היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות עובדים בתהליכי הפרטה

עבודה מס' 067543

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תהליך ההפרטה, המניעים לו, יעדיו והתועלות העולות מתהליך זה.

5,408 מילים ,30 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תהליכי הפרטה הפכו בעשורים האחרונים נפוצים במדינות רבות בעולם, וישראל בכללן. הפרטת חברתו ממשלתיות נתפסת כדרך פשוטה לגיוס משאבים, תוך הקלה על המנהל הציבורי, ייעולן הכלכלי של החברות ושיפור השירות לציבור. בפועל, מדובר בהליך מורכב, ממושך, ולעיתים גם יקר. לבד מהשפעתו של התהליך על כלל הציבור, חובה על המדינה, כמעביד, לבחון את מצבם של עובדי החברות המופרטות. אלו עשויים, כשלעצמם, להוות מכשול משמעותי בתהליך ההפרטה.

נטייה חוקית ידועה היא, ששורשיה עוד במשפט העברי הקדום, לראות את העובד כפגיע ביחסיו אל מול המעביד (וודאי וודאי כאשר המעביד הנו הממשל עצמו) ולספק לו את מירב ההגנה האפשרית. זאת מתוך כוונה 'להשוות את מגרש המשחקים'. יחד עם זאת, מכיר החוק הישראלי גם בזכותו של המעביד לנהל את עסקו כראות עיניו, ובתוך כך גם לערוך בו שינויים מבניים ככל הנדרש לפי דעתו. נשאלת השאלה, כיצד ניתן לאזן בין זכויות סותרות אלו? אלו חובות וזכויות מעניק החוק לצדדים השונים בתהליך ההפרטה?

עבודה זו נועדה לבחינת תהליך ההפרטה, המניעים לו, יעדיו והתועלות העולות ממנו. כמו כן, תבחן העבודה את מכלול החוקים והמנהגים המשפטיים המבטיחים את זכויות העובדים למול המעביד. במהלך העבודה יעשה שימוש במקורות מן החקיקה, הפסיקה וכן מקורות אקדמיים נוספים. לבסוף ננסה להשיב על השאלה: האם מספק החוק הגנה נאותה לזכויות העובדים בתהליך ההפרטה?

תוכן העניינים
1. מבוא
2. הפרטה, מהי?
3. גורמים להפרטה ומטרותיה
4. יתרונות ההפרטה וחסרונותיה
5. השלכות ההפרטה
6. זכויות העובדים למול זכויות המעביד
7. מגבלות לזכות המעביד -חובות המעביד
8. סיכום ומסקנות
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבחינת הגורמים להפרטה, יש להבחין בין הפרטה שמקורה בגורמים אידיאולוגיים, להפרטה שמקורה בגורמים כלכליים. גורמים אלו משפיעים, לא רק על עצם הבחירה בתהליך ההפרטה, אלא בצורת ההפרטה ובאופן ומידת התבצעותה בפועל. יחד עם זאת, מדבריו של כ"ץ עולה כי גם הפרטה ממניעים 'אידיאולוגיים' כביכול, נובעת, בפועל, ממניעים כלכליים או שיקולים פוליטיים, לדוגמא, כאשר השלטון עומד מול הצורך להוכיח התייעלות או מבקש להדמות כמנהיג רפורמות מרחיקות לכת. בכל זאת, הפרטה ממניעים אידיאולוגיים (כלומר: הנובעת מן השלטון) תהיה שלמה ומקיפה יותר. יתרה מכך,שיקולים אלו אפקטיביים יותר בהנעת תהליכי הפרטה, כלומר: שיקולים פוליטיים של פוליטיקאים קובעי מדיניות גוברים על שיקולים כלכליים להפרטה.

תגים:

הפרטה · חוקים · מנהגים · משפטיים · זכויות · העובדים · מעביד · חקיקה · פסיקה · כלכלה · יחסי · עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות עובדים בתהליכי הפרטה", סמינריון אודות "זכויות עובדים בתהליכי הפרטה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.