואל? איך אפשר לעזור למתבגר הומוסקסואל? מה תפקיד החברה? מה תפקיד ההורים? מה תפקיד אנשי החינוך?
אלה הן רק מקצת השאלות בהן מתחבטים אנשים, בני נוער, הורים, אנשי חינוך, כאשר הם נתקלים בתופעת ההומוסקסואליות או החד-מיניות.

ההומוסקסואליות נפוצה אצל נשים וגברים בכל הגזעים, בכל התרבויות ובכל התקופות. מחקרים רבים בארצות שונות מלמדים כי כ-4-5 אחוזים מן הגברים ו- 1-2 אחוזים מן הנשים מקיימים יחסי מין הומוסקסואליים בקביעות. יתכן שהתופעה רחבה יותר, כי יש עדיין הומוסקסואלים רבים המסתירים את נטייתם המינית.
חוקרים אינם תמימי דעים לגבי הסיבות להומוסקסואליות ומציגים סיבות שונות להסבר התופעה: גופנית - נטייה להומוסקסואליות שאדם נולד איתה ; גופנית חברתית - שילוב של תורשה והתנסויות ילדות ביחסים עם האם או האב ; פסיכולוגית - דפוסים מסוימים של יחסים משפחתיים המעוררים הומוסקסואליות.
היחס אל ההומוסקסואלים משתנה מחברה לחברה ומתקופה לתקופה. בתרבויות העתיקות של יוון ורומי, לדוגמא, נחשבה ההומוסקסואליות לתופעה נורמלית ומכובדת.לעומת זאת, בתקופות מאוחרות יותר נחשבה, בהשפעת הדת, לסטייה חמורה. כיום ההומוסקסואליות אינה נחשבת להפרעה נפשית, או לעברה, וגוברת הנטייה לקבל אותה כאחת מבין התופעות האנושיות הרבות והמגוונות הקיימות בחברה. ב-22 במרץ 1988, התקבל בכנסת ישראל חוק הקובע שיחסי מין הומוסקסואליים בין בוגרים, בהסכמה הדדית, אינם עבירה (שמיר, 1997)

עבודה זו מוגשת במסגרת קורס העוסק בשונות בחברה, ומטרתה לשמש כתיק משאבים ליועץ במערכת החינוך. התיק מכיל פרקים בנושאים :
- סקירה הסטורית על נושא ההומוסקסואליות.
- תיאוריות יסוד בהבנת תופעת ההומוסקסואליות.
- הצגת תופעת ההומוסקסואליות מההיבט החברתי.
- תהליכי גיבוש הזהות המינית.
- תהליך "היציאה מהארון".
- בעיות וסיכונים בהם נתקל ההומוסקסואל.
- מגוון הצעות להתערבות בנושא במסגרת מערכת החינוך.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הומוסקסואליות, רקע היסטורי.
התקופה המקראית
העת העתיקה
ימי הביניים
הומוסקסואליות בתרבויות מרוחקות.
הומוסקסואליות ברייך השלישי.
דתות וחד מיניות.
פרק ב'- תיאוריות יסוד להבנת נטייה מינית הומוסקסואלית
הגישה הפרוידיאנית.
מלני קליין.
תורת הלמידה החברתית.
גורמים ביולוגים.
התיאוריה הקווירית.
פרק ג'- תופעת ההומוסקסואליות מההיבט החברתי.
תופעת ההומופוביה.
התפתחות של מיתוסים.
יחס החברה בישראל לתופעת ההומוסקסואליות.
אגודת ההומואים, הלסביות, הבי סקסואליים בישראל.
התקשרות ותופעת ההומוסקסואליות.
פרק ד'- גיבוש הזהות המינית.
פרק ה'- תהליך היציאה מהארון.
בעיות וסיכונים בהם נתקל ההומוסקסואל.
פרק ו'- התמודדות חינוכית- התערבות ייעוצית.
סכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

ביהדות, האזכור של הומוסקסואליות אינו מתמצה רק בתנ"ך. העולם היהודי לא היה מנותק מעולם מההתרחשויות החברתיות והפוליטיות סביבו. קיימות עדויות לחשש מפני תופעות כאלה מתוך המקורות והכתובים השונים המופיעים בתקופות שונות בהיסטוריה. בתקופת התנאים עסקו בשאלות כמו: האם שהייה משותפת של שני רווקים במיטה אחת מותרת? משמע שגם חכמינו הקדומים היו ערים לבעיה של מנהגים מיניים בין גברים. גם בתקופה התלמוד קיימת עדות היסטורית לתופעה של משכבי זכר.. התלמוד מספר על האמורא ר' יודה בן פזי, שהיה עד למעשה של משכב זכר בין שני תלמידים, שהתרחש כפי הנראה בעליית הגג של בית המדרש (ירושלמי, סנהדרין ו').

תגים:

הומוסקסואל · הומוסקסואלי · הומוסקסואליות · צעירים · הומוסקסואלים · יציאה · מהארון · נוער · לסביות · הומואים · נטיה · מינית · סטריאוטיפיפ · טיפולי · היסטוריה · דתות · זהות · מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נוער הומוסקסואלי נקודת מבט טיפולית", סמינריון אודות "נוער הומוסקסואלי נקודת מבט טיפולית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.