היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקס החינה התימני

עבודה מס' 070060

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ערכים של מגדר ומשפחה משתקפים בטקס החינה התימני.

7,312 מילים ,19 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודתי אעסוק בטקס החינה התימני המסורתי העובר מדור לדור ומהווה טקס חשוב במערך הטקסים אצל יהודי תימן. עצם חשיבותו הרבה גרמה לי לרצות לחקור כיצד ערכים של נגדר ומשפחה משתקפים בטקס החינה, וכיצד הם מתבטאים בסמלים השונים. וכן, לבדוק האם וכיצד הטקס השתנה לאורך השנים וכיצד הוא מתבטא בחברה הישראלית בת-זמננו.

הספרות המקצועית עוסקת במספר נושאים, ביניהם בהעברת מסרים שכנועים ומהותם. במהלך העבודה נבדקה ספרות מחקרית אודות ההיסטוריה של יהודי תימן והמציאות החברתית תרבותית שהיוותה בסיס חשוב למחקר, וזאת בכדי להבין את משמעות הסמלים, הערכים והנורמות המשתקפים בטקס החינה המסורתי. בנוסף, לא ניתן להתעלם מהעובדה שכיום בישראל כתוצאה מערבוב תרבויות טקסים שונים, ובפרט טקסי חתונה שונו והתאפיינו במודרניזציה. בכדי להבין את השינוי במערך טקס החינה לאורך השנים, נבדקה ספרות מחקרית שעסקה בטקס החינה כיום בישראל. לאחר סקירת הספרות, נבדקו הממצאים על ידי ניתוח סמיוטי של מספר תמונות ושירים שאפיינו את מעמדה וחשיבותה של האישה התימנית. התמונות אשר בהם בחרתי להתמקד היוו שלושה שלבים משמעותיים בטקס החינה: תלבושות הכלה, התהלוכה ומריחת החינה. ניתוח הממצאים שהתבסס על סקירת הספרות אפשר לי להבין את המשמעויות השונות שחלקם בלטו יותר וחלקם היו נסתרים מעייני. הערכים אשר בלטו היו עידוד ושמירה על פטריארכליות ושמירה על נורמות חברתיות ותרבותיות.

תוכן ענייניים:
מבוא
פרק 1- יסודות ערכיים במסרים שכנועים
טקסים ומשמעותם החברתית
פרק 2- טקס החינה- מקורו ומשמעותו
העדה התימנית וטקס החינה
טקס החינה בישראל כיום
מתודולוגיה
ממצאים
סיכום ודיון
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

מקור המילה תעמולה הוא בשפה הלטינית במאה ה-16 "פרופגנדה", שמשמעותו: הפצת האמונה היחידה. תעמולה בהגדרתה היבשה, היא צורת תקשורת, בה נעשית הפצה מחושבת של רעיונות פוליטיים בקרב ציבור רחב, במטרה להשפיע על התנהגותו או עמדותיו. התעמולה כמו אויר, סובבת ומקיפה אותנו בכל אשר נלך. אך שלא כאוויר, התעמולה נתפסת בדרך-כלל כאלמנט מזיק, המרעיל את האטמוספרה החברתית. כשאומרים על טקסט שהוא תעמולה מפקפקים בערכו האמנותי, בכנות כוונותיו ובאמיתות אמירותיו. תעמולה נכונה אמורה לענות על הצרכים של קהל היעד, כלומר, תעמולה לא אמורה לשנות המערכת הערכית של קהל היעד, היא אמורה להתחבר למערכת הערכית, לענות על צרכים שיש לקהל היעד ולפתור לו בעיות שהן אמתיות. כל זה דרך שימוש במערכת הערכים והנושאים המוכרים אל קהל היעד ותיעולם לערכים אותם התעמולה מנסה להעביר.

תגים:

טקס · חינה · ערכים · מגדר · חברה · תרבות · חתונה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקס החינה התימני", סמינריון אודות "טקס החינה התימני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.