היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם התימנים נחמדים?

עבודה מס' 067317

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו של היהודי מתימן כפי שהיא באה לידי ביטוי בספרות ילדים ונוער.

3,427 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

לא מכבר ציינה העיר רחובות את יום הולדתה המאה ועשר שנים. בבית "יד - לבנים" שבעיר נערך כנס חגיגי שבו הוזמנו אל הבמה כמה מוותיקי העיר, חלקם צאצאי משפחות המייסדים, על מנת לעלות זיכרונות בצוותא. אחד מששת הותיקים שישבו על הבמה היה מבני תימן, וכשהגיע תורו לספר מזיכרונותיו, העיר אחד הותיקים האחרים שישבו על הבמה לתוך המיקרופון: "אח, פעם היו התימנים נחמדים. חבל שהיום קשה יותר למצוא אותם!" (אפיקים, 2001).
האם התימנים נחמדים? שאלה זו הועלתה ונשאלה במהלך הקורס, והיא תישאל עוד פעמים רבות. התשובה לשאלה זו כוללת בתוכה מרכיבים סטריאוטיפים על העדה התימנית, ולא ניתן לענות עליה מבלי לנתח את האופן, שבו נקלטו התימנים בארץ, ואת היחס שקיבלו מהישראלים, ששימשו סוכני החברות בקליטתם.
בעבודה זו, בחרתי לעסוק בדמותו של היהודי מתימן, כפי שהוא באה לידי ביטוי בספרות ילדים ונוער. בתחילה, אציג סקירה היסטורית על ארבעת העליות העיקריות מתימן, ולאחר מכן אנתח את דמותו של היהודי מתימן, כפי שהוא מוצג בשלושה ספרי ילדים ונוער: "רומייה המטפלת הקטנה", "מלכת שבא הקטנה" ו- "רומייה ומרבד הקסמים".

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה היסטורית
ניתוח
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיפניס בוחר לתאר את שלושת הדמויות: האב, הילדה והמתווכת בצורה מפורטת, תוך שהוא מבליט את השוני הרב בין שלושתם. האב התימני מתואר כאדם חלש מבחינה גופנית, עלוב נפש, שאינו בטוח בעצמו, ובכך הוא שובר את המוסכמות, לפיהם דמות אב צריכה להיות דומיננטית, אסרטיבית, ומשרה ביטחון על ילדיה. הילדה התימנית מתוארת כפי שילדים קטנים מצטיירים בעיני מבוגרים. היא מפוחדת, קשורה לאביה, יש לה צמה ארוכה, והיא מעניקה את התחושה, כאילו היא אינה מבינה כלל את מעשיהם, שלה ושל אביה, בחדר. ואילו המתווכת מתוארת כדמות כוחנית ודומיננטית. היא דופקת בכוח על הדלת, מושכת את הילדה אחריה ואף מלמדת את מרת כרמי, מהם דרכי החינוך באומנת התימנית החדשה.

תגים:

העדה · התימנית · התימנים · העליות · לארץ · ישראל · ספרות · נוער · וילדים · סטריאוטיפיים · עדתיים · עולים · עלייה · וקליטה · ישראל · מהגרים · הגירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם התימנים נחמדים?", סמינריון אודות "האם התימנים נחמדים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.