היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמידת הביקוש למים במדינת ישראל

עבודה מס' 041257

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי, הבעיות היסודיות של משק המים (גיאוגרפיה, חלוקת המים, ביקוש והיצע) ואמידה אמפירית.

4,063 מילים ,3 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

המטרה העיקרית של העבודה היתה לאמוד את עקומת הביקוש למים במגזרים שונים של המשק. בהתאם לכך, אמדנו את סך הביקוש למים, הביקוש למים בתעשייה, בחקלאות ובמגזר הביתי. קיבלנו, כי הביקוש הכולל למים (שרובו מורכב מהביקוש בענף החקלאות) והביקוש של הענף החקלאי, מושפעים באופן שלילי במחיר המים, שתואם את התיאוריה הכלכלית.
לחילופין קיבלנו, כי הביקוש למים בענף התעשייה ובמגזר הביתי אינם מושפעים מהמחיר, כלומר הביקוש למים במגזרים אלו הוא קשיח לחלוטין (באם מדובר במחיר). יותר מזה, הביקוש למים במגזר הביתי מושפע רק מגודל האוכלוסייה וזאת תואם את ההשערה, כי המים במגזר הביתי מהווים מוצר נייטרלי (אינו מושפע מהכנסתו של הפרט) וגדל בצורה פרופורציונלית לגידול באוכלוסייה. במגזר התעשייתי לעומת זאת קיימת השפעה חזקה של התוצר על הביקוש למים (באופן חיובי) ומכך נובע, כי העצת הצמיחה גורמת להגברת הביקוש למים בתעשייה.
במגזר החקלאי ראינו בדרך כלל השפעה שלילית של ההכנסה על הביקוש למים, כאשר בדרך כלל השפעה זאת לא היתה מובהקת, ולפעמים כן היתה מובהקת.
המסקנה שהסקנו מתוך עובדה זאת, היא שהעלייה בהכנסה מאפשרת להכניס שיפורים טכנולוגיים בענף החקלאות, המאפשרים לחסוך במים ובכך לצרוך פחות.
בנוסף לכך, אמדנו את גמישויות הביקוש למים כלפי המחיר במגזרים שונים וקיבלנו, כי הביקוש למים במגזר החקלאי גמיש יותר כלפי המחיר, מאשר סך הביקוש למים. תוצאה זאת סבירה, מכיוון שהביקוש הכולל מורכב גם מתוך
הביקוש במגזר הביתי ובמגזר התעשייתי בהם, כפי שהסקנו, הביקוש למים הוא קשיח לחלוטין.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא
3. בעיות יסודיות במשק המים:
4. הרקע הפיזי
5. חלוקת המים
6. הביקוש וההיצע
7. אמידה אמפירית
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה
10. תוכן העניינים

תגים:

חקלאות · מים · מדינה · תעשיה · גיאוגרפיה · משאבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמידת הביקוש למים במדינת ישראל", סמינריון אודות "אמידת הביקוש למים במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.