היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת דפוסי ביקוש לפאב המציע שירותים למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול

עבודה מס' 067745

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זיהוי אטרקטיביות של פאב המציע שירותים בעלי פוטנציאל למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול ומידת נכונות הנבדק לשנות את דפוסי הצריכה.

4,607 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מטרת עבודתנו במסגרת קורס יסודות חקר שווקים הינה לבדוק את דפוסי הביקוש לפאב המציע שירותים פוטנציאלים למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול תוך כדי התחשבות במאפייני הנבדק ובמניעיו לצריכת אלכוהול ולביקור בפאב.
במחקרנו נתייחס למידת הנכונות לשנות את דפוסי הביקוש של הפרט (שינוי בתדירות הביקורים, כמות האלכוהול הנצרכת ואחוז אלכוהול נצרך במשקה) במקביל להתחשבות בזיהוי פתרונות לבעיה החברתית של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מחקר זה נועד לתת מענה על רמת האטרקטיביות של השירותים המוצאים לבעל הפאב.
המחקר התבצע באמצעות חלוקת שאלון מובנה בקרב 220 נבדקים אקראיים בני 18 עד 40, המהווים את קבוצת הסיכון לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ויודעי קרוא וכתוב בעברית. ניתוח התוצאות של 200 שאלונים מלאים ותקינים התבצע במערכת ה- SPSS.
ממצאינו העיקריים הראו כי השירותים למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול שנתפסו כפופולאריים ביותר הם: שוברים למוניות חזרה הביתה, שירותי הסעה ופיזור בעיר ובדיקת ינשוף ביציאה מן הפאב. נראה כי ישנו קשר ישיר בין השירותים הפוטנציאלים לבין הבעיה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול - פיתרון לאמצעי תחבורה אחרים מלבד הרכב הפרטי של הבליין.
על פי ממצאי המחקר המלצותינו לבעלי הפאבים הן:
1. בחירה בשירותי הסעה ופיזור בעיר, שוברים למוניות ובדיקת ינשוף טרם היציאה מן הפאב כשירותים נוספים בפאב.
2. בהסתמך על נכונותם הגבוהה של בני 18-21 לשנות דפוסי צריכה ונכונותם לשלם את הסכום הגבוה ביותר, נמליץ למקד את השיווק לפלח זה.

תוכן עניינים:
1. רשימת גרפים ותרשימים
2. תמצית מנהלים
3. מבוא
4. סקירת ספרות
5. שיטות וכלים
5.1 מטרת המחקר
5.2 השערות המחקר
5.3 אסטרטגיית איסוף הנתונים
5.4 כלי המחקר
5.5 עיצוב כלי המחקר
5.6 תכנון הדגימה
6. ממצאים
6.1 תאור אוכלוסיית המחקר
6.2 תאור תוצאות המחקר
6.3 מבחנים סטטיסטיים
7. דיון
7.1 סיכום
7.2 מסקנות
7.2.1 מגבלות
7.2.2 מסקנות והמלצות
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים
9.1 נספח מספר 1: מיפוי המחקר
9.2 נספח מספר 2: פרופיל אוכלוסיית המדגם
9.3 נספח מספר 3: כלי המחקר - שאלון

קטע מהעבודה:

בעיה חברתית גואה זו מקורה בין היתר בתרבות שתיית האלכוהול בישראל אשר החלה תופסת תאוצה כבר מאמצע שנות התשעים. כיום יותר מ- 67% מציבור הצעירים שנבדקו, ציין שהוא נוהג לשתות אלכוהול מחוץ לבית (ד"ר תמר-תומר פישמן 2008). כראיה ישנה עליה משמעותית בכמות צריכת האלכוהול בפאבים (פרופ' דוד שנער 2000). על פי הסקירה הספרותית, בשנות ה-90 גדל מספר הפאבים בישראל ובמרוץ השנים אף החל להיתפס כמקום בילוי פופולארי ונורמטיבי (פרופ' דוד שנער 2002).

תגים:

אלכוהול · פאב · נוער · תאונות דרכים · הרוגים · מחקר אקדמי · spss · שאלון · בדיקות ינשוף · סקירת ספרות · שיטות מחקר · תכנון דגימה · אוכלוסיית מחקר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת דפוסי ביקוש לפאב המציע שירותים למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול", סמינריון אודות "בחינת דפוסי ביקוש לפאב המציע שירותים למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.