היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח פער תחזיות היצע וביקוש של מורים בארה"ב

עבודה מס' 064883

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת הפחת הרצוני על איכות תוצאות החיזוי של מודלים קיימים להיצע וביקוש כח אדם במערכת ההוראה.

7,963 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

נושא חיזוי היצע וביקוש של מערכות הוראה נחשב לתרגיל תכנון די נפוץ לאלה המתנסים בבניית מודלים של חיזוי כח אדם לארגונים. הסיבה נעוצה בתפיסה המקובלת שמדובר בתהליך פשוט למדי, בעל משתנים מועטים הקלים לחיזוי (גוגנהיימר 1991). ההנחה הרווחת בקרב העובדים על בניית מודלים לחיזוי למערכות הוראה הוא שמודל פשוט מספיק למטרה מכיוון ששני הגורמים המכריעים לבניית מודל עבור מערכת ההוראה הם מספר התלמידים המצטרף כל שנה למערכת החינוך, לצד המורים אשר יוצאים לפנסיה ועוזבים את המערכת (Baron & Nelda 1997). מכיוון שתאריכי הפרישה של המורים ידועים מבעוד מועד וכן גם מספר התלמידים שמתחילים ללמוד ידוע גם הוא אף שש שנים מראש (התלמידים שמתחילים ללמוד בכתה א' בכל שנה נולדו כבר שש שנים קודם לכן), הרי שניתן לבנות מודל עבור שש שנים קדימה, שיכלול סטיות קלות כביכול שניתנות גם הם לאומדן, כמו תמותה של תינוקות והגירה של משפחות.

עבודת מחקר זו מטפלת במערכת החינוך בארה"ב, בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים במדינה (כיתות א'-י"ב, מערכת החינוך המסורתית של 12 שנות לימוד, להלן: "K-12"), ומתבססת על נתונים של מחקרים אשר נעשו שם בשנים האחרונות. אבל הבעיות שמוצגות כלפי מערכת החינוך בארה"ב בבניית המודלים, בחירת שיטות לבנייתם, והצעות לבניית מודלים חדשים, מתאימות גם למדינות אחרות במערב, לרבות ישראל, בשל קווי הדמיון בין התפיסות הפילוסופיות והאידיאולוגיות העומדות מאחורי הגישה למערכת ההוראה בארצות אלה ולאופן בו נבנה מודל חיזוי של היצע וביקוש לגבי מערכות ההוראה (פחת לא רצוני). מכאן שסקירה איכותנית של התפיסות השגויות של מערכת החינוך בארה"ב תסייע להציע מודל חדש והולם יותר למערכת החינוך וההוראה הישראלית, במטרה למצוא דרך לצמצם את הפער בין חיזוי ההיצע לחיזוי הביקוש יהיה מינימלי ככל האפשר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הנחות מקובלות לגבי חיזוי כח אדם עבור מערכת ההוראה
3. השפעות על תחזית ההיצע: סיבות לפגיעה בכמות כח אדם עתידי
3.1 החשיבות של הגירת מורים לבעיות איוש משרות בבתי ספר
3.2 הדלת המסתובבת
3.3 החשיבות של הגירת המורים עבור הארגונים
3.4 ההבדלים בין המורים לבתי הספר בנושא ההגירות
3.4.1 המקור להגירה של המורים
3.5 השלכות אפשריות על מדיניות
4. צמצום הפער בין תחזיות הביקוש וההיצע ובניית מודל חדש
4.1 שיפור ההוראה על מנת לייצב את טווח ההשתנות של ההיצע
4.2 מודל מתאים שיצמצם את הפער בין תחזיות ההיצע והביקוש מלכתחילה
5. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
טבלאות:
1. מגמות זרימה של מורים אל ומחוץ לבתי ספר במערכת החינוך K-12 בארה"ב
2. אחוזי מעבר מורים ואחוזי המורים הנותנים סיבות לעזיבה, בארה"ב
3. אחוזי הצעדים שהיו משכנעים מורים שעזבו או עברו להישאר בעבודתם

קטע מהעבודה:

תכנון כח אדם של מורים בבתי ספר נחשב שלא בצדק כנושא שקל לחיזוי. בשונה מארגונים גדולים אחרים בהם יש סוגי תפקידים מרובים ובעיות ניידות של העובדים, נעשים מודלים מורכבים שמטרתם לחזות את הביקוש העתידי שיכול להיווצר עם עזיבת העובדים את המקום בשל מגוון רחב של סיבות. לגבי מערכת ההוראה יש שורה של תפיסות מקובלות המפרקות את המודל לחיזוי לשני מדדים עיקריים (Gerald & Hussar 1998):
1.עלייה דמוגרפית במספר התלמידים החדשים שנכנסים למערכת בכל שנה, דבר הקל לחיזוי (מכיוון שהתלמידים נכנסים למערכת בגיל 6, יש אפשרות לחזות את מספר התלמידים כשש שנים קדימה, בהתחשב בשיעורי תמותה או הגירת משפחות נמוכים, שניתנים לאמידה.
2.עזיבה של מורים את המערכת בשל יציאה לגמלאות.

תגים:

הוראה · אדם · בית · ספר · כמות · תלמידים · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח פער תחזיות היצע וביקוש של מורים בארה"ב", סמינריון אודות "ניתוח פער תחזיות היצע וביקוש של מורים בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.